Jak radzić sobie ze stresem w trudnych sytuacjach?

Emocje towarzyszą nam już od pierwszych chwil życia. Gdy dorastamy, stopniowo uczymy się je kontrolować i panować nad wywoływanymi przez nie zachowaniami. Jednak w sytuacjach stresowych często zapominamy o powściągliwości. Jak opanować stres w trudnej sytuacji? Czy można zawczasu przygotować się do stawienia mu czoła?

Z tekstu dowiesz się:

  • jak codzienne nawyki pomagają w walce ze stresem,
  • w jaki sposób dieta może obniżyć poziom stresu,
  • jak radzić sobie ze stresem w trudnych sytuacjach.

Nie istnieją ani dobre, ani złe emocje. Można je tylko podzielić na te pożądane i niepożądane albo łatwiejsze i trudniejsze. Każda emocja doskonale pokazuje, co się z nami dzieje. Jeśli jednak nie potrafimy zapanować nad nią w stresie, to znaczy, że nie radzimy sobie z daną sytuacją. Na gorąco, tzn. w trudnych dla nas chwilach, nie sposób się uczyć, jak radzić sobie ze stresem. W takich momentach potrzebne jest bowiem szybkie działanie, które pozwoli rozładować napięcie. Jednak okresy pomiędzy stresowymi sytuacjami to doskonała okazja do wprowadzenia nawyków ułatwiających walkę z intensywnymi emocjami.

Jak się nie stresować? Zadbaj o zdrowe nawyki

Wyeliminowanie stresu z życia codziennego jest właściwie niemożliwe. Można natomiast pracować nad swoimi reakcjami na trudne sytuacje. Aby jednak przynosiło to efekty, potrzebna jest regularna praca nad sobą – swoimi nawykami i przyzwyczajeniami.

Wprowadzenie zdrowych nawyków może znacznie poprawić Twoje samopoczucie. Dbaj więc o siebie i swoje ciało, a w ten sposób zatroszczysz się także o swoją kondycję psychiczną i spokój. Jak dbać o zdrowie za pomocą wdrożenia właściwych nawyków? Sprawdź:

  • Wysypiaj się. Kładź się spać o w miarę regularnych porach. Staraj się nie przeciągać także porannego wstawania. Zadbaj o higienę snu, tzn. nie korzystaj z elektroniki bezpośrednio przed spaniem i wietrz sypialnię.
  • Ruszaj się. Zadbaj o swoją aktywność fizyczną. Postaraj się przynajmniej raz dziennie udać na krótki spacer. W trakcie pracy wykonuj ćwiczenia rozciągające i oddechowe. Kilka razy w tygodniu przeprowadź też krótki trening – na siłowni, świeżym powietrzu lub w domu.
  • Znajdź czas na zainteresowania. Nawet w najbardziej napiętym harmonogramie dnia warto znaleźć czas na przyjemności. Czytanie książek, robienie zdjęć, szydełkowanie, malowanie – bez  względu na to, co wybierzesz, odnalezienie prawdziwej pasji może poprawić Twoje nastawienie do życia.
  • Bądź w kontakcie z bliskimi. W czasach, gdy kontakty z ludźmi są ograniczone do minimum, bardzo ważna jest troska o relacje z bliskimi. Odzywaj się do swoich znajomych, przyjaciół i rodziny za pośrednictwem komunikatorów, wysyłajcie sobie zdjęcia, filmiki itp.
  • Odżywiaj się zdrowo. Jedz o regularnych porach. Staraj się wykluczyć ze swojej diety lub znacznie ograniczyć wysoko przetworzone produkty, zwłaszcza fast foody. W ciągu dnia pij wodę.

Dowiedz się, jak się zdrowo odżywiać, dzięki naszemu poradnikowi.

Dieta a stres. Jak sobie poradzić ze stresem dzięki odpowiedniemu żywieniu

Czy wiesz, że odpowiednia dieta może znacznie obniżyć poziom stresu? Zwróć więc uwagę nie tylko na to, jak jesz, ale też co jesz. W walce ze stresem skuteczne bywają bowiem niektóre składniki zawarte w posiłkach. Zobacz, o które konkretnie produkty chodzi:

  • Witaminy z grupy B – wzmacniają system nerwowy, dodają energii, a nawet łagodzą stany lękowe. Znajdziesz je w kaszach i fasoli (B1), brokułach, kapuście i razowym pieczywie (B2) oraz drobiu i rybach (B6).
  • Flawonoidy – chronią komórki przed działaniem wolnych rodników i mają wpływ na układ nerwowy. Flawonoidy są zawarte w świeżych warzywach i owocach, zwłaszcza w jabłkach, cytrusach, selerze naciowym czy kapuście.
  • Magnez – stabilizuje funkcje układu nerwowego i pracę mózgu, uspokaja, a także usprawnia procesy myślenia. Magnez jest zawarty m.in. w kaszy gryczanej, fasoli, orzechach, grochu, szpinaku oraz gorzkiej czekoladzie.

