5 posilkow dziennie zdrowa dieta nice to fit you

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minuty

Chcesz jeść 5 posiłków dziennie, ale nie odpowiada Ci zestaw dań w ramach diety pudełkowej? Sprawdź catering z wyborem menu! W Nice To Fit You masz możliwość pełnej personalizacji diety. Możesz jeść to co chcesz, ile chcesz i kiedy chcesz. Niczego nie nakazujemy, a pozwalamy na wszystko! Ty wybierasz, my gotujemy! Ile posiłków dziennie jeść? Jaki jest najzdrowszy tryb codziennej diety?

z tekstu dowiesz się:

  • Dieta 5 posiłków dziennie – dla kogo?
  • Ile warto jeść posiłków?
  • 3 posiłki dziennie – czy to zdrowo? 
  • Jedz ile chcesz i chudnij z Nice To Fit You! 
jak zdrowo jesc? ile posilkow dziennie

5 posiłków dziennie – dla kogo taka dieta?

Tak naprawdę w życiu liczy się kilka rzeczy, ale głównie to co jemy oraz co (i ile) pijemy. Piramida żywienia ulega regularnie zmianom od wielu lat. Odchodzi się od starych schematów, zamieniając je na nowsze. Bo nauka o żywieniu – dietetyka odkrywa coraz to nowsze zaskakujące rzeczy dotyczące jedzenia oraz jego reakcji na nasz organizm. “Pij mleko będziesz wielki?” Niekoniecznie, ponieważ możesz mieć nietolerancję laktozy, a niektóre białka mleka krowiego mogą uczulać Twój przewód pokarmowy, zaburzać wchłanianie i powodować np. trądzik – jeżeli Twój organizm jest na niego uczulony, o czym możesz nie wiedzieć. Dieta 5 posiłków to uniwersalny schemat, który powinien sprawdzić się w większości w zdrowym organizmie oraz zaspokoić uczucie głodu jak i zniwelować “spadki cukrowe” czyli ten moment po zjedzeniu posiłku, kiedy robimy się senni. Jeżeli w pracy rozprasza Cię uczucie głodu oraz powoduje całkowitą utratę koncentracji – dieta 5 posiłków dziennie jest dla Ciebie! Ale nie dla każdego… o tym przeczytasz w dalszej części artykułu.

Przykładowy rozkład 5 posiłków:

  • Śniadanie (7:30)
  • Drugie śniadanie (10:30)
  • Obiad (13:30)
  • Podwieczorek (16:30)
  • Kolacja (19:30)

Ile warto jeść posiłków? Zdrowa dieta.

Dietetycy oraz IŻŻ informują – liczba 5 posiłków dziennie to nie wymóg, a jedynie “uniwersalne” rozwiązanie dla większości ludzi. To jest taki pewnego rodzaju kompromis dla osób, które nie mają wiedzy jak podchodzić do tematu żywienia i regularności posiłków. Harmonogram 4-5 posiłków, co ok. 3 godziny świetnie sprawdzi się u dzieci i młodzieży oraz osób, których praca pozwala na takie jedzenie w ciągu dnia. Zakłada on zjadanie odpowiednich porcji – dzięki temu, że dania nie są za duże lub za małe. Po ok. 3 godzinach, przyzwyczajony  do regularnych posiłków organizm zazwyczaj woła o energię “burczeniem” w brzuchu. To jest czas na posiłek. Istnieje jednak duża szansa, że praca nie pozwala Ci na robienie przerw na jedzenie co 3-4 godziny i musisz spożywać posiłki rzadziej (np. 3 razy dziennie) oraz w dłuższych odstępach czasu – to nic złego! Specjaliści ds. żywienia odchodzą powoli od zalecania każdej osobie jedzenia 5 posiłków dziennie co 3 godziny. Dzisiejsze czasy wymagają od nas wprowadzania i wypracowywania nowych trendów. Świat pędzi, obecnie podstawa zdrowia to indywidualizacja diety oraz dobranie jej tak, aby dopasowywała się w tryb dnia danej osoby, a nie na odwrót. Na myśl, samo nasuwa się pytanie – jak zdrowo jeść? 

3 posiłki dziennie – czy to zdrowo? Liczą się kalorie i makro! 

