Kobieta z płaskim brzuchem mierząca obwód talii.

Szczupły, ładny brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Wiele osób zastanawia się, co zrobić, żeby mieć płaski brzuch. Niektórym wydaje się to czymś nieosiągalnym mimo morderczych treningów oraz stosowanej diety. Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Czy dieta na płaski brzuch w ogóle istnieje? Sprawdźmy!

Z tekstu dowiesz się:

  • skąd się bierze tłuszcz na brzuchu,
  • jak mieć płaski brzuch,
  • na czym powinna polegać dieta na płaski brzuch,
  • co jeść na płaski brzuch z cateringiem dietetycznym NTFY.

Codziennie robisz setki brzuszków i bijesz rekordy w planku, ale Twój brzuch nadal nie wygląda, jak powinien. Maskujesz więc oponkę obszernymi swetrami i luźnymi ubraniami? Jeżeli chcesz poznać sposoby na płaski brzuch, ten artykuł jest dla Ciebie!

Skąd się bierze oponka na brzuchu i jak mieć płaski brzuch?

Nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha może być powiązany z takimi schorzeniami jak insulinooporność czy zespół policystycznych jajników.

Nadmiar stresu w życiu codziennym również może być przyczyną problemów ze zgubieniem nadmiaru tkanki tłuszczowej z brzucha. Przewlekły stres często prowadzi do wzrostu poziomu kortyzolu w organizmie. Kortyzol jest hormonem, którego nadmierne wydzielanie wiąże się właśnie z odkładaniem się tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Innymi czynnikami, które prowadzą do odkładania tkanki tłuszczowej na brzuchu, są oczywiście nieodpowiednia dieta, brak ruchu oraz nadmiar alkoholu w diecie.

Czy sposób na płaski brzuch istnieje?

Żadna magiczna dieta odchudzająca brzuch nie sprawi, że spalisz tłuszcz miejscowo. To, w jaki sposób magazynujesz tkankę tłuszczową, w głównej mierze zależy od predyspozycji genetycznych: jedni magazynują tłuszcz w biodrach lub udach, a jeszcze inni właśnie na brzuchu.

Jeżeli chcesz sobie poradzić z tym problemem, będziesz musiał zadbać o zmianę diety i nawyków żywieniowych, a także podjąć aktywność fizyczną. Zrzucanie nadmiaru tkanki tłuszczowej z brzucha nie różni się od zrzucania nadmiaru kilogramów z innych części ciała: musisz po prostu wytworzyć deficyt kaloryczny.

Aby obliczyć swoje zapotrzebowanie, skorzystaj z kalkulatora diet, dzięki któremu dowiesz się, ile kalorii dziennie powinieneś spożywać, aby zacząć chudnąć.

Płaski brzuch – co jeść?

Jeśli wciąż się zastanawiasz, co zrobić, żeby mieć płaski brzuch, pamiętaj o kilku kwestiach:

  • Pełnowartościowa dietaspożywaj regularne posiłki. Najlepiej oparte na pełnowartościowm białku, węglowodanach złożonych, zdrowych tłuszczach oraz sezonowych warzywach i owocach. Dzięki temu unikniesz napadów wilczego głodu. I nie doprowadzisz do nadmiernego objadania się i rozpychania żołądka.
  • Podaż błonnika – działa on jak szczotka, która wymiata z jelit zalegające resztki pokarmowe. Dzięki temu unikniesz wzdętego brzucha. Znajdziesz go głównie w warzywach, owocach i pełnoziarnistych produktach zbożowych.
  • Unikaniu produktów wzdymających – kapusta, fasolka, brokuł, kalafior czy nasiona roślin strączkowych to pełnowartościowe produkty, które warto uwzględniać w swojej diecie. Jeżeli jednak są one przyczyną wzdętego brzucha, to dobrze odstawić je na jakiś czas.
  • Woda – na pewno nie raz zastanawiałeś się, jak pozbyć się wody z organizmu. Jej nadmiar powoduje, że Twój brzuch wygląda na opuchnięty. Podstawą jest odpowiednie nawodnienie. Zamiast kolejnej filiżanki kawy postaw więc na szklankę wysokozmineralizowanej wody. Zarówno brzuch, jak i Twój cały organizm Ci za to podziękują. 
  • Trening– dieta na płaski brzuch to jedno, ważne są również ćwiczenia. Zapomnij o 100 brzuszkach dziennie, zamiast tego postaw na aktywność, która wzmocni wszystkie Twoje mięśnie i zagwarantuje spalenie konkretnej liczby kalorii. Trening siłowy całego ciała oparty na ćwiczeniach wielostawowych to gwarancja szczupłej, sprawnej sylwetki i płaskiego brzucha. Postaw więc na przykład przysiady czy martwy ciąg

