• data 23.11.2020
  • 3 min czytania
  • Ocena 4.00

Superfoods w diecie Foodie – poznaj najnowsze trendy kulinarne

Na pewno słyszałeś wiele dobrego o popularnych superfoods! Zastanawiasz się, czym są? A może brakuje Ci inspiracji i chętnie poszerzyłbyś swoje kulinarne horyzonty? Wypróbuj dietę Foodie od NTFY z posiłkami bogatymi w superfoods i przekonaj się na własnej skórze, jaka tkwi w nich siła! Z nami jest to bardzo proste!

Food Produkty superfoods

Jagody goji, aloes i spirulina dla optymalnego zdrowia? A może surowe kakao? Na pewno słyszałeś wiele dobrego o popularnych superfoods! Zastanawiasz się, czym są? Chciałbyś uwzględnić je w swojej diecie, ale zupełnie nie masz pomysłu, jak to zrobić? A może brakuje Ci inspiracji i chętnie poszerzyłbyś swoje kulinarne horyzonty? Wypróbuj dietę Foodie od NTFY z posiłkami bogatymi w superfoods i przekonaj się na własnej skórze, jaka tkwi w nich siła!

Superfoods, czy inaczej superżywność, to naturalne produkty, które są bogate w cenne składniki. Mogą to być egzotyczne produkty, takie jak surowe kakao czy jagody goji, ale również nasz lokalny czosnek i cierpka aronia!

Termin „superfood” został po raz pierwszy użyty w 1988 roku przez Aarona Mossa. Według wprowadzonej przez niego definicji superfoods to produkty, które cechują się nadzwyczajnymi właściwościami mającymi wpływ na funkcjonowanie organizmu człowieka.

Czy superżywność istnieje?

Szczegółowa lista superfoods nie istnieje. Możemy jednak przyjąć, że jest to pożywienie, które charakteryzuje się wysoką zawartością witamin, składników mineralnych, antyoksydantów lub kwasów tłuszczowych omega-3. Dzięki tym składnikom mogą one chronić przed zbyt wczesnym starzeniem się czy licznymi chorobami, takimi jak nadciśnienie tętnicze lub nowotwory.

Do grupy superfoods możemy zaliczyć takie produkty, jak: jagody goji, quinoa, surowe kakao, wodę kokosową, nasiona chia, aloes czy zielony jęczmień.

Niestety wiele osób rezygnuje z uwzględniania tych produktów w swojej diecie ze względu na cenę, problemy z dostępnością czy brak umiejętności ich przygotowania.

Na szczęście poza egzotycznymi przysmakami istnieją również polskie superfoods! Siemię lniane, orzechy włoskie, czarna rzepa czy aronia to produkty bogate w przeciwutleniacze oraz witaminy, które warto włączyć do swojej codziennej diety.

Żurawina oraz rokitnik to owoce, które pod względem wartości odżywczych nie ustępują jagodom goji oraz acai. Bogate w witaminę C, E oraz β-karoten, stanowią świetne uzupełnienie codziennej diety w walce o lepszą odporność.

Jesień to czas, kiedy warto rozważyć „suplementację” innymi polskimi superfoods – miodem oraz propolisem. Są to produkty bogate w naturalne enzymy, wykazujące właściwości antybakteryjne oraz antywirusowe. Dobrym pomysłem jest również uwzględnienie pyłku pszczelego z zaufanego źródła. Jest on doskonałym źródłem miedzi oraz łatwo przyswajalnego białka.

Warto także pamiętać o tłustych rybach, takich jak łosoś, śledź, sardynki czy makrela. Są one bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, które odznaczają się działaniem przeciwzapalnym i neuroprotekcyjnym.

Superżywność w codziennej diecie

Chciałbyś włączyć do swojej diety egzotyczne superfoods, ale nie wiesz, jak to zrobić? Ekscytują Cię kulinarne nowinki, ale nie masz czasu na gotowanie? Jeżeli tak, to dieta pudełkowa Foodie od NTFY jest właśnie tym, czego szukasz! Posiłki w niej zawarte są inspirowane najnowszymi trendami kulinarnymi i wprost kipią od egzotycznych i lokalnych superfoods.

Mus czekoladowy z awokado, surowym kakao, poppingiem z amarantusa i sosem malinowym? A może naleśniki kasztanowe z kremem bananowo-orzechowym, konfiturą porzeczkową z chia i ananasem? Te i wiele innych przysmaków znajdziesz w naszej diecie Foodie!

Jeżeli jesteś zainteresowany łatwymi do wprowdzenia zmianami w menu, wypróbuj nasz pakiet Basic 20, w ramach którego otrzymasz 5 posiłków, abyś mógł się przekonać, jak pyszne są nasze dania! Brzmi dobrze? W takim razie mamy dla Ciebie jeszcze lepszą wiadomość – wszystkie posiłki zostały zbilansowane przez zespół wykwalifikowanych dietetyków. Możesz więc mieć pewność, że rozpieszczając swoje podniebienie, zadbasz również o swoją sylwetkę oraz zdrowie.

Koniec z rygorystycznymi dietami i jałowymi posiłkami! Z NTFY to możliwe! W naszym cateringu dietetycznym możesz wybierać posiłki spośród 11 różnych rodzajów diet – Daily, Classic, 100% Vegan, Veggy, Light LG&DF, ProActive, Keto, Foodie oraz Keto+.

Jeżeli nadal zastanawiasz się, w jaki sposób wykorzystywać superfoods na co dzień, spróbuj diety pudełkowej NTFY!

Kalkulator kalorii

1500, 2000, 2500 czy więcej? Jaka ilość kalorii będzie dla Ciebie odpowiednia? Uzupełnij pola i poznaj swoje potrzeby oraz swojego organizmu.

Jaki jest Twój cel
Ile masz wzrostu i ile ważysz?
Ile masz lat a ile ćwiczysz?
Twoja płeć?

Twoje zapotrzebowanie kaloryczne to: