Wegetarianizm cieszy się w naszym kraju rosnącą popularnością. Coraz więcej osób przechodzi na dietę bez mięsa – dla zdrowia i z troski o zwierzęta oraz naszą planetę. Odstawienie mięsa chodzi Ci po głowie, jednak obawiasz się negatywnych skutków wegetarianizmu? A może wydaje Ci się, że przez brak mięsa w diecie będziesz wiecznie chodzić głodny? Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości i przedstawić Ci korzyści wynikające z niejedzenia mięsa.

Z tekstu dowiesz się:

  • czy brak mięsa w diecie jest szkodliwy,
  • jakie są korzyści z niejedzenia mięsa,
  • jak bez problemu odstawić mięso.

Warzywa są podstawą zdrowego odżywiania. Wiesz to już od dziecka. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie, by to właśnie na nich oprzeć swoje codzienne posiłki. Perspektywa odstawienia mięsa jednak lekko Cię niepokoi? Niepotrzebnie! Dieta bez mięsa jest jedną z najzdrowszych. Przekonaj się, że niczego nie tracisz, za to możesz zyskać bardzo wiele.

Niejedzenie mięsa – czy szkodzi zdrowiu?

Na początku warto się rozprawić z mitem, że brak mięsa w diecie może zaszkodzić zdrowiu. Okazuje się, że odpowiednio zbilansowana dieta wegetariańska może być stosowana nawet u dzieci.

Prawidłowy bilans składników odżywczych jest tu jednak kluczowy. Odstawienie mięsa niesie za sobą konsekwencje w postaci mniejszej podaży białka, dlatego warto pamiętać o jedzeniu jajek, nabiału i strączków (zwłaszcza soi i soczewicy), aby zrównoważyć ten brak. Osoby, które decydują się na bardziej restrykcyjną dietę bezmięsną, czyli na dietę wegańską, nie mogą też zapominać o suplementacji witaminy B12 – jedynej witaminy, którą można znaleźć wyłącznie w produktach odzwierzęcych. Suplementację warto wówczas wzbogacić również o składniki mineralne, takie jak wapń, żelazo i cynk.

Czy zatem dieta bez mięsa jest dla wszystkich? Zdania są podzielone. Odstawienie mięsa z pewnością powinni skonsultować z lekarzem:

  • rodzice małych dzieci, którzy planują wegetariański jadłospis dla swoich pociech – z powodu wzmożonego zapotrzebowania młodego organizmu na podstawowy budulec – białko,
  • seniorzy – którzy powinni mieć w miarę możliwości urozmaicony jadłospis ze względu na gorszą przyswajalność witamin i minerałów.

Skutki niejedzenia mięsa w tych grupach mogą być niekorzystne dla zdrowia, ale wszystko zależy od indywidualnych przypadków. Mimo wszystko korzyści z diety bez mięsa jest więcej niż minusów – dlatego warto się do niej przekonać.

Korzyści z niejedzenia mięsa

Być może spotkałeś się z entuzjastycznymi opiniami na temat diety bezmięsnej Twoich znajomych wegetarian. Twierdzą, ze jest to najlepsza dieta pod słońcem i niemal działa cuda. Nie są to opinie przesadzone. Okazuje się, że ze względu na brak mięsa w diecie dieta wegetariańska zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby serca. Dzięki większej niż u mięsożerców zawartości błonnika wegetarianie rzadziej cierpią na otyłość. Warzywa mają małą gęstość energetyczną, a dużą odżywczą, więc po odstawieniu mięsa spada też ryzyko zachorowania na cukrzycę.

Spożywanie dużych ilości warzyw i owoców wiąże się z większą różnorodnością dostarczanych witamin i składników mineralnych. Wegetarianie cieszą się zatem lepszą odpornością na infekcje, a nawet… długowiecznością.

W dzisiejszych czasach wegetarianie, oprócz aspektu etycznego niejedzenia mięsa, decydują się na dietę bezmięsną z powodów klimatycznych. Masowa hodowla zwierząt jest bowiem bardzo obciążająca dla naszej planety. Aby wyprodukować 1 kg wołowiny, trzeba zużyć aż 15 000 l wody i 25 kg zbóż. Świadomi konsumenci wybierają zatem mniej szkodliwe dla środowiska alternatywy dla mięsa.

Szczupła sylwetka, więcej energii i lepsza odporność – czego chcieć więcej? Nadal jednak spoglądasz tęsknie na pierś z kurczaka czy domową pieczeń? Zobacz, jak bezboleśnie przestawić się na niejedzenie mięsa z NTFY.

Dieta Veggy z NTFY – idealny sposób na niejedzenie mięsa

Nie musisz od razu rezygnować z mięsa. Już samo ograniczenie mięsnych posiłków do jednego u w tygodniu przyniesie Ci dużo korzyści zdrowotnych. Jeśli zależy Ci na tym, by początek Twojej przygody z wegetarianizmem przebiegł gładko, wypełnij dane w kalkulatorze diet i zdecyduj się na pudełka od NTFY.

W ramach naszego cateringu dietetycznego chcemy na bieżąco wychodzić naprzeciw Twoim potrzebom. Dlatego jeśli z zatwardziałego mięsożercy nagle postanowiłeś zostać miłośnikiem diety roślinnej – NTFY to rozwiązanie dla Ciebie. Już bowiem w ramach podstawowego pakietu BASIC otrzymujesz dostęp do trzech diet: Classic, Less Gluten & Dairy Free i Veggy. Jeśli zatem czujesz się zmotywowany, by zacząć się żywić wyłącznie roślinnie, wybierz dietę Veggy jako podstawową. Jednak jeśli masz wrażenie, że to byłby zbyt drastyczny krok i nie chcesz zupełnie rezygnować z mięsnych dań, zaplanuj sam swój jadłospis. Wybierz np. mięsny obiad z diety Classic, a resztę posiłków z diety Veggy i w teb sposób ograniczaj ten składnik diety stopniowo.

Jesteśmy przekonani, że z biegiem czasu przekonasz się do proponowanych przez nas roślinnych alternatyw. Przyrządzane na różne sposoby, pełne smaku tofu będzie dobrym zastępnikiem dań z kurczakiem, a wegetariańskie burgery nie ustępują w niczym swoim mięsnym odpowiednikom. Przejdź na zieloną stronę mocy i nie rezygnuj z życia pełnego smaku!