Dieta na brzuch z cateringiem dietetycznym NTFY!

W dzisiejszym świecie trudno pogodzić karierę, prowadzenie domu i dbanie o swoje zdrowie. Jeżeli chcesz zrzucić kilka kilogramów, nabrać masy mięśniowej lub marzysz o płaskim brzuchu, dieta od NTFY pomoże Ci osiągnąć swój cel!

W naszej ofercie masz do dyspozycji różne rodzaje diet – Veggie, Less Carb, Classic, Foodie, Less Gluten & Dairy Free oraz nowość – dietę Smart.

Omlet z masłem orzechowym, pieczonym jabłkiem i sosem waniliowym na śniadanie i indyk teriyaki z pieczonymi ziemniakami i surówką z czerwonej kapusty na obiad? Jeśli odpowiada Ci takie menu, polecamy dietę Less Carb! Odpowiednie proporcje pełnowartościowego białka i zdrowych tłuszczów oraz niewielka ilość bezglutenowych węglowodanów sprawią, że bez problemu pozbędziesz się niechcianej oponki, jednocześnie budując mięśnie. 

Jeżeli jednak któraś z propozycji posiłków z diety Less Carb nie trafi w Twój gust, nie martw się – u nas możesz swobodnie komponować swoje menu, wybierając codziennie z 20, 25 lub 30 posiłków, w zależności od wykupionego pakietu.

Wystarczy, ż obliczysz swoje zapotrzebowanie kaloryczne, określisz swój cel, i gotowe – resztą zajmiemy się my. Z łatwością obsługuj swoją dietę za pomocą naszej aplikacji mobilnej i ciesz się lepszym zdrowiem oraz płaskim brzuchem, jedząc to, co lubisz! 

Kobieta na zakupach z siatką eko Lifestyle

Jak być eko na co dzień? 7 sprawdzonych sposobów

Bycie eko to ostatnio gorący temat, często pojawiający się w mediach. Jak dbać o środowisko i dlaczego warto to robić? Czy Twoja dieta i styl życia mogą stać się bardziej eko? Te pytania zadaje sobie większość z nas. Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy ekologia to moda, czy konieczność, przeczytaj ten artykuł!

30.11.2020
Blog

Self Care, czyli wpływ rytuałów na pogodę ducha – rozmowa z Anią Skurą – Whatannawears

Rytuały i dobre praktyki. W świecie Whatannawears to chleb powszedni....

26.11.2020
Produkty superfoods Food

Superfoods w diecie Foodie – poznaj najnowsze trendy kulinarne

Na pewno słyszałeś wiele dobrego o popularnych superfoods! Zastanawiasz się, czym są? A może brakuje Ci inspiracji i chętnie poszerzyłbyś swoje kulinarne horyzonty? Wypróbuj dietę Foodie od NTFY z posiłkami bogatymi w superfoods i przekonaj się na własnej skórze, jaka tkwi w nich siła! Z nami jest to bardzo proste!

23.11.2020
Blog

Joga na poprawę humoru – perspektywa Basi Tworek

Niech pogoda ducha zasponsoruje Ci dobre zdrowie. Na przykład taka, której źródłem są przyjemne praktyki i rytuały! Ale w tym temacie głos oddaliśmy Basi Tworek – jogince z krwi i kości, która dobrze wie, jak wpływać na humor asanami (i nie tylko). Zapraszamy do lektury!