Jak ułożyć dietę, która będzie zawierała wszystkie potrzebne składniki? Żeby to sobie ułatwić, możesz skorzystać z diet Nice To Fit You. Dzięki nim nie będziesz musiał się stresować (!) przygotowaniem posiłków. Możesz mieć także pewność, że każdy z proponowanych przez nas posiłków został zbilansowany pod kątem składników odżywczych i witamin, również tych, które pomagają w walce ze stresem.

Co na stres? Jak rozładować stres w trudnych sytuacjach?

Gdy dopada Cię stres, a wraz z nim różne emocje – złość, rezygnacja, panika – wyłącza się racjonalne myślenie. Im dłużej będziesz się skupiać na emocjach i zapętlać myśli wokół problemu, tym trudniej będzie Ci się z nim uporać. Przypomnij sobie, co zazwyczaj robią dzieci, gdy targają nimi trudne emocje: płaczą, krzyczą i rzucają przedmiotami.

My, dorośli, zwykle nie robimy już takich rzeczy, ale jeśli tylko mamy taką możliwość – dlaczego nie spróbować? Oczywiście nie polecamy krzyczeć na przełożonego w pracy ani tym bardziej rzucać w niego zszywaczem. Pamiętaj jednak, że płacz czy krzyknięcie w domu mogą się okazać bardzo oczyszczające. Wraz z nimi uwolnisz najsilniejsze emocje. Co robić dalej? Sprawdź:

  • Odsuń się na chwilę od problemu. Jeśli stres jest związany z Twoim zajęciem, a pracujesz w trybie home office, odejdź na chwilę od komputera. Przejdź się po mieszkaniu, spójrz przez okno.
  • Weź kilka głębokich wdechów i wydechów. W ten sposób uspokoisz swoje myśli i dotlenisz organizm.
  • Zmierz się z problemem na chłodno. Zapoznaj się z uwagami przełożonego, przeczytaj jeszcze raz e-mail lub przemyśl rozmowę, którą ostatnio odbyłeś. Zastanów się, jak możesz rozwiązać problem, i stwórz plan dalszego działania.

Pamiętaj też, że warto znaleźć swój indywidualny sposób na radzenie sobie z emocjami w sytuacjach stresowych. Uspokaja Cię muzyka? Nuć pod nosem swoje ulubione kawałki lub włącz playlistę z przebojami ukochanego zespołu. A może wolisz z kimś porozmawiać? Zadzwoń do bliskiej Ci osoby i wyrzuć z siebie wszystko, co leży Ci na sercu.

Jak się nie stresować? To pytanie wymaga małej modyfikacji. Pytanie: jak się stresować i wyjść z tego cało?, brzmi zdecydowanie lepiej. Sposobów na radzenie sobie ze stresem jest mnóstwo i tylko od Ciebie zależy, które z nich zechcesz wprowadzić w życie. Część z nich możesz wdrażać na co dzień, dzięki czemu zadbasz o swój komfort psychiczny. Dzięki innym nauczysz się działać racjonalnie, gdy dopadnie Cię większy stres.

catering dietetyczny koktajl z zielona herbata na droge do plecaka ntfy Food

Matcha. Co wyróżnia sproszkowaną zieloną herbatę?

Matcha - co wyróżnia sproszkowaną zieloną herbatę? Jakie właściwości ma matcha green tea? Dlaczego warto pić ją regularnie? Początkowo pita przez samurajów i mnichów buddyjskich. Badania wykazują, że ludzkość zna matche już od ok 8000 lat. Szukasz zdrowego energetyka? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się jak poprawnie parzyć matche.

09.04.2021
catering dietetyczny to dobry sposob na diete podczas pracy zdalnej Lifestyle

Dieta na home office. Co jeść podczas pracy w domu?

Menu na home office. Jak odżywiać się z głową, pracując zdalnie? Jakie są najważniejsze zasady zdrowego odżywiania w domu? Pracujesz na home office? Na pewno wiesz ile rzeczy potrafi być ważniejsze w danym momencie od pracy - gotowanie, sprzątanie, zmywanie. Potrzebujesz poprawić swoją produktywność i koncentrację, a przy tym oszczędzić czas - nawet 8 godzin tygodniowo? Przeczytaj ten artykuł!

02.04.2021
weganski catering dietetyczny nice to fit you - nalesniki z polewa czekoladowa i owocami Lifestyle

Nowość! Catering wegański Nice To Fit You, dieta z wyborem menu

Vegan - wegańska dieta pudełkowa w jakości Nice To Fit You. Sprawdź nasze w 100% zbilansowane wegańskie śniadania oraz inne pyszne posiłki bez mięsa, nabiału, jaj, miodu i ryb. Stosujemy wyłącznie białko pochodzenia roślinnego, a nasze wegańskie zamienniki tradycyjnych potraw przeniosą Twoje kubki smakowe i podniebienie na zupełnie nowy poziom wrażeń.

