Ile jeść, żeby schudnąć?

Pierwszym krokiem na drodze do zgrabnej sylwetki jest ustalenie nowego, zdrowego jadłospisu. Tu jednak zaczynają się schody. Ile jeść kalorii, żeby schudnąć, i to bez efektu jo-jo? Które produkty można jeść do woli, a których lepiej unikać? Na szczęście to nie takie trudne, jak się wydaje. Dowiedz się więcej o zdrowym odchudzaniu razem z dietami pudełkowymi NTFY.

Z tekstu dowiesz się:

  • jak obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne,
  • jakich produktów unikać w swojej diecie,
  • co można jeść bez obaw o dodatkowe kilogramy.

Jeśli dotychczas dieta kojarzyła Ci się wyłącznie z wyrzeczeniami, zerwij z tą wizją! Racjonalne odchudzanie, nastawione na długotrwałe, stabilne efekty, zakłada zróżnicowaną dietę, bogatą we wszystkie składniki odżywcze – również węglowodany i tłuszcze. Istotne są jednak także wielkość porcji i ich kaloryczność. Mało tego, niektóre zdrowe i na pierwszy rzut oka „lekkie” produkty nie są zalecane przy odchudzaniu. Jak to kontrolować?

Z dietą pudełkową NTFY te dylematy masz z głowy – bierzemy to na siebie! Ty jedynie skomponuj menu złożone ze swoich ulubionych dań, a my zadbamy o to, aby dostarczyć Ci je w odpowiedniej ilości i kaloryczności.

Ile kalorii jeść, żeby schudnąć? Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne

Na początek dowiedz się, ile jeść kalorii, żeby schudnąć. Chodzi o Twój indywidualny przypadek – wszystko zależy od Twojego trybu życia, wieku, płci i dotychczasowej wagi. Swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne łatwo obliczysz za pomocą naszego kalkulatora diet. Wystarczy, że:

  1. wybierzesz swój cel: schudnięcie, zdrowe odżywianie lub budowanie masy mięśniowej,
  2. wpiszesz swój wiek, płeć, wagę i wzrost,
  3. określisz, jak często się ruszasz.

Te informacje pozwolą obliczyć, ile kalorii dziennie powinieneś przyswajać. Może Ci się wydawać, że np. 2300 kcal to dużo, ale jeśli jesteś wysokim mężczyzną, który intensywnie uprawia sport, taka podaż może się okazać niewystarczająca.

Podobnie w drugą stronę: 1700 kcal to mniej niż średnia zalecana dawka kalorii dla kobiety, ale jeśli prowadzisz siedzący tryb życia i masz do zrzucenia kilka kilogramów, to idealna wartość do rozpoczęcia odchudzania. Mało tego: z dobrze dobraną dietą (np. w NTFY) możesz nawet nie odczuć tej niskiej kaloryczności – będziesz stale najedzona, a waga z tygodnia na tydzień będzie pokazywać coraz niższy wynik.

Czego unikać na diecie?

Wiesz już, że wybór bardzo restrykcyjnych diet to najgorsza decyzja, jaką możesz podjąć. Nie dają one długotrwałego efektu i obciążają organizm, a po ich zakończeniu efekt jo-jo jest nieunikniony. W zdrowym odchudzaniu ważne jest dostarczanie wszystkich składników odżywczych, co oznacza, że możesz jeść niemal wszystko – ale z głową. Z jakimi produktami lepiej nie przesadzać?

  • Tłuste mięsa – zwłaszcza czerwone mięso smażone w głębokim tłuszczu lub ze skórą. Zamiast nich wybierz ryby, wołowinę, cielęcinę i kurczaka.
  • Przekąski i przetworzone jedzenie – niestety, nie upiecze Ci się! Jeśli chcesz schudnąć, czas pożegnać się z ciastkami, czipsami, a także z pizzą czy hamburgerami. Dania gotowe kupione w supermarketach (smażone, głęboko zmrożone, a następnie odgrzewane w mikrofalówce) często zawierają duże ilości tłuszczu, a także soli czy cukru (żeby zatuszować fakt, że nie są to produkty najwyższej jakości). Wybieraj zdrowsze, ale nie mniej smaczne alternatywy. Jakie? Czytaj dalej!
  • Soki i napoje gazowane – pewnie słyszałeś, ile kostek cukru zawiera szklanka coli. Soki kupione w sklepie są nie mniej tuczące – często sztucznie dosładzane, przygotowywane z koncentratu, z dużą zawartością konserwantów, nie mają nic wspólnego ze zdrowiem. Co innego własnoręcznie zrobione smoothie – oprócz naturalnych cukrów z owoców zawierają one jeszcze miąższ, a więc błonnik.

