Roślinne zamienniki przydatne w przypadku alergii na mleko

Jeszcze niedawno ze smakiem zjadałeś jogurty, sery, kefiry i wiele innych produktów mlecznych, a teraz czujesz się po nich źle. Miewasz wzdęcia, bóle, a nawet wysypkę. Zastanawiasz się, jak to możliwe? Okazuje się, że alergia na mleko może ujawnić się w każdym wieku. Niezależnie od tego, czy znasz swój problem od lat, czy dopiero zaczynasz się z nim zmagać – nie załamuj się! Uczulenie to nie wyrok, a bez mleka można jeść równie smacznie. Nasza dieta Balance jest na to najlepszym dowodem!

Z tekstu dowiesz się:

  • czym różni się alergia na mleko krowie od nietolerancji laktozy,
  • jakie bywają objawy uczulenia na mleko,
  • jaką dietę wybrać, aby mieć gwarancję smacznych posiłków bez nabiału w składzie.

Mleko krowie występuje w wielu produktach spożywczych, a jego białka są jedną z najczęściej uczulających substancji. Jeśli zauważysz u siebie objawy uczulenia na mleko, reaguj szybko – odwiedź lekarza i zdiagnozuj swój problem. Dieta bez nabiału to dziś żaden problem, ale najpierw warto upewnić się, co tak naprawdę Ci dolega.

Uczulenie na mleko a nietolerancja – czym się różnią?

Na początku chcemy rozwiać wszelkie wątpliwości związane z różnicą pomiędzy alergią na białko mleka krowiego a nietolerancją laktozy. Te dwa pojęcia bywają mylone, tymczasem oznaczają różne reakcje organizmu na wypicie mleka lub zjedzenie produktu z grupy nabiału.

  • Jeśli po zjedzeniu kanapki z twarożkiem, lodów, pizzy z podwójnym serem czy pysznego sernika czujesz się wzdęty i ociężały – z dużym prawdopodobieństwem cierpisz na nietolerancję laktozy. To oznacza, że Twój organizm nie ma zdolności do rozłożenia cukru mlekowego na dwa cukry proste, czyli glukozę i galaktozę.
  • Jeżeli natomiast po tej samej kanapce czy lodach w krótkim czasie zauważysz u siebie na przykład wysypkę – to prawdopodobnie znak uczulenia na mleko krowie, czyli alergii. Z medycznego punktu widzenia masz do czynienia z autoimmunologiczną reakcją organizmu, która dotyczy białek zawartych w mleku. Jest odpowiedzią układu odpornościowego na uczulający czynnik. Więcej o objawach alergii na mleko przeczytasz w dalszej części artykułu.

Niezależnie od tego, jakie reakcje zauważysz u siebie po wypiciu mleka czy zjedzeniu jogurtu, warto skonsultować się z lekarzem pierwszego kontaktu. Jeśli doktor stwierdzi, że Twoje dolegliwości są spowodowane nietolerancją lub uczuleniem, skieruje Cię na specjalistyczne testy alergologiczne. W przypadku potwierdzenia u Ciebie nietolerancji laktozy, z powodzeniem będziesz mógł zastępować produkty mleczne ich odpowiednikami bez tego składnika. Jeżeli jednak okaże się, że masz alergię na mleko, powinieneś całkowicie wykluczyć je z diety i zastąpić pokarmy, w których występuje, bezpiecznymi dla Twojego zdrowia odpowiednikami.

Alergia na mleko – objawy uczulenia

Alergia na mleko daje często symptomy ze strony układu pokarmowego, dlatego łatwo pomylić ją z nietolerancją. Jest to jednak przypadłość poważniejsza, która powoduje także inne objawy, np.:

  • alergiczne reakcje skórne – wysypka, pokrzywka, swędzenie skóry, atopowe zapalenie skóry,
  • inne – kaszel, kichanie, katar, nawracające stany zapalne gardła, zaburzenia układu moczowego, zapalenie spojówek, bóle mięśniowe i stawowe, migreny, zaburzenia snu.