26.03.2021
zdrowe awokado wystepuje w menu cateringu dietetycznego ntfy Health

Awokado. Co sprawia, że jest takie wyjątkowe?

Awokado - ile ma kalorii? Jakie ma właściwości odżywcze? Jak kupować awokado? Wykopaliska archeologiczne pokazują, że avocado mogło być wykorzystywane już nawet 7000 lat p.n.e. Pochodzi z południowego Meksyku, ale teraz zajada się nim cały świat. Jakie skarby kryje w sobie ten zielony i smaczny owoc w Polsce zwany smaczliwką?

24.03.2021
dieta 1000 kcal czy jest zdrowa? Health

Dla kogo jest dieta 1000 kcal? Zobacz, jak zapewnić sobie odpowiednią ilość kalorii

1000 kcal to bardzo mała kaloryczność diety, która jednak sprawdzi się u niektórych osób z nadwagą. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełniać. Czy dieta niskokaloryczna jest zdrowa i jakie efekty może przynieść już po tygodniu? Dowiedz się, dlaczego na świecie istnieją regiony w których ludzie żyją najzdrowiej, najdłużej oraz najbardziej szcześliwie. Czy to przypadek?

17.03.2021
zdrowe ryby w diecie catering dietetyczny Food

Czy zdrowe ryby muszą znaleźć się w jadłospisie? U nas to Ty decydujesz co jesz!

Ryby są bardzo dobrym nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, których potrzebuje Twój organizm. Dowiedz się, które ryby są najzdrowsze - te słodko czy słonowodne? Z morza czy z jeziora? Jak ryby wpływają na Twój organizm, jak często jeść ryby? Jakich ryb warto unikać? W naszej diecie nie brakuje ryb, a nad naszym łososiem w diecie pudełkowej już krążą na mieście legendy - jest najlepszej jakości i przepyszny, nawet po odgrzaniu!

11.03.2021
przyprawy poprawiajace trawienie Lifestyle

10 przypraw przyspieszających metabolizm

Niektóre przyprawy nie tylko dodają smaku daniom, ale także wpływają dobrze na układ trawienny. Sprawdź, co stosować do potraw, aby przyspieszyć trawienie. Czy stosowanie przypraw na poprawę metabolizmu to hit czy mit? Czy od przypraw można schudnąć? Skąd wzięły się przyprawy i jak kluczową rolę w historii odgrywały od dziesiątek tysięcy lat - dowiedz się czytając ten artykuł.

03.03.2021
co jesc przy cukrzycy Health

Co jeść przy cukrzycy?

Chorujesz na cukrzycę i musisz trzymać dietę? Dowiedz się, co można jeść przy cukrzycy i jak skomponować zdrowy i smaczny jadłospis. Jeżeli nie masz czasu codziennie planować zdrowych posiłków, robić zakupów, zmywać - zaoszczędź nawet 8 godzin tygodniowo i jedz zdrowo oraz zapobiegaj postępowaniu choroby.

01.03.2021
wegetarianizm a dieta aplikacja do wyboru menu posilkow Blog

Dieta dla wegetarian – korzystaj z kilku wariantów i układaj swoje własne menu każdego dnia!

Zastanawiasz się nad dietą pudełkową, ale myślisz, że ogranicza Cię wegetarianizm? Poznaj nasz catering dietetyczny i komponuj menu spośród wielu wariantów! Nie jesz mięsa, ale lubisz zróżnicowane smaki? Najesz się zdrowo i bezmięsnie. Wegetarianie uwielbiają naszą dietę Veggy! Odstaw mięso i ryby jeśli tylko masz na to ochotę - z nami masz wybór… i to największy na rynku...

23.02.2021
sniadania tluszczowo bialkowe ntfy Blog

Dla kogo jest dieta białkowo-tłuszczowa? Poznaj nasz wariant Less Carb

Zastanawiasz się nad dietą białkowo-tłuszczową? Dowiedz się, na czym ona polega i dla kogo będzie odpowiednia. Chcesz schudnąć? Jeżeli planujesz ograniczyć węglowodany i zwiększyć ilość białka oraz tłuszczów w diecie to nasz wariant diety pudełkowej Less Carb będzie dla Ciebie idealny! Wypróbuj catering dopasowany do Ciebie, wybieraj posiłki i ilość dań dziennie.

18.02.2021

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
BiaławodaCzęstochowaDębnoKostrzynMysłowiceObornikiStary SączTworkowaWarszawaWielopole

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.
4.8
Opinie konsumenckie Google
Zamknij - Ntfy.pl