To nie koniec! Wydaje Ci się, że wystarczy jeść niskokaloryczne produkty, aby nie przybywało Ci kilogramów? Okazuje się, że dużą pułapką są produkty o wysokim indeksie glikemicznym – tzn. dużej zawartości cukrów prostych – które powodują gwałtowny wyrzut insuliny i sprawiają, że szybko stajesz się głodny. Do tych produktów należą m.in. biały ryż, płatki kukurydziane, kasza jaglana, a także owoce: melony, arbuzy, brzoskwinie, ananasy z puszki.

Czy to oznacza, że musisz się pożegnać z jaglanką z owocami lub ryżem z malinami na śniadanie? Niekoniecznie. Po prostu warto kontrolować ilość tych składników w całodziennym jadłospisie.

Co i w jakich ilościach jeść, żeby schudnąć?

Zatem jak schudnąć i jeść bez obaw? Czy istnieją produkty, które sprzyjają Twojej walce o szczupłą sylwetkę? Oczywiście! Bez ograniczeń możesz zajadać:

  • surowe warzywa – np. boćwinę, brokuły, brukselkę, cukinię, dynię, kapustę pekińską, ogórek, zieloną paprykę, pomidory oraz seler;
  • kiszonki – dodatkowo zadbają o florę bakteryjną w jelitach;
  • produkty bogate w błonnik – otręby i płatki owsiane, strączki, kaszę jęczmienną, warzywa i owoce; błonnik zapewni Ci uczucie sytości, więc raczej nie zjesz go zbyt dużo, ale dla bezpieczeństwa pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu – inaczej grożą Ci zaparcia!

Nie uśmiecha Ci się śledzenie z notatnikiem w ręku tego, co jesz i w jakich ilościach? Zostaw to nam! W NTFY skomponujesz swój dzienny jadłospis z 4, 6 lub 7 różnych diet (w zależności od wykupionego pakietu). To, co pozostanie niezmienne, to wartość kaloryczna Twoich dań – zadbamy o to, byś nie przekraczał ustalonego limitu i szybko osiągnął swój cel. Możesz decydować się na dowolną liczbę posiłków dziennie (do 5) – oceń, ile ich potrzebujesz, aby nie czuć głodu, a my dostosujemy ich kaloryczność do Twojego zapotrzebowania.

I najważniejsze – posiłki w NTFY są tak wyborne, że możesz zapomnieć o wyrzeczeniach! Z czystym sumieniem zajadaj się więc naszymi daniami i przekonaj się, że dieta może być przyjemnością.

Kliknij by ocenić

Dodaj komentarz

dieta na przytycie dla mężczyzn Blog

Co jeść, żeby przytyć zdrowo? Ułóż swoje menu i jedz smacznie!

Usilnie próbujesz budować masę, ale Twoje wysiłki nie przynoszą oczekiwanych efektów? Być może problemem jest zła dieta, która nie uwzględnia zwiększonego zapotrzebowania na tłuszcze i białka lub po prostu… Ci nie smakuje. Wówczas często zdarzają się odstępstwa, które oddalają Cię od osiągnięcia upragnionego celu. Dowiedz się, co jeść, żeby przytyć, a jednocześnie zachować maksimum formy.

25.05.2020
Roślinne zamienniki przydatne w przypadku alergii na mleko Blog

Alergia na mleko to nie wyrok! U nas zjesz smacznie i dopasujesz menu do własnych preferencji

Kiedyś bez problemu zjadałeś produkty mleczne, a teraz czujesz się po nich źle. Miewasz wzdęcia, bóle, a nawet wysypkę. Otóż alergia na mleko może ujawnić się w każdym wieku. Uczulenie jednak to nie wyrok, a bez mleka i z naszą dietą Less Gluten & Dairy Free zjesz równie smacznie.

21.05.2020
Kobieta kontrolująca regularne posiłki Blog

Regularne posiłki – u nas masz możliwość wyboru i jesz, kiedy chcesz!