Tylko czy na pewno liczą się tylko kalorie? Nie ważne czy chcesz jeść jeść 3 albo 5 posiłków dziennie. To co liczy się najbardziej podczas osiągania ustalonych celów sylwetkowych to… kalorie. Przytyjesz, jeśli codziennie i przez dłuższy okres będziesz spożywać nadmiar kalorii w ciągu dnia – względem swojego zapotrzebowania (sprawdź nasz kalkulator dietetyczny). Schudniesz, jeśli będziesz jeść w ciągu dnia mniej kalorii (nawet o 100), niż potrzebujesz dziennie – wg Twojego zapotrzebowania. Można tę ilość rozłożyć na 3, 5 lub nawet inną liczbę dań dziennie – przy zdrowej i zbilansowanej diecie (jaka dieta najlepsza?) nie ma to znaczenia. Inaczej natomiast wygląda sytuacja, gdy mamy do czynienia z chorobami tarczycy, cukrzycą czy insulinoodpornością. W takich przypadkach należy brać pod uwagę trochę więcej czynników i szczegółowo oraz indywidualnie podchodzić do ustalania ilości potraw w ciągu dnia oraz odstępów pomiędzy nimi. Może zdarzyć się tak, że chory na cukrzycę będzie musiał spożywać nawet 6-7 mniejszych posiłków podczas doby, a ci z insulinoopornością będą mieli najlepsze efekty zdrowotne oraz samopoczucie, jedząc np. tylko 3 posiłki dziennie.

Przykładowy rozkład posiłków:

  • Śniadanie (9:00)
  • Obiad (14:00)
  • Kolacja (19:00)
zalecana dzienna ilosc posilkow

Jedz ile chcesz i chudnij z Nice To Fit You!

W naszej diecie pudełkowej to Ty decydujesz! Możesz nie jeść w ogóle śniadań, lub kolacji. Możesz jeść 2, 3 lub 5 posiłków dziennie, tak jak lubisz i na co masz ochotę. Możesz również zamówić u nas jeden posiłek, np. tylko do pracy. Codziennie do wyboru masz nawet 35 dań w menu spośród 7 zróżnicowanych i zdrowych jadłospisów w swojej określonej kaloryczności. Decyduj, grymaś i wydziwiaj! Nasza ekipa to przede wszystkim ludzie. Sztab kucharzy i dietetyczek codziennie pracuje od rana do wieczora z uśmiechem na ustach, aby każdy otrzymał to co zamówi – bo to najbardziej mu smakuje. Pomagamy w dobraniu diety oraz ustaleniu celów żywieniowych i kaloryczności. Do produkcji naszych posiłków używamy tylko świeżych i głównie sezonowych produktów od lokalnych, wyselekcjonowanych dostawców. Oddaj swoje żywienie w ręce specjalistów – Nice To Fit You!

zdieta redukcyjna Blog

Dieta redukcyjna 2000, 2500, 3000 kcal? Tak, to możliwe! Ułóż swoje spersonalizowane menu.

Dzięki diecie pudełkowej możesz dopasować swoją dietę redukcyjną do indywidualnych potrzeb. Sprawdź, jak personalizować menu. Zobacz ile kalorii potrzebujesz dzięki naszemu kalkulatorowi diet i zacznij realizować swoje cele żywieniowe już od jutra! Posiadamy diety dopasowane do Twojego stylu życia. Chcesz schudnąć? A może nabrać masy mięśniowej? Jaką dietę wybrać? Nice To Fit You!

15.02.2021
duzo blonnika w zdrowych sokach nice to fit you natura cold press Health

W czym jest błonnik? U nas to Ty decydujesz, co jesz!

Błonnik pokarmowy to niezbędny element prawidłowo skonstruowanej, zdrowej diety. Dowiedz się, w jakich produktach go znajdziesz. Jak ułożyć dietę opartą o produkty bogate w błonnik? Dlaczego jest on tak istotny i czy może pomóc w utracie wagi? Sprawdź proste zasady jak wprowadzić błonnik do swoich codziennych rytuałów i pozbądź się zaparć oraz problemów z wypróżnianiem!

04.02.2021
jak obliczyc makro na redukcji mniej weglowodanow Health

Prawidłowe makro dzięki diecie Active – zapewnimy Ci odpowiednią ilość makroskładników

Less Carb to dieta dla osób, które chcą przyjmować mniej węgli, a więcej białka i tłuszczów. Sprawdź, na czym dokładnie polega. Jaka jest najskuteczniejsza dieta dla Ciebie? Posiadamy łatwy w obsłudze kalkulator kaloryczny. Nasze dietetyczki doskonale wiedzą jak zbalansować mikro i makro składniki w zdrowej diecie, aby stała się Twoim stylem życia i przyjemnością.

