Poradnik 2 min czytania 17.09.2021

Dlaczego arbuz to zdrowotny przysmak wielu?

Średnia ocena: 3.60
NTFY
arbuz w diecie

Jest nieskończenie słodki i orzeźwiający! Wywodzi się z Afryki, bywa nazywany kawonem, a swoje święto obchodzi 3 sierpnia. Arbuz nie jest wyłącznie słodką przekąską na letnie upały – to warzywa (nie owoc!) skrywa w sobie o wiele więcej. Zapraszamy do lektury!

czy arbuz jest zdrowy?

Arbuz, zdrowotna przekąska. Jak działa na organizm?

Na arbuz powinny uważać osoby stosujący dietę z niskiego indeksu glikemicznego. Ma w sobie stosunkowo dużo fruktozy. Poza tym – jego działanie jest naprawdę dobroczynne. 

  • Spożywanie arbuza zapobiega niektórym nowotworom. Odpowiedzialny jest za to lipoken, czyli silny utleniacz odpowiadający za czerwony kolor arbuza.
  • Arbuz nawadnia. Nic dziwnego, składa się w 92% z wody – dzięki temu słynie z orzeźwiającego działania. Jak przetrwać upały? Z arbuzem w dłoni!
  • Arbuz jest pełen witamin. Znajdziemy w nim witaminę A (wzmacnia skórę, włosy, paznokcie, wzrok, a także cały system odpornościowy), witaminę B (działa na cały organizm!), a także witaminę C.
  • Arbuz posiada ważne minerały. Jędząc warzywo dostarczamy do organizmu cynk, magnez, fosfor, wapń i selen. 
  • Jedzenie arbuza zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca. To dlatego, że warzywo zapobiega gromadzeniu się złego cholesterolu.
  • Arbuz pomaga na ból mięśni. Działa tak przez obecność w warzywie elektrolitów i cytruliny.

Co można zrobić z arbuzem?

przepisy na arbuza

Prawie wszystko! Kawon jest uniwersalny – z łatwością wprowadzimy go do codziennego menu w różnych formach.

  • Arbuza może z powodzeniem zamrozić i użyć jako przekąski. Jest idealny dla dzieci – możemy go pokroić w różne wzory (albo użyć foremki), jest kolorowy i słodki.
  • Koktajle z arbuzem to świetny pomysł na odżywcze nawodnienie. Zwłaszcza w lecie, kiedy spada nam apetyt.
  • Grillowany arbuz ze skórką to hit! Świetnie się sprawdzi również jako część owocowego szaszłyka.
  • Możemy go użyć w formie sałatki – zarówno warzywnej, jak i owocowej.

Jak wybrać arbuza? 

  • Zwróć uwagę na ciężar arbuza, a najlepiej porównaj go z innymi. Bardzo dojrzałe arbuzy składają się nawet w 90% z wody, dlatego stosunkowo duży ciężar będzie stanowił zaletę warzywa.
  • Popatrz na spód arbuza i postaraj się odnaleźć spłaszczoną plamę o żółtym kolorze (im bardziej żółta tym lepiej). Jej brak może świadczyć o tym, że warzywo zostało zerwane zbyt szybko.
  • Jeśli nie kupujesz całego arbuza (a np. połówkę) to możesz przyjrzeć się miąższowi – wybierz kawałek o najbardziej głębokim kolorze.

Arbuz jako element diety

Chociaż należy pamiętać, że arbuz znajduje się w wysokim indeksie glikemicznym (należy przy tym wspomnieć, że fruktoza przyswaja się łatwiej niż sacharoza), warzywo może z powodzeniem stanowić część zrównoważonej diety. Arbuz posiada niespełna 90 kalorii i 22 gramy węglowodanów. Z uwagi na to, że w większości składa się z wody i nie jest kaloryczny to może wspierać w procesie odchudzania. Uniwersalność tego warzywa nie pozwala także na nudę. Znajdziemy dla niego zastosowanie i oczarujemy nim dziećmi.

Nice To Fit You – więcej niż catering dietetyczny.


Nie czekaj, zaplanuj dietę już dzisiaj!

Wszystko, co ważne dla Ciebie w jednej aplikacji

Już tysiące zachwyconych Klientów z całej Polski doceniło funkcjonalność i szerokie możliwości, jakie daje aplikacja mobilna Nice To Fit You. Pobierz naszą apkę i tak jak oni, ciesz się jeszcze większą wygodą i dopasowaniem swojej diety pudełkowej.

NTFY.pl
Stwórz swoją dietę Zaloguj się
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.