Spotkałeś się już ze stwierdzeniem, że podstawą zdrowej diety jest 5 posiłków dziennie o regularnych porach. Ale co, jeśli nie jesteś się w stanie zmusić do drugiego śniadania czy kolacji? Czy powinieneś zmieniać swoje nawyki żywieniowe? Niekoniecznie. Dowiedz się, jakie są zasady regularnego spożywania posiłków.

14.05.2020
Produkty bogate w tłuszcze nienasycone Blog

Co jeść, aby dostarczać sobie zdrowe tłuszcze? Z naszą dietą nie musisz się o to martwić!

Tłuszcze, tak samo jak białka czy węglowodany, są ważnym składnikiem diety. Ze względu na skojarzenia, że przez ich jedzenie przybieramy na wadze, obrosły jednak złą sławą. Prawda jest taka, że niektóre z nich w nadmiarze są szkodliwe – jednak nie wszystkie. Czy wiesz, które produkty bogate w tłuszcze warto jeść, a których lepiej unikać? Rozwiewamy wątpliwości!

12.05.2020
catering nice to fit you ntfy Food

Poznaj catering dietetyczny Nice To Fit You i wybierz najlepszą dietę dla siebie!

Przebywanie w domu przez długi czas sprzyja sięganiu po fast foody, dania instant, niezdrowe przekąski oraz produkty wysoko przetworzone. To prowadzi do fatalnego samopoczucia i odkładania się nadprogramowych kilogramów. Czujesz się ociężale – masz problemy z trawieniem, ciało puchnie jak balon, boli Cię głowa, gorzej sypiasz i nie możesz się skoncentrować. Na szczęście to nie musi być realna wizja! Jeśli nie wiesz, jak ułożyć dietę, by jeść zdrowo, lub nie lubisz gotować, a chcesz zmienić nawyki żywieniowe i poczuć się lepiej, postaw na fit catering NTFY. Poznaj różne rodzaje oraz warianty naszych elastycznych diet, w których samodzielnie układasz jadłospis i zarządzasz planem posiłków.

11.05.2020
Dziewczyna stoi przed szafą i nie może dopiąć sukienki. Health

Jak szybko schudnąć? Jedząc ze smakiem dokładnie to, na co akurat masz ochotę!

Z niedowierzaniem patrzysz w lustro, odkrywając nowe fałdki na brzuchu. Masz ochotę jak najszybciej wrócić do dawnej sylwetki. Ale jak to zrobić bez wyrzeczeń i ciężkich ćwiczeń? Głowisz się, jak szybko schudnąć z ud, żeby wbić się w ulubione dżinsy? Katujesz się dietami typu „jak schudnąć 10 kg w tydzień” i po dwóch dniach brakuje Ci już siły? Porzuć je, zanim zrobisz sobie krzywdę! Odchudzanie nie powinno być tak bolesnym doświadczeniem. W NTFY wiemy, jak je umilić i co zrobić, żeby efekty zobaczyć szybko, ale nadal w granicach zdrowego rozsądku.

05.05.2020
Zdrowe odżywianie Health

Jak się zdrowo odżywiać? Skomponuj własne menu i ciesz się zdrowymi posiłkami!

Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że podstawą zdrowego stylu życia jest odpowiednia dieta. Ale właściwie… co to znaczy? Zasady zdrowego odżywiania są Ci znane, ale nie masz pojęcia, jak skutecznie wprowadzić je w życie? Jeśli nie wiesz, jak zacząć się zdrowo odżywiać, skorzystaj z naszych porad. Albo jeszcze lepiej: zdaj się na nas i przejdź na zdrowe odżywianie z NTFY.

03.05.2020
Dziewczyna je posiłek na diecie bez mięsa Food

Dla kogo jest dieta bez mięsa? Poznaj dietę Veggy i ułóż własne menu

Wegetarianizm cieszy się w naszym kraju rosnącą popularnością. Coraz więcej osób przechodzi na dietę bez mięsa – dla zdrowia i z troski o zwierzęta oraz naszą planetę. Odstawienie mięsa chodzi Ci po głowie, jednak obawiasz się negatywnych skutków wegetarianizmu? A może wydaje Ci się, że przez brak mięsa w diecie będziesz wiecznie chodzić głodny? Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości i przedstawić Ci korzyści wynikające z niejedzenia mięsa.