03.02.2021
zdrowe jedzenie pelne witamin i makroelementow Blog

Witaminy, a zdrowie człowieka – najważniejsze pytania

Zastanawiasz się, co ma najwięcej witaminy C albo jak dostarczyć organizmowi witamin z grupy B? Przeczytaj i dowiedz się! Witaminy to bardzo ważny i nieodłączny element zbilansowanej oraz zdrowej diety. Skąd brać witaminy? Jakie dawkowanie witamin jest odpowiednie? Czy można przedawkować witaminy oraz jak dbać o zdrowie. Zapraszamy do artykułu!

02.02.2021
Jak jeść 4 posiłki dziennie, aby schudnąć? Food

Jesz 4 posiłki dziennie? Dobierz odpowiednią dietę i ułóż menu według własnych upodobań

Zdrowa dieta polega na regularnym jedzeniu. Liczba posiłków jest kwestią drugorzędną. Ważne tylko, by dobrze dopasować kaloryczność dań. Jak to zrobić przy diecie złożonej z 4 posiłków?

28.01.2021
Dlaczego warto jeść śniadanie? Health

Dlaczego warto jeść śniadanie? Poznaj skutki niejedzenia śniadań

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia – to cała prawda! Choć każdy posiłek jest bardzo istotny dla organizmu, śniadania stanowią podstawę naszego zdrowego trybu życia i diety.

25.01.2021
10 przypraw na trawienie Blog

Jak z diety zrobić styl życia?

Chcesz prowadzić zdrowy styl życia, ale nie wiesz jak? Zdradzamy zasady zdrowego stylu życia i podpowiadamy, jak stać się zdrowszym i bardziej aktywnym. Pamiętaj, że w zdrowym ciele - zdrowy duch. W życiu najważniejszy jest balans, a żadne ekstrema nie są dobre. Zdobądź zdrowie, smukłą sylwetkę, dobre samopoczucie oraz odnajdź wewnętrzny spokój. To możliwe… i nie aż takie trudne.

21.01.2021
Lunchbox na każdy dzień do pracy lub szkoły Food

Lunchbox na każdy dzień tygodnia – dlaczego warto wybrać elastyczną dietę pudełkową?

Aby cieszyć się ładną sylwetką i dobrym zdrowiem, nie musisz jeść 5 posiłków dziennie. W diecie najważniejsze to, aby dopasować ją do swoich potrzeb. Zobacz, jak łatwo skomponować dietę pudełkową z uwzględnieniem 3 lub 4 posiłków.

18.01.2021
Health

Dieta matki karmiącej. Co można jeść, karmiąc piersią, a czego unikać?

Nie wiesz, co jeść, a czego nie jeść podczas karmienia piersią? Podpowiadamy, jak wygląda dieta matki karmiącej. Poznaj też listę produktów niewskazanych. Połóg to czas pełen emocji - radości, miłości, ale i zmęczenia, dla organizmu i psychiki. Sprawdź jak się odżywiać karmiąc piersią, aby nie popełnić niezdrowych błędów.

13.01.2021
jak zadbac o diete po porodzie dziewczyna sie usmiecha ntfy Health

Jak zadbać o dietę po porodzie?

Zastanawiasz się, jak pogodzić macierzyństwo z dietą? Podpowiadamy, co jeść po...

12.01.2021
Para ogląda najlepsze seriale podczas kolacji Lifestyle

TOP 10 najlepszych seriali idealnych do kolacji

Po ciężkim dniu pracy czekasz na wieczór, kiedy będziesz mógł zjeść coś pysznego i obejrzeć ulubiony program? Sprawdź nasze propozycje top seriali, które warto obejrzeć – szczególnie przy dobrym jedzeniu.

11.01.2021
rodzina sie usmiecha zdrowo je posilki catering nice to fit you dziecko usmiech Blog

Jak planować zbilansowane posiłki dla całej rodziny

Planujesz zadbać o zdrowie swoich bliskich? Tygodniowe menu zaplanowane z góry pomaga organizować swój dzień przy większej liczbie osób. Podpowiadamy, jak układać menu na tydzień. Rodzina to odpowiedzialność, a zdrowa i zbilansowana dieta to podstawa zdrowia. Jesteśmy tym, co jemy - zgadzasz się z tym zdaniem? My wierzymy, że tak jest.

08.01.2021

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
BiałystokBuk WielkopolskiBytomElblągKobylinŁososina DolnaLublinPłockStanisławiceTęgoborze

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.
4.8
Opinie konsumenckie Google