Objawy alergii na mleko warto znać, aby jak najszybciej zgłosić się do lekarza i dopasować swoją dietę do nowej sytuacji. Ale gdy już to zrobisz, szybko zapomnisz o nieprzyjemnościach. Jeśli jesteś bezmlecznym nowicjuszem, samodzielne układanie odpowiedniego jadłospisu z pewnością zajęłoby Ci dużo czasu. Jesteśmy tu po to, aby Ci pomóc!

Pożegnaj objawy uczulenia na mleko z odpowiednią dietą!

Martwisz się, że będzie Ci bardzo brakowało ulubionych serków, serniczków i innych mlecznych smakołyków? Nie wiesz, jak zabrać się za układanie nowej diety? Na szczęście nie musisz robić tego samodzielnie.

Wybierz nasz catering dietetyczny i dietę Balance. Nie ma w niej nabiału, na który masz alergię, ale postaramy się wynagrodzić Ci ten brak! Nasi kucharze nieraz zaskoczą Cię zróżnicowaniem posiłków w ramach tej diety i tym, jak wiele smakowitości da się przygotować bez kropli mleka.

Jeśli zastanawiasz się, czym zastępujemy nabiał, spieszymy z odpowiedzią i podajemy przykłady:

  • mleko – zamiast niego dostaniesz dania przygotowane z użyciem napojów roślinnych, m. in. migdałowego, ryżowego, owsianego czy kokosowego,
  • jogurt – zamiast naturalnego z białkiem mleka krowiego, używamy wersji wegańskich – sojowej i kokosowej (wzbogaconych o wapń i żywe kultury bakterii).

W tej diecie nie ma pszenicy ani innych produktów zawierających gluten. Nie znajdziesz również nabiału. Jeśli jednak masz uczulenie na mleko, ale nie zauważyłeś kłopotów z trawieniem glutenu, nie musisz z niego rezygnować. W ramach swojego pakietu masz do wyboru 20, 30, a nawet 35 opcji posiłków każdego dnia. To oznacza, że jeśli najdzie Cię chęć na solidną porcję makaronu lub kanapkę bez sera, z łatwością wymienisz jeden ze swoich bazowych posiłków na wybrany wariant z innej diety. Przed zaakceptowaniem zmiany w swoim panelu klienta sprawdź listę alergenów dania, które masz na oku. Jeśli brak w nim nabiału – droga wolna!

Alergia na mleko to nie koniec świata! Wypróbuj naszą dietę bez nabiału. Gwarantujemy, że jeśli będziesz trzymać się jej konsekwentnie, nieprzyjemne dolegliwości na pewno nie wrócą.

Dodaj komentarz

Kliknij by ocenić

Kobieta kontrolująca regularne posiłki Blog

Regularne posiłki – u nas masz możliwość wyboru i jesz, kiedy chcesz!

Spotkałeś się już ze stwierdzeniem, że podstawą zdrowej diety jest 5 posiłków dziennie o regularnych porach. Ale co, jeśli nie jesteś się w stanie zmusić do drugiego śniadania czy kolacji? Czy powinieneś zmieniać swoje nawyki żywieniowe? Niekoniecznie. Dowiedz się, jakie są zasady regularnego spożywania posiłków.

14.05.2020
Produkty bogate w tłuszcze nienasycone Blog

Co jeść, aby dostarczać sobie zdrowe tłuszcze? Z naszą dietą nie musisz się o to martwić!

Tłuszcze, tak samo jak białka czy węglowodany, są ważnym składnikiem diety. Ze względu na skojarzenia, że przez ich jedzenie przybieramy na wadze, obrosły jednak złą sławą. Prawda jest taka, że niektóre z nich w nadmiarze są szkodliwe – jednak nie wszystkie. Czy wiesz, które produkty bogate w tłuszcze warto jeść, a których lepiej unikać? Rozwiewamy wątpliwości!

12.05.2020
catering nice to fit you ntfy Food

Poznaj catering dietetyczny Nice To Fit You i wybierz najlepszą dietę dla siebie!

