Dziewczyna je posiłek na diecie bez mięsa

Wegetarianizm cieszy się w naszym kraju rosnącą popularnością. Coraz więcej osób przechodzi na dietę bez mięsa – dla zdrowia i z troski o zwierzęta oraz naszą planetę. Odstawienie mięsa chodzi Ci po głowie, jednak obawiasz się negatywnych skutków wegetarianizmu? A może wydaje Ci się, że przez brak mięsa w diecie będziesz wiecznie chodzić głodny? Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości i przedstawić Ci korzyści wynikające z niejedzenia mięsa.

Z tekstu dowiesz się:

  • czy brak mięsa w diecie jest szkodliwy,
  • jakie są korzyści z niejedzenia mięsa,
  • jak bez problemu odstawić mięso.

Warzywa są podstawą zdrowego odżywiania. Wiesz to już od dziecka. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie, by to właśnie na nich oprzeć swoje codzienne posiłki. Perspektywa odstawienia mięsa jednak lekko Cię niepokoi? Niepotrzebnie! Dieta bez mięsa jest jedną z najzdrowszych. Przekonaj się, że niczego nie tracisz, za to możesz zyskać bardzo wiele.

Niejedzenie mięsa – czy szkodzi zdrowiu?

Na początku warto się rozprawić z mitem, że brak mięsa w diecie może zaszkodzić zdrowiu. Okazuje się, że odpowiednio zbilansowana dieta wegetariańska może być stosowana nawet u dzieci.

Prawidłowy bilans składników odżywczych jest tu jednak kluczowy. Odstawienie mięsa niesie za sobą konsekwencje w postaci mniejszej podaży białka, dlatego warto pamiętać o jedzeniu jajek, nabiału i strączków (zwłaszcza soi i soczewicy), aby zrównoważyć ten brak. Osoby, które decydują się na bardziej restrykcyjną dietę bezmięsną, czyli na dietę wegańską, nie mogą też zapominać o suplementacji witaminy B12 – jedynej witaminy, którą można znaleźć wyłącznie w produktach odzwierzęcych. Suplementację warto wówczas wzbogacić również o składniki mineralne, takie jak wapń, żelazo i cynk.

Czy zatem dieta bez mięsa jest dla wszystkich? Zdania są podzielone. Odstawienie mięsa z pewnością powinni skonsultować z lekarzem:

  • rodzice małych dzieci, którzy planują wegetariański jadłospis dla swoich pociech – z powodu wzmożonego zapotrzebowania młodego organizmu na podstawowy budulec – białko,
  • seniorzy – którzy powinni mieć w miarę możliwości urozmaicony jadłospis ze względu na gorszą przyswajalność witamin i minerałów.

Skutki niejedzenia mięsa w tych grupach mogą być niekorzystne dla zdrowia, ale wszystko zależy od indywidualnych przypadków. Mimo wszystko korzyści z diety bez mięsa jest więcej niż minusów – dlatego warto się do niej przekonać.

Korzyści z niejedzenia mięsa

Być może spotkałeś się z entuzjastycznymi opiniami na temat diety bezmięsnej Twoich znajomych wegetarian. Twierdzą, ze jest to najlepsza dieta pod słońcem i niemal działa cuda. Nie są to opinie przesadzone. Okazuje się, że ze względu na brak mięsa w diecie dieta wegetariańska zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby serca. Dzięki większej niż u mięsożerców zawartości błonnika wegetarianie rzadziej cierpią na otyłość. Warzywa mają małą gęstość energetyczną, a dużą odżywczą, więc po odstawieniu mięsa spada też ryzyko zachorowania na cukrzycę.

Spożywanie dużych ilości warzyw i owoców wiąże się z większą różnorodnością dostarczanych witamin i składników mineralnych. Wegetarianie cieszą się zatem lepszą odpornością na infekcje, a nawet… długowiecznością.

