Kobieta z płaskim brzuchem mierząca obwód talii.

Szczupły, ładny brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Wiele osób zastanawia się, co zrobić, żeby mieć płaski brzuch. Niektórym wydaje się to czymś nieosiągalnym mimo morderczych treningów oraz stosowanej diety. Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Czy dieta na płaski brzuch w ogóle istnieje? Sprawdźmy!

Z tekstu dowiesz się:

  • skąd się bierze tłuszcz na brzuchu,
  • jak mieć płaski brzuch,
  • na czym powinna polegać dieta na płaski brzuch,
  • co jeść na płaski brzuch z cateringiem dietetycznym NTFY.

Codziennie robisz setki brzuszków i bijesz rekordy w planku, ale Twój brzuch nadal nie wygląda, jak powinien. Maskujesz więc oponkę obszernymi swetrami i luźnymi ubraniami? Jeżeli chcesz poznać sposoby na płaski brzuch, ten artykuł jest dla Ciebie!

Skąd się bierze oponka na brzuchu i jak mieć płaski brzuch?

Nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha może być powiązany z takimi schorzeniami jak insulinooporność czy zespół policystycznych jajników.

Nadmiar stresu w życiu codziennym również może być przyczyną problemów ze zgubieniem nadmiaru tkanki tłuszczowej z brzucha. Przewlekły stres często prowadzi do wzrostu poziomu kortyzolu w organizmie. Kortyzol jest hormonem, którego nadmierne wydzielanie wiąże się właśnie z odkładaniem się tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Innymi czynnikami, które prowadzą do odkładania tkanki tłuszczowej na brzuchu, są oczywiście nieodpowiednia dieta, brak ruchu oraz nadmiar alkoholu w diecie.

Czy sposób na płaski brzuch istnieje?

Żadna magiczna dieta odchudzająca brzuch nie sprawi, że spalisz tłuszcz miejscowo. To, w jaki sposób magazynujesz tkankę tłuszczową, w głównej mierze zależy od predyspozycji genetycznych: jedni magazynują tłuszcz w biodrach lub udach, a jeszcze inni właśnie na brzuchu.

Jeżeli chcesz sobie poradzić z tym problemem, będziesz musiał zadbać o zmianę diety i nawyków żywieniowych, a także podjąć aktywność fizyczną. Zrzucanie nadmiaru tkanki tłuszczowej z brzucha nie różni się od zrzucania nadmiaru kilogramów z innych części ciała: musisz po prostu wytworzyć deficyt kaloryczny.

Aby obliczyć swoje zapotrzebowanie, skorzystaj z kalkulatora diet, dzięki któremu dowiesz się, ile kalorii dziennie powinieneś spożywać, aby zacząć chudnąć.

Płaski brzuch – co jeść?

Jeśli wciąż się zastanawiasz, co zrobić, żeby mieć płaski brzuch, pamiętaj o kilku kwestiach:

  • Pełnowartościowa dietaspożywaj regularne posiłki. Najlepiej oparte na pełnowartościowm białku, węglowodanach złożonych, zdrowych tłuszczach oraz sezonowych warzywach i owocach. Dzięki temu unikniesz napadów wilczego głodu. I nie doprowadzisz do nadmiernego objadania się i rozpychania żołądka.
  • Podaż błonnika – działa on jak szczotka, która wymiata z jelit zalegające resztki pokarmowe. Dzięki temu unikniesz wzdętego brzucha. Znajdziesz go głównie w warzywach, owocach i pełnoziarnistych produktach zbożowych.
  • Unikaniu produktów wzdymających – kapusta, fasolka, brokuł, kalafior czy nasiona roślin strączkowych to pełnowartościowe produkty, które warto uwzględniać w swojej diecie. Jeżeli jednak są one przyczyną wzdętego brzucha, to dobrze odstawić je na jakiś czas.
  • Woda – na pewno nie raz zastanawiałeś się, jak pozbyć się wody z organizmu. Jej nadmiar powoduje, że Twój brzuch wygląda na opuchnięty. Podstawą jest odpowiednie nawodnienie. Zamiast kolejnej filiżanki kawy postaw więc na szklankę wysokozmineralizowanej wody. Zarówno brzuch, jak i Twój cały organizm Ci za to podziękują. 
  • Trening– dieta na płaski brzuch to jedno, ważne są również ćwiczenia. Zapomnij o 100 brzuszkach dziennie, zamiast tego postaw na aktywność, która wzmocni wszystkie Twoje mięśnie i zagwarantuje spalenie konkretnej liczby kalorii. Trening siłowy całego ciała oparty na ćwiczeniach wielostawowych to gwarancja szczupłej, sprawnej sylwetki i płaskiego brzucha. Postaw więc na przykład przysiady czy martwy ciąg

Dieta na brzuch z cateringiem dietetycznym NTFY!