Przebywanie w domu przez długi czas sprzyja sięganiu po fast foody, dania instant, niezdrowe przekąski oraz produkty wysoko przetworzone. To prowadzi do fatalnego samopoczucia i odkładania się nadprogramowych kilogramów. Czujesz się ociężale – masz problemy z trawieniem, ciało puchnie jak balon, boli Cię głowa, gorzej sypiasz i nie możesz się skoncentrować. Na szczęście to nie musi być realna wizja! Jeśli nie wiesz, jak ułożyć dietę, by jeść zdrowo, lub nie lubisz gotować, a chcesz zmienić nawyki żywieniowe i poczuć się lepiej, postaw na fit catering NTFY. Poznaj różne rodzaje oraz warianty naszych elastycznych diet, w których samodzielnie układasz jadłospis i zarządzasz planem posiłków.

11.05.2020
Dziewczyna stoi przed szafą i nie może dopiąć sukienki. Health

Jak szybko schudnąć? Jedząc ze smakiem dokładnie to, na co akurat masz ochotę!

Z niedowierzaniem patrzysz w lustro, odkrywając nowe fałdki na brzuchu. Masz ochotę jak najszybciej wrócić do dawnej sylwetki. Ale jak to zrobić bez wyrzeczeń i ciężkich ćwiczeń? Głowisz się, jak szybko schudnąć z ud, żeby wbić się w ulubione dżinsy? Katujesz się dietami typu „jak schudnąć 10 kg w tydzień” i po dwóch dniach brakuje Ci już siły? Porzuć je, zanim zrobisz sobie krzywdę! Odchudzanie nie powinno być tak bolesnym doświadczeniem. W NTFY wiemy, jak je umilić i co zrobić, żeby efekty zobaczyć szybko, ale nadal w granicach zdrowego rozsądku.

05.05.2020
Zdrowe odżywianie Health

Jak się zdrowo odżywiać? Skomponuj własne menu i ciesz się zdrowymi posiłkami!

Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że podstawą zdrowego stylu życia jest odpowiednia dieta. Ale właściwie… co to znaczy? Zasady zdrowego odżywiania są Ci znane, ale nie masz pojęcia, jak skutecznie wprowadzić je w życie? Jeśli nie wiesz, jak zacząć się zdrowo odżywiać, skorzystaj z naszych porad. Albo jeszcze lepiej: zdaj się na nas i przejdź na zdrowe odżywianie z NTFY.

03.05.2020
Dziewczyna je posiłek na diecie bez mięsa Food

Dla kogo jest dieta bez mięsa? Poznaj dietę Veggy i ułóż własne menu

Wegetarianizm cieszy się w naszym kraju rosnącą popularnością. Coraz więcej osób przechodzi na dietę bez mięsa – dla zdrowia i z troski o zwierzęta oraz naszą planetę. Odstawienie mięsa chodzi Ci po głowie, jednak obawiasz się negatywnych skutków wegetarianizmu? A może wydaje Ci się, że przez brak mięsa w diecie będziesz wiecznie chodzić głodny? Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości i przedstawić Ci korzyści wynikające z niejedzenia mięsa.

01.05.2020
Grupa znajomych ma ochotę na słodycze i je ciasto. Food

Jak przestać jeść słodycze? Pokonaj ochotę na słodycze dzięki naszym zdrowym przekąskom i deserom!

Są miłym zakończeniem trudnego dnia, pomagają zagłuszyć smutki, gdy zdarzy się coś przykrego, i poprawiają humor. Czy słodycze odgrywają w Twoim życiu podobną rolę? Jeśli tak, to przybij piątkę zdecydowanej większości społeczeństwa. Ale ten medal ma też drugą stronę: według badań słodycze i biały cukier uzależniają silniej niż wiele używek! Jak nie jeść słodyczy, kiedy tak wspaniale podnoszą na duchu? Spokojnie, podpowiemy Ci, co zrobić, żeby nie jeść słodyczy – tych niezdrowych.

29.04.2020
Co jeść na diecie? Food

Co jeść na diecie, aby ją urozmaicić? Skomponuj swoje menu w ramach pakietu dietetycznego!