W dzisiejszych czasach wegetarianie, oprócz aspektu etycznego niejedzenia mięsa, decydują się na dietę bezmięsną z powodów klimatycznych. Masowa hodowla zwierząt jest bowiem bardzo obciążająca dla naszej planety. Aby wyprodukować 1 kg wołowiny, trzeba zużyć aż 15 000 l wody i 25 kg zbóż. Świadomi konsumenci wybierają zatem mniej szkodliwe dla środowiska alternatywy dla mięsa.

Szczupła sylwetka, więcej energii i lepsza odporność – czego chcieć więcej? Nadal jednak spoglądasz tęsknie na pierś z kurczaka czy domową pieczeń? Zobacz, jak bezboleśnie przestawić się na niejedzenie mięsa z NTFY.

Dieta Veggy z NTFY – idealny sposób na niejedzenie mięsa

Nie musisz od razu rezygnować z mięsa. Już samo ograniczenie mięsnych posiłków do jednego u w tygodniu przyniesie Ci dużo korzyści zdrowotnych. Jeśli zależy Ci na tym, by początek Twojej przygody z wegetarianizmem przebiegł gładko, wypełnij dane w kalkulatorze diet i zdecyduj się na pudełka od NTFY.

W ramach naszego cateringu dietetycznego chcemy na bieżąco wychodzić naprzeciw Twoim potrzebom. Dlatego jeśli z zatwardziałego mięsożercy nagle postanowiłeś zostać miłośnikiem diety roślinnej – NTFY to rozwiązanie dla Ciebie. Już bowiem w ramach podstawowego pakietu BASIC otrzymujesz dostęp do trzech diet: Classic, Less Gluten & Dairy Free i Veggy. Jeśli zatem czujesz się zmotywowany, by zacząć się żywić wyłącznie roślinnie, wybierz dietę Veggy jako podstawową. Jednak jeśli masz wrażenie, że to byłby zbyt drastyczny krok i nie chcesz zupełnie rezygnować z mięsnych dań, zaplanuj sam swój jadłospis. Wybierz np. mięsny obiad z diety Classic, a resztę posiłków z diety Veggy i w teb sposób ograniczaj ten składnik diety stopniowo.

Jesteśmy przekonani, że z biegiem czasu przekonasz się do proponowanych przez nas roślinnych alternatyw. Przyrządzane na różne sposoby, pełne smaku tofu będzie dobrym zastępnikiem dań z kurczakiem, a wegetariańskie burgery nie ustępują w niczym swoim mięsnym odpowiednikom. Przejdź na zieloną stronę mocy i nie rezygnuj z życia pełnego smaku!

Kobieta na zakupach z siatką eko Lifestyle

Jak być eko na co dzień? 7 sprawdzonych sposobów

Bycie eko to ostatnio gorący temat, często pojawiający się w mediach. Jak dbać o środowisko i dlaczego warto to robić? Czy Twoja dieta i styl życia mogą stać się bardziej eko? Te pytania zadaje sobie większość z nas. Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy ekologia to moda, czy konieczność, przeczytaj ten artykuł!

30.11.2020
Blog

Self Care, czyli wpływ rytuałów na pogodę ducha – rozmowa z Anią Skurą – Whatannawears

Rytuały i dobre praktyki. W świecie Whatannawears to chleb powszedni....

26.11.2020
Produkty superfoods Food

Superfoods w diecie Foodie – poznaj najnowsze trendy kulinarne

Na pewno słyszałeś wiele dobrego o popularnych superfoods! Zastanawiasz się, czym są? A może brakuje Ci inspiracji i chętnie poszerzyłbyś swoje kulinarne horyzonty? Wypróbuj dietę Foodie od NTFY z posiłkami bogatymi w superfoods i przekonaj się na własnej skórze, jaka tkwi w nich siła! Z nami jest to bardzo proste!

23.11.2020
Blog

Joga na poprawę humoru – perspektywa Basi Tworek

Niech pogoda ducha zasponsoruje Ci dobre zdrowie. Na przykład taka, której źródłem są przyjemne praktyki i rytuały! Ale w tym temacie głos oddaliśmy Basi Tworek – jogince z krwi i kości, która dobrze wie, jak wpływać na humor asanami (i nie tylko). Zapraszamy do lektury!