W dzisiejszym świecie trudno pogodzić karierę, prowadzenie domu i dbanie o swoje zdrowie. Jeżeli chcesz zrzucić kilka kilogramów, nabrać masy mięśniowej lub marzysz o płaskim brzuchu, dieta od NTFY pomoże Ci osiągnąć swój cel!

W naszej ofercie masz do dyspozycji różne rodzaje diet – Smart, Classic, Vegan, Veggy, Balance, Active oraz Foodie.

Omlet z masłem orzechowym, pieczonym jabłkiem i sosem waniliowym na śniadanie i indyk teriyaki z pieczonymi ziemniakami i surówką z czerwonej kapusty na obiad? Jeśli odpowiada Ci takie menu, polecamy dietę Active! Odpowiednie proporcje pełnowartościowego białka i zdrowych tłuszczów oraz niewielka ilość bezglutenowych węglowodanów sprawią, że bez problemu pozbędziesz się niechcianej oponki, jednocześnie budując mięśnie. 

Jeżeli jednak któraś z propozycji posiłków z diety Active nie trafi w Twój gust, nie martw się – u nas możesz swobodnie komponować swoje menu, wybierając codziennie z 20, 30, a nawet 35 posiłków, w zależności od wykupionego pakietu.

Wystarczy, ż obliczysz swoje zapotrzebowanie kaloryczne, określisz swój cel, i gotowe – resztą zajmiemy się my. Z łatwością obsługuj swoją dietę za pomocą naszej aplikacji mobilnej i ciesz się lepszym zdrowiem oraz płaskim brzuchem, jedząc to, co lubisz! 

Dziewczyna odmawia sobie burgera, bo chce, żeby jej dieta była skuteczna. Lifestyle

Życie na ciągłej diecie – jak nie dać się zwariować?

Masz wrażenie, że jesteś na diecie odchudzającej przez większość swojego życia? Odkąd pamiętasz próbowałeś zrzucić nadmiar kilogramów? Jesteś zmęczony wiecznymi restrykcjami i liczeniem kalorii? Zaczynasz wątpić w to, czy skuteczna dieta odchudzająca naprawdę istnieje? Dlatego tu jesteśmy i podpowiemy, co zrobić, żeby dieta była skuteczna. I prosta

04.11.2020
Lifestyle

Jak zaplanować jadłospis, by nie marnować żywności? Zero waste w praktyce

Dbanie o środowisko oraz życie zero waste stają się coraz bardziej popularnym tematem. Bycie świadomym konsumentem pozytywnie wpływa na naszą planetę. A to od nas samych zależy to, jak będzie wyglądała rzeczywistość za kilkadziesiąt lat. Jak jednak pogodzić realia życia codziennego z filozofią zero waste? Czy zero waste w kuchni jest możliwe?

26.10.2020
zdjęcie dziewczyna je marchewkę uśmiecha się - jak wpłynąć dietą na samopoczucie? Food

Dla kogo jest dieta 1500 kcal? Zobacz, jak zapewnić sobie odpowiednią kaloryczność

Chciałbyś zgubić kilka nadprogramowych kilogramów i zastanawiasz się, czy dieta 1500 kcal jest dla Ciebie? Zależy Ci na tym, aby wraz z procesem odchudzania zadbać o swoje zdrowie i nie narazić się na efekt jo-jo? Zobacz zatem, jak ułożyć zdrową i pełnowartościową dietę 1500 kalorii. Podpowiemy Ci, jak z głową przejść na dietę o mniejszej kaloryczności.

19.10.2020
Mężczyzna je przed treningiem na siłowni Food

Co jeść przed treningiem, aby nie czuć się ociężałym? Wybierz swój posiłek!

Zastanawiasz się, co jeść przed treningiem na masę, a co na redukcji? Na pewno wielokrotnie słyszałeś, że dieta stanowi 80% sukcesu – pozostałe 20% to trening. Jak jednak połączyć jedno z drugim tak, żeby mieć zadowalające efekty? Co zjeść przed treningiem, żeby mieć dużo siły i energii, bez uczucia ciężkości w żołądku?

12.10.2020
Mężczyzna sprawdza konserwanty w żywności Food

Czy wszystkie konserwanty E są szkodliwe dla zdrowia?

