jak zacząć dzień

To, jak zacznie się Twój poranek, nadaje rytm reszcie dnia. Wielokrotne włączanie drzemki i w efekcie szykowanie się do wyjścia w pośpiechu nie służy nikomu. A połączone z opuszczaniem domu w biegu, z kanapką w jednej ręce i teczką w drugiej, tym bardziej. Wprowadź kilka zdrowych nawyków, dzięki którym nie będziesz się zastanawiać nad tym, jak dobrze zacząć dzień, i po prostu to zrobisz! I to bez żadnej drzemki oraz z uśmiechem na ustach.

Z tekstu dowiesz się:

  • jak zacząć dzień, żeby być pełnym energii,
  • jak znaleźć poranne nawyki, które sprawdzą się u Ciebie.

Jak dobrze zacząć dzień?

Z jednej strony trzeba mieć świadomość, że nie ma jednej złotej metody na to, jak dobrze zacząć dzień. Dla każdego dobry dzień i tak zwany miracle morning mogą przecież oznaczać coś innego. Z drugiej jednak strony proponujemy Ci 6 sposobów, by zyskać energię na cały dzień, które warto wypróbować.

1. Uśmiechnij się i pomyśl o czymś pozytywnym

Jak zacząć dzień? Z radością! Gdy tylko się obudzisz, uśmiechnij się! Naukowcy odkryli, że uśmiechanie się uwalnia wiele neuroprzekaźników, m.in. dopaminę, serotoninę i endorfiny, które są odpowiedzialne za uczucie szczęścia. Dzięki temu nawykowi w prosty sposób zaczniesz dzień w lepszym nastroju. Uśmiechanie się wzmacnia też układ odpornościowy, czyli może uchronić Cię przed chorobami, co w sezonie grypowym bywa szczególnie istotne. Podobno nawet wymuszony uśmiech przynosi korzyści.

2. Obudź swoje zmysły

Próba zaangażowania każdego zmysłu w przyjemny i podnoszący na duchu sposób może poprawić Twoje samopoczucie. Jednym ze sposobów na takie pobudzenie zmysłów jest wystawienie się na działanie naturalnego światła słonecznego, które daje ciału znać, że pora przejść z trybu spania do trybu przebudzenia. Dlatego też staraj się rozpocząć każdy dzień od odsłonięcia zasłon i wpuszczenia światła do pokoju. Jeszcze lepiej, jeśli uda Ci się otworzyć okno lub wyjść na chwilę na balkon czy do ogrodu. Oddychaj świeżym powietrzem, słuchaj pozytywnej muzyki lub odgłosów natury i witaj nowy dzień. Wszystko to może pomóc z samego rana pozytywnie i zdrowo wpłynąć na Twoje zmysły.

zjedz zdrowe śniadanie

3. Zjedz zdrowe śniadanie

Słyszeliście to już na pewno tysiące razy, ale powiemy to raz jeszcze: śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Zdrowe śniadanie (zarówno wytrawne, jak i słodkie śniadanie) powinno być w pełni zbilansowane i odpowiadać Twoim potrzebom. Jeśli korzystasz z naszej diety i cateringu NTFY, na pewno nie musisz się martwić o niedobory i masz pewność, że zyskujesz same korzyści. Dobry i zdrowy start dnia poprawia koncentrację i dodaje energii. Ponadto sycący posiłek o poranku sprawia, że przez cały dzień będziesz odczuwać znacznie mniejszy głód lub też nie poczujesz go wcale. Zatem mądrze zaplanuj to śniadanie!

4. Pościel łóżko

Jak to? To jest odpowiedź na pytanie, jak dobrze rozpocząć dzień?! Niektórzy mogą uznać to za mało ważny element codziennego funkcjonowania, jednak, sugerując się radami Gretchen Rubin, autorki książki „Projekt szczęście”, prostym sposobem na bycie szczęśliwszym jest m.in. ścielenie łóżka każdego ranka. Według Rubin ten mały krok wpływa na porządek wokół ciebie. Dzięki takim drobnym rzeczom budujesz swój wewnętrzny spokój. Coś małego i wykonalnego, a sprawi, że Twój dzień zacznie się dobrze.

5. Wypij szklankę wody

Po wstaniu wypij szklankę ciepłej wody. To łatwa wskazówka zdrowotna, która pozwoli pobudzić pracę wątroby i nerek. Woda wspomaga funkcjonowanie Twojego organizmu, dlatego tak ważne jest jej regularne picie. Dodatkowo woda orzeźwia, dodaje energii, poprawia koncentrację i metabolizm, zapobiega zatrzymywaniu nadmiaru wody w organizmie, usuwa toksyny. Dzięki regularnemu piciu wody wyglądasz młodziej i czujesz się lżej!

6. Medytuj

Zacznij dzień od wyciszenia dzięki porannej medytacji. Ta praktyka działa cuda. Od polepszenia koncentracji po zmniejszenie stresu, poprawę stabilności emocjonalnej i zapobieganie typowym dolegliwościom zdrowotnym. Już dziś zaplanuj sobie, że będziesz zaczynać dzień od trzyminutowego skupiania się na swoim oddechu. Usiądź wygodnie – np. po turecku – zamknij oczy lub patrz w jeden konkretny punkt. I po prostu zacznij oddychać przeponowo. Wdech nosem, wydech ustami. Skoncentruj się na tym, a napływającym do głowy myślom po prostu pozwól odpłynąć. Nie koncentruj się na nich.

Czy wiesz już, jak dobrze zacząć dzień?