01.05.2020
Grupa znajomych ma ochotę na słodycze i je ciasto. Food

Jak przestać jeść słodycze? Pokonaj ochotę na słodycze dzięki naszym zdrowym przekąskom i deserom!

Są miłym zakończeniem trudnego dnia, pomagają zagłuszyć smutki, gdy zdarzy się coś przykrego, i poprawiają humor. Czy słodycze odgrywają w Twoim życiu podobną rolę? Jeśli tak, to przybij piątkę zdecydowanej większości społeczeństwa. Ale ten medal ma też drugą stronę: według badań słodycze i biały cukier uzależniają silniej niż wiele używek! Jak nie jeść słodyczy, kiedy tak wspaniale podnoszą na duchu? Spokojnie, podpowiemy Ci, co zrobić, żeby nie jeść słodyczy – tych niezdrowych.

29.04.2020
Co jeść na diecie? Food

Co jeść na diecie, aby ją urozmaicić? Skomponuj swoje menu w ramach pakietu dietetycznego!

Jeśli choć raz planowałeś zrzucenie nadmiarowych kilogramów, z pewnością zadawałeś sobie pytanie, co jeść na diecie, aby przy niej wytrwać. Czy jeszcze kiedyś spałaszujesz na śniadanie ulubione naleśniki? Co robić, gdy najdzie Cię ochota na słodycze? Nie martw się – dieta to nie wyrok! Dowiedz się, co jeść przy odchudzaniu, by dieta Ci nie ciążyła, a sprawiała przyjemność.

24.04.2020
Jak schudnąć po ciąży? Health

Jak schudnąć po ciąży? Zobacz, jak smacznie i zdrowo wzbogacić swoją dietę, aby poczuć się lekko!

Dziewięć miesięcy ciąży zmienia Twoje ciało. Wraz z szalejącymi hormonami pojawiają się dodatkowe kilogramy, które trudno Ci zaakceptować. Po porodzie skupiasz się na maleństwu, a każdą wolną chwilę wykorzystujesz na drzemkę lub dopicie zimnej kawy. Nie myślisz wówczas o takich drobiazgach, jak zgubić brzuch po ciąży. Przychodzi jednak taki moment, gdy spoglądasz na swoje ciało w lustrze i czujesz potrzebę zmian. Jednocześnie dieta kojarzy Ci się z koszmarem – rezygnacją z ulubionych smaków i wieloma godzinami spędzonymi na planowaniu, zakupach oraz gotowaniu… A przecież przy opiece nad maluszkiem nie masz tyle czasu na szaleństwa w kuchni. Mamy dobrą wiadomość: zdrowe odżywianie bez żadnego wysiłku oraz długotrwałych przygotowań jest możliwe. Wystarczy wybrać zdrowy catering dietetyczny.

22.04.2020
Dieta do biura Lifestyle

Dieta do biura – idealne rozwiązanie dla zabieganych

Twoje życie zawodowe kręci się wokół biura. Większość czasu w pracy spędzasz przed komputerem, a Twój lunch ogranicza się do gotowych i wysoko przetworzonych dań. W domu niechętnie podejmujesz się kulinarnych eksperymentów – lubisz późne kolacje na wynos z Twojego ulubionego lokalu, a na śniadanie wypijasz kubek kawy. Czy to o Tobie? Siedzący tryb życia i niewłaściwa dieta to krótka droga do złego samopoczucia oraz nadwagi. Jeśli nie masz czasu na gotowanie, a chcesz zacząć jeść zdrowo, zmień nawyki żywieniowe z naszą dietą pudełkową. Poznaj pełnowartościowe i smaczne posiłki, które dostarczymy codziennie pod Twoje drzwi!

19.04.2020

Dieta pudełkowa z wyborem - dostawa:

Nasz catering dietetyczny z wyborem menu zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Komponuj codziennie własny jadłospis, aż z 35 propozycji dań z 7 zdrowych i zbilansowanych diet. Sprawdź czy dowozimy pod Twój adres:
BiaławodaBilskoGnieznoJasieńKoźmin WielkopolskiOstrów WielkopolskiPleszewŚremŚwiecieTęgoborze

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Nie czekaj, zaplanuj dietę już dzisiaj!
NTFY.pl
Stwórz swoją dietę Zaloguj się
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.
4.8
Opinie konsumenckie Google