Na pewno nie raz spotkałeś się z stwierdzeniem, że konserwanty w żywności są szkodliwe dla Twojego zdrowia i powinieneś na nie uważać. Ale czy w dzisiejszym świecie uniknięcie wszystkich konserwantów jest możliwe? Czy wszystkie konserwanty e oznaczają szkodliwe substancje? Których unikać, a na które przymknąć oko?

08.10.2020
Para wykonuje ćwiczenia na spalanie tłuszczu bez utraty mięśni Health

Jak zrobić redukcję masy ciała bez utraty mięśni i bez rezygnowania z ulubionych posiłków?

W ostatnich miesiącach przybyło Ci parę dodatkowych kilogramów i chciałbyś je zgubić? A może dzięki ciężkim treningom siłowym zyskałeś masę mięśniową, nad którą sumiennie pracowałeś, a której nie chciałbyś stracić? Jak spalić tkankę tłuszczową a nie mięśnie? Czy jest na to jakiś magiczny trik albo superdieta?

02.10.2020
Work life balance - przedstawienie za pomocą równoważni Lifestyle

Praca czy życie prywatne? Work life balance – co to jest i jak je uzyskać?

Jak odnaleźć równowagę między angażującą pracą, a życiem prywatnym i rodziną? Gdzie i jak znaleźć czas na przygotowywanie zdrowych posiłków? W końcu gdy przychodzi weekend nie masz ochoty stać w kuchni. Czy work life balance jest możliwy? Zobacz, jak mieć zgrabną sylwetkę, lepsze zdrowie i czas na pracę oraz rodzinę.

28.09.2020
przyprawy poprawiajace trawienie Food

Co to są węglowodany? U nas sam wybierasz, co jesz!

Wielu dietetyków uznaje węglowodany za podstawowe źródło energii. Z kolei dieta niskowęglowodanowa ma coraz więcej zwolenników ze względu na pozytywny wpływ na zdrowie oraz sylwetkę. Jak jest naprawdę? Które źródła węglowodanów będą dobrym wyborem na diecie? Jakie węglowodany po treningu będą najlepsze?

21.09.2020
Dziewczyna jedząca pożywne śniadanie. Food

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadanie? Zainspiruj się naszymi przepisami!

Zdrowe śniadania nie muszą oznaczać skomplikowanych przepisów. Tak naprawdę wystarczy kilka minut i proste składniki, aby wyczarować doskonałe fit śniadanie. Wybierz tylko, czy zdrowe śniadanie to dla Ciebie śniadanie białkowo-tłuszczowe czy węglowodanowe i do dzieła. Na zawsze zrezygnuj ze słodkiej bułki.

14.09.2020
Health

Jak dbać o zdrowie dzięki diecie? Wybierz wariant dla siebie

Praca, dom, rodzina – trudno o chwilę dla siebie. Nadmiar obowiązków sprawił, że nie czujesz się komfortowo w swoim ciele? Co jakiś czas doskwierają Ci bóle głowy, problemy trawienne i spadki energii? Chciałbyś zmienić swoje nawyki i zrobić coś dla zdrowia? Dowiedz się, jakie to proste z dietami pudełkowymi od NTFY!

07.09.2020
Dieta na redukcję Food

Redukcja dzięki smacznej i zdrowej diecie – jedz to, na co masz ochotę, z możliwością wyboru!

Jeżeli próbowałeś wielu różnych diet, to sama myśl o jedzeniu w kółko tego samego sprawia, że motywacja słabnie. Na szczęście dieta na redukcję nie musi być męczarnią! Możesz eksperymentować w kuchni i próbować nowych smaków. Sprawdź, co jeść na redukcji z dietą od Nice To Fit You, aby schudnąć w prosty i przyjemny sposób!

02.09.2020
Jeden z 3 posiłków dziennie Health

Jesz 3 posiłki dziennie? Skorzystaj z naszej oferty i ułóż menu według własnych preferencji

5 posiłków to konieczność, jeżeli chcesz schudnąć – na pewno nieraz spotykałeś się już z takimi hasłami. Jednak żyjąc w pędzie, trudno znaleźć czas na jedzenie co 3 godziny. Praca, podróże życie rodzinne, spotkania ze znajomymi, treningi… Jedzenie w biegu tylko dlatego, że nadszedł czas zaplanowanego posiłku, wcale nie sprzyja zdrowiu.

31.08.2020

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
ChełmiecChorzówKołobrzegKoźmin WielkopolskiMysłowiceOlsztynOpalenicaSkierniewiceWojniczWrocław

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.
4.8
Opinie konsumenckie Google
Zamknij - Ntfy.pl