Twoje poranne nawyki mogą wpłynąć na Twój dzień i spowodować, że zacznie się dobrze i bez niepotrzebnego stresu. Ważne jest to, żeby przetestować każdy z nich, sprawdzić jego działanie na własnej skórze, a następnie stworzyć z nich własny zestaw. Pamiętaj, to sposoby mają dopasować się do Ciebie, a nie Ty do nich. Jeśli poczujesz, że coś Cię męczy zamiast ożywiać – odpuść i poszukaj czegoś innego.

Przy okazji zadbaj też o swoją regenerację w ciągu dnia i dowiedz się, co można robić w wolnym czasie.

Kobieta na zakupach z siatką eko Lifestyle

Jak być eko na co dzień? 7 sprawdzonych sposobów

Bycie eko to ostatnio gorący temat, często pojawiający się w mediach. Jak dbać o środowisko i dlaczego warto to robić? Czy Twoja dieta i styl życia mogą stać się bardziej eko? Te pytania zadaje sobie większość z nas. Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy ekologia to moda, czy konieczność, przeczytaj ten artykuł!

30.11.2020
Blog

Self Care, czyli wpływ rytuałów na pogodę ducha – rozmowa z Anią Skurą – Whatannawears

Rytuały i dobre praktyki. W świecie Whatannawears to chleb powszedni....

26.11.2020
Produkty superfoods Food

Superfoods w diecie Foodie – poznaj najnowsze trendy kulinarne

Na pewno słyszałeś wiele dobrego o popularnych superfoods! Zastanawiasz się, czym są? A może brakuje Ci inspiracji i chętnie poszerzyłbyś swoje kulinarne horyzonty? Wypróbuj dietę Foodie od NTFY z posiłkami bogatymi w superfoods i przekonaj się na własnej skórze, jaka tkwi w nich siła! Z nami jest to bardzo proste!

23.11.2020
Blog

Joga na poprawę humoru – perspektywa Basi Tworek

Niech pogoda ducha zasponsoruje Ci dobre zdrowie. Na przykład taka, której źródłem są przyjemne praktyki i rytuały! Ale w tym temacie głos oddaliśmy Basi Tworek – jogince z krwi i kości, która dobrze wie, jak wpływać na humor asanami (i nie tylko). Zapraszamy do lektury!

19.11.2020
Zdrowy obiad – propozycja do biura Food

Zastanawiasz się, co zjeść na obiad? Sprawdź zdrowe obiady z możliwością wyboru!

Tęsknisz za czasami, gdy pożywny, zdrowy obiad był Twoją codziennością? Z braku czasu ratujesz się kanapkami i szybkimi przekąskami, po których nie odczuwasz sytości? Jeżeli codziennie zastanawiasz się, co na obiad, catering NTFY pomoże Ci rozwiązać ten problem. Dzięki temu codziennie będziesz mieć solidną dawkę w energii - na każdy posiłek!

16.11.2020
Blog

Przez żołądek do odporności – rozmowa z naszym dietetykiem – Agnieszką Tokarz

Łapcie w dłoń kubek herbaty z pomarańczą, miodem i goździkiem. Albo inny ulubiony napar. Bo na kilka chwil zabierzemy Was do świata, w którym przez żołądek dociera się do odporności. I dobrego samopoczucia. Przed Wami rozmowa z Agnieszką – dietetyczką, która od lat projektuje smaki przekazywane w Wasze ręce. Bilety nie są obowiązkowe. Zapraszamy do lektury!

12.11.2020
Kobieta z płaskim brzuchem mierząca obwód talii. Food

Chcesz mieć płaski brzuch? Dowiedz się, jaką dietę powinieneś stosować!

Szczupły, ładny brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Wiele osób zastanawia się, co zrobić, żeby mieć płaski brzuch. Niektórym wydaje się to czymś nieosiągalnym mimo morderczych treningów oraz stosowanej diety. Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Czy dieta na płaski brzuch w ogóle istnieje? Sprawdźmy!

09.11.2020
Dziewczyna odmawia sobie burgera, bo chce, żeby jej dieta była skuteczna. Lifestyle

Życie na ciągłej diecie – jak nie dać się zwariować?

Masz wrażenie, że jesteś na diecie odchudzającej przez większość swojego życia? Odkąd pamiętasz próbowałeś zrzucić nadmiar kilogramów? Jesteś zmęczony wiecznymi restrykcjami i liczeniem kalorii? Zaczynasz wątpić w to, czy skuteczna dieta odchudzająca naprawdę istnieje? Dlatego tu jesteśmy i podpowiemy, co zrobić, żeby dieta była skuteczna. I prosta

04.11.2020
Zero waste w kuchni Lifestyle

Jak zaplanować jadłospis, by nie marnować żywności? Zero waste w praktyce

Dbanie o środowisko oraz życie zero waste stają się coraz bardziej popularnym tematem. Bycie świadomym konsumentem pozytywnie wpływa na naszą planetę. A to od nas samych zależy to, jak będzie wyglądała rzeczywistość za kilkadziesiąt lat. Jak jednak pogodzić realia życia codziennego z filozofią zero waste? Czy zero waste w kuchni jest możliwe?

26.10.2020
jak wpłynąć dietą na samopoczucie? Food

Dla kogo jest dieta 1500 kcal? Zobacz, jak zapewnić sobie odpowiednią kaloryczność

Chciałbyś zgubić kilka nadprogramowych kilogramów i zastanawiasz się, czy dieta 1500 kcal jest dla Ciebie? Zależy Ci na tym, aby wraz z procesem odchudzania zadbać o swoje zdrowie i nie narazić się na efekt jo-jo? Zobacz zatem, jak ułożyć zdrową i pełnowartościową dietę 1500 kalorii. Podpowiemy Ci, jak z głową przejść na dietę o mniejszej kaloryczności.

19.10.2020

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
BytomGdyniaŁowiczOpolePiłaPobiedziskaSłupskŚremTomaszów MazowieckiWągrowiec

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.