19.11.2020
Zdrowy obiad – propozycja do biura Food

Zastanawiasz się, co zjeść na obiad? Sprawdź zdrowe obiady z możliwością wyboru!

Tęsknisz za czasami, gdy pożywny, zdrowy obiad był Twoją codziennością? Z braku czasu ratujesz się kanapkami i szybkimi przekąskami, po których nie odczuwasz sytości? Jeżeli codziennie zastanawiasz się, co na obiad, catering NTFY pomoże Ci rozwiązać ten problem. Dzięki temu codziennie będziesz mieć solidną dawkę w energii - na każdy posiłek!

16.11.2020
Blog

Przez żołądek do odporności – rozmowa z naszym dietetykiem – Agnieszką Tokarz

Łapcie w dłoń kubek herbaty z pomarańczą, miodem i goździkiem. Albo inny ulubiony napar. Bo na kilka chwil zabierzemy Was do świata, w którym przez żołądek dociera się do odporności. I dobrego samopoczucia. Przed Wami rozmowa z Agnieszką – dietetyczką, która od lat projektuje smaki przekazywane w Wasze ręce. Bilety nie są obowiązkowe. Zapraszamy do lektury!

12.11.2020
Dziewczyna odmawia sobie burgera, bo chce, żeby jej dieta była skuteczna. Lifestyle

Życie na ciągłej diecie – jak nie dać się zwariować?

Masz wrażenie, że jesteś na diecie odchudzającej przez większość swojego życia? Odkąd pamiętasz próbowałeś zrzucić nadmiar kilogramów? Jesteś zmęczony wiecznymi restrykcjami i liczeniem kalorii? Zaczynasz wątpić w to, czy skuteczna dieta odchudzająca naprawdę istnieje? Dlatego tu jesteśmy i podpowiemy, co zrobić, żeby dieta była skuteczna. I prosta

04.11.2020
Zero waste w kuchni Lifestyle

Jak zaplanować jadłospis, by nie marnować żywności? Zero waste w praktyce

Dbanie o środowisko oraz życie zero waste stają się coraz bardziej popularnym tematem. Bycie świadomym konsumentem pozytywnie wpływa na naszą planetę. A to od nas samych zależy to, jak będzie wyglądała rzeczywistość za kilkadziesiąt lat. Jak jednak pogodzić realia życia codziennego z filozofią zero waste? Czy zero waste w kuchni jest możliwe?

26.10.2020
kobieta na diecie 1500 kcal Food

Dla kogo jest dieta 1500 kcal? Zobacz, jak zapewnić sobie odpowiednią kaloryczność

Chciałbyś zgubić kilka nadprogramowych kilogramów i zastanawiasz się, czy dieta 1500 kcal jest dla Ciebie? Zależy Ci na tym, aby wraz z procesem odchudzania zadbać o swoje zdrowie i nie narazić się na efekt jo-jo? Zobacz zatem, jak ułożyć zdrową i pełnowartościową dietę 1500 kalorii. Podpowiemy Ci, jak z głową przejść na dietę o mniejszej kaloryczności.

19.10.2020
Mężczyzna je przed treningiem na siłowni Food

Co jeść przed treningiem, aby nie czuć się ociężałym? Wybierz swój posiłek!

Zastanawiasz się, co jeść przed treningiem na masę, a co na redukcji? Na pewno wielokrotnie słyszałeś, że dieta stanowi 80% sukcesu – pozostałe 20% to trening. Jak jednak połączyć jedno z drugim tak, żeby mieć zadowalające efekty? Co zjeść przed treningiem, żeby mieć dużo siły i energii, bez uczucia ciężkości w żołądku?

12.10.2020

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
Bielsko BiałaBudzyńJelenia GóraKostrzynKutnoRadomRuda ŚląskaSłupskŚwiecieToruń

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.