Jeśli choć raz planowałeś zrzucenie nadmiarowych kilogramów, z pewnością zadawałeś sobie pytanie, co jeść na diecie, aby przy niej wytrwać. Czy jeszcze kiedyś spałaszujesz na śniadanie ulubione naleśniki? Co robić, gdy najdzie Cię ochota na słodycze? Nie martw się – dieta to nie wyrok! Dowiedz się, co jeść przy odchudzaniu, by dieta Ci nie ciążyła, a sprawiała przyjemność.

24.04.2020
Jak schudnąć po ciąży? Health

Jak schudnąć po ciąży? Zobacz, jak smacznie i zdrowo wzbogacić swoją dietę, aby poczuć się lekko!

Dziewięć miesięcy ciąży zmienia Twoje ciało. Wraz z szalejącymi hormonami pojawiają się dodatkowe kilogramy, które trudno Ci zaakceptować. Po porodzie skupiasz się na maleństwu, a każdą wolną chwilę wykorzystujesz na drzemkę lub dopicie zimnej kawy. Nie myślisz wówczas o takich drobiazgach, jak zgubić brzuch po ciąży. Przychodzi jednak taki moment, gdy spoglądasz na swoje ciało w lustrze i czujesz potrzebę zmian. Jednocześnie dieta kojarzy Ci się z koszmarem – rezygnacją z ulubionych smaków i wieloma godzinami spędzonymi na planowaniu, zakupach oraz gotowaniu… A przecież przy opiece nad maluszkiem nie masz tyle czasu na szaleństwa w kuchni. Mamy dobrą wiadomość: zdrowe odżywianie bez żadnego wysiłku oraz długotrwałych przygotowań jest możliwe. Wystarczy wybrać zdrowy catering dietetyczny.

22.04.2020
Dieta do biura Lifestyle

Dieta do biura – idealne rozwiązanie dla zabieganych

Twoje życie zawodowe kręci się wokół biura. Większość czasu w pracy spędzasz przed komputerem, a Twój lunch ogranicza się do gotowych i wysoko przetworzonych dań. W domu niechętnie podejmujesz się kulinarnych eksperymentów – lubisz późne kolacje na wynos z Twojego ulubionego lokalu, a na śniadanie wypijasz kubek kawy. Czy to o Tobie? Siedzący tryb życia i niewłaściwa dieta to krótka droga do złego samopoczucia oraz nadwagi. Jeśli nie masz czasu na gotowanie, a chcesz zacząć jeść zdrowo, zmień nawyki żywieniowe z naszą dietą pudełkową. Poznaj pełnowartościowe i smaczne posiłki, które dostarczymy codziennie pod Twoje drzwi!

19.04.2020
Śniadanie na słodko Food

Śniadanie na słodko czy na słono? Wybierz to, co lubisz

Czy zdrowe śniadania kojarzą Ci się z rezygnacją z Twoich ulubionych potraw? Jeśli tak, z przyjemnością przekonamy Cię, że pyszny i pożywny posiłek na początek dnia jest możliwy. Bez względu na to, jaką opcję wolisz – śniadanie na słodko czy na słono – to paliwo dla Twojego organizmu, które doda Ci siły i pobudzi do działania. Chcesz dobrze rozpocząć dzień? Jedz fit śniadanie na słono lub na słodko – tak jak lubisz! Z NTFY pozostawiamy decyzję Tobie.

17.04.2020
Jak zdrowo przytyć Blog

Jak zdrowo przytyć? Dzięki naszym dietom to możliwe

Z pewnością znasz wiele osób, które szukają porad na temat tego, jak zrzucić zbędne kilogramy. Odwrotna sytuacja bywa jednak równie problematyczna. Zbyt szczupła sylwetka również może być przyczyną problemów zdrowotnych oraz kompleksów. Jeśli problem zbyt niskiej wagi dotyczy Ciebie lub Twoich bliskich, koniecznie dowiedz się, jak przytyć zdrowo.

15.04.2020

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
BudzyńCzarnkówJadownikiKostrzynKrakówŚwiebodzinSzczepanówTomaszów MazowieckiWałbrzychWolsztyn

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.
4.8
Opinie konsumenckie Google