To jak zacznie się twój poranek może nadać rytm reszcie dnia. Włączenie drzemki i w efekcie szykowanie się do wyjścia w stresie i pośpiechu nie służy nikomu. A połączone z opuszczaniem domu w biegu, z kanapką w jednej ręce i teczką w drugiej tym bardziej. Posłuchaj się nas i wprowadź kilka zdrowych nawyków na dzień dobry, dzięki którym włączanie drzemki nie będzie już potrzebne.

1. Obudź swoje zmysły

Próba zaangażowania każdego zmysłu w przyjemny i podnoszący na duchu sposób może pomóc w nadaniu ci lepszego samopoczucia na nowy dzień. Naturalne światło słoneczne sygnalizuje ciału przejście z trybu spania do trybu przebudzenia. Dlatego staraj się rozpocząć każdy dzień od odsłonięcia zasłon i wpuszczenia światła do pokoju. Jeszcze lepiej, jeśli uda ci się otworzyć okno lub wyjść na chwilę na zewnątrz. Oddychaj świeżym powietrzem, słuchaj pozytywnej muzyki lub odgłosów natury i witaj nowy dzień. Wszystko to może pomóc z samego rana pozytywnie i zdrowo wpłynąć na twoje zmysły.

2. Uśmiechnij się i pomyśl o czymś pozytywnym

Gdy tylko się obudzisz, uśmiechnij się! Naukowcy odkryli, że uśmiechanie się uwalnia szereg neuroprzekaźników: dopaminę, serotoninę i endorfiny, odpowiedzialnych za odczuwanie szczęścia. Oznacza to, że dzięki temu nawykowi w prosty sposób zaczniesz dzień w lepszym nastroju. Uśmiechanie się wzmacnia też układ odpornościowy, czyli może uchronić cię przed chorobami, co w sezonie grypowym może być szczególnie istotne. Podobno nawet wymuszony uśmiech przynosi korzyści!

zjedz zdrowe śniadanie

3. Zjedz zdrowe śniadanie

Słyszeliście to już na pewno tysiące razy, ale powiemy to raz jeszcze: śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Zdrowe śniadanie powinno być w pełni zbilansowane i odpowiadające twoim potrzebom. Jeśli korzystasz z naszego cateringu NTFY na pewno nie musisz się martwić o niedobory i masz pewność, że zyskujesz same korzyści dla organizmu. Dobry i zdrowy start dnia poprawia koncentrację i dodaje więcej energii. Ponadto sycący posiłek o poranku sprawia, że przez cały dzień będziesz mniej głodny. Zatem zaplanuj go mądrze!

4. Pościel łóżko

Niektórzy mogą uznać to za mało ważny element codziennego funkcjonowania, jednak sugerując się radami Gretchen Rubin, autorki książki „Projekt szczęście”, prostym sposobem na bycie szczęśliwszym jest m.in. ścielenie łóżka każdego ranka. Według Rubin, robiąc ten mały krok tworzący porządek wokół ciebie, tworzysz również wewnętrzny spokój. Coś małego i z łatwością wykonalnego, a sprawi, że twój dzień zacznie się dobrze.

5. Wypij ciepłą wodę z cytryną

Po wstaniu wypij szklankę ciepłej wody z wyciśniętą połówką cytryny. To łatwa wskazówka zdrowotna, która pozwoli oczyścić i stymulować pracę wątroby i nerek. Cytryny zawierają również dużo witaminy C, która pomoże uchronić cię przed przeziębieniem. Co więcej, picie wody cytrynowej alkalizuje organizm, a właściwości przeciwutleniające cytryn pomagają zwalczać uszkodzenia powodowane przez wolne rodniki, dzięki czemu skóra wygląda młodo i zdrowo.

6. Medytuj

Zacznij dzień od wyciszenia dzięki porannej medytacji. Ta praktyka działa cuda. Od poprawy koncentracji po zmniejszenie stresu, poprawę stabilności emocjonalnej i zapobieganie typowym dolegliwościom zdrowotnym. Już dziś zaplanuj sobie, że będziesz zaczynać dzień od trzyminutowego skupiania się na swoim oddechu. Twoje poranne nawyki mogą wpłynąć na twój dzień i spowodować, że zacznie się dobrze i bez niepotrzebnego stresu.