19.11.2020
Zdrowy obiad – propozycja do biura Food

Zastanawiasz się, co zjeść na obiad? Sprawdź zdrowe obiady z możliwością wyboru!

Tęsknisz za czasami, gdy pożywny, zdrowy obiad był Twoją codziennością? Z braku czasu ratujesz się kanapkami i szybkimi przekąskami, po których nie odczuwasz sytości? Jeżeli codziennie zastanawiasz się, co na obiad, catering NTFY pomoże Ci rozwiązać ten problem. Dzięki temu codziennie będziesz mieć solidną dawkę w energii - na każdy posiłek!

16.11.2020
Blog

Przez żołądek do odporności – rozmowa z naszym dietetykiem – Agnieszką Tokarz

Łapcie w dłoń kubek herbaty z pomarańczą, miodem i goździkiem. Albo inny ulubiony napar. Bo na kilka chwil zabierzemy Was do świata, w którym przez żołądek dociera się do odporności. I dobrego samopoczucia. Przed Wami rozmowa z Agnieszką – dietetyczką, która od lat projektuje smaki przekazywane w Wasze ręce. Bilety nie są obowiązkowe. Zapraszamy do lektury!

12.11.2020
Kobieta z płaskim brzuchem mierząca obwód talii. Food

Chcesz mieć płaski brzuch? Dowiedz się, jaką dietę powinieneś stosować!

Szczupły, ładny brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Wiele osób zastanawia się, co zrobić, żeby mieć płaski brzuch. Niektórym wydaje się to czymś nieosiągalnym mimo morderczych treningów oraz stosowanej diety. Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Czy dieta na płaski brzuch w ogóle istnieje? Sprawdźmy!

09.11.2020
Dziewczyna odmawia sobie burgera, bo chce, żeby jej dieta była skuteczna. Lifestyle

Życie na ciągłej diecie – jak nie dać się zwariować?

Masz wrażenie, że jesteś na diecie odchudzającej przez większość swojego życia? Odkąd pamiętasz próbowałeś zrzucić nadmiar kilogramów? Jesteś zmęczony wiecznymi restrykcjami i liczeniem kalorii? Zaczynasz wątpić w to, czy skuteczna dieta odchudzająca naprawdę istnieje? Dlatego tu jesteśmy i podpowiemy, co zrobić, żeby dieta była skuteczna. I prosta

04.11.2020
Zero waste w kuchni Lifestyle

Jak zaplanować jadłospis, by nie marnować żywności? Zero waste w praktyce

Dbanie o środowisko oraz życie zero waste stają się coraz bardziej popularnym tematem. Bycie świadomym konsumentem pozytywnie wpływa na naszą planetę. A to od nas samych zależy to, jak będzie wyglądała rzeczywistość za kilkadziesiąt lat. Jak jednak pogodzić realia życia codziennego z filozofią zero waste? Czy zero waste w kuchni jest możliwe?

26.10.2020
jak wpłynąć dietą na samopoczucie? Food

Dla kogo jest dieta 1500 kcal? Zobacz, jak zapewnić sobie odpowiednią kaloryczność

Chciałbyś zgubić kilka nadprogramowych kilogramów i zastanawiasz się, czy dieta 1500 kcal jest dla Ciebie? Zależy Ci na tym, aby wraz z procesem odchudzania zadbać o swoje zdrowie i nie narazić się na efekt jo-jo? Zobacz zatem, jak ułożyć zdrową i pełnowartościową dietę 1500 kalorii. Podpowiemy Ci, jak z głową przejść na dietę o mniejszej kaloryczności.

19.10.2020

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
Goczałkowice ZdrójGostyninKrakówLublinPiotrków TrybunalskiRzeszówSłupskSopotTrzciankaWągrowiec

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.