Pierwsze dni diety zazwyczaj nie stanowią problemu – czujesz się lekko, przepełniony nowo odkrytą energią. Po tygodniu dobry humor Cię jednak opuszcza i pojawia się on – głód. Skurcz żołądka, problemy z koncentracją, rozdrażnienie – to tylko niektóre objawy głodu. Kolejna kolorowa sałatka na lunch powoduje, że po godzinie znowu towarzyszy Ci uczucie ssania w żołądku. Zaciskasz zęby i próbujesz jakoś przetrwać. Zachodzisz w głowę, jak oszukać żołądek i nie czuć głodu. Po całym dniu walki ze sobą wracasz do domu i dajesz za wygraną – zamawiasz pizzę i wreszcie czujesz się najedzony, ale pełen wyrzutów sumienia. Co zrobić, żeby nie czuć głodu i wytrwać na diecie? Spokojnie, podpowiemy Ci, co zrobić.

Z tekstu dowiesz się:

  • jak nie czuć głodu,
  • dlaczego regularne posiłki są ważne,
  • co jeść, aby nie czuć głodu

Zdrowa dieta nie powinna być męczarnią. Jeżeli zależy Ci na zrzuceniu kilku kilogramów, w żadnym wypadku nie powinieneś się głodzić! Owszem, tym sposobem może osiągniesz szybkie efekty, ale utracone kilogramy wrócą w postaci efektu jo-jo.

Jeżeli na swojej diecie czujesz wilczy głód, to trudno będzie Ci w niej wytrwać. Tak naprawdę powinieneś zrozumieć, jak w odpowiedni sposób zbilansować dietę, aby dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, zapewnić sobie energię na cały dzień oraz odczuwać sytość.

Jak nie czuć głodu?

Jeżeli zależy Ci na uczuciu sytości przez cały poranek, dobrą opcją będzie spożywanie śniadania bogatego w białko, węglowodany i tłuszcze. Jajecznica, kanapki z  razowego chleba z twarożkiem czy owsianka z orzechami dostarczą Ci odpowiedniej ilości energii i zaspokoją poranny głód. Dzięki temu nie będziesz się musiał zastanawiać, jak oszukać głód już godzinę po śniadaniu.

Pamiętaj o spożywaniu dużej ilości warzyw i owoców w każdym posiłku. Są one bogate w błonnik (w ciągu dnia powinniśmy dostarczać go 25-35 g). Zapewni on szybsze wypełnienie żołądka, wydzielanie hormonów sytości oraz poprawę motoryki jelit, co przełoży się na dłuższe uczucie sytości po posiłku.

Co zrobić, żeby nie czuć głodu przez długi czas? Warto pamiętać o dodawaniu do posiłków produktów zawierających zdrowe tłuszcze, takich jak awokado, oleje roślinne czy orzechy – opóźniają one proces opróżniania żołądka, dzięki czemu posiłek nasyci Cię na dłużej.

Jeżeli zależy Ci na opanowaniu uczucia głodu, dobrym pomysłem będzie nauczenie się, jak przestać jeść słodycze. Słodkie przekąski, ciastka i czekolada są dostępne w każdym sklepie i łatwo po nie sięgnąć, gdy dopada Cię mały głód. Nie są one jednak najlepszym wyborem – bogate w kalorie i cukier, sycą na krótki czas. Gdy zależy Ci na odchudzaniu, pamiętaj o tym, aby w swojej torbie mieć zawsze zdrowe przekąski, dzięki którym mniej zdrowe opcje nie będą Cię tak bardzo kusić. Garść orzechów, banan lub jogurt skutecznie zaspokoją pierwszy głód.

Nie zapominaj również o piciu wody – czasami mylnie odbieramy uczucie pragnienia jako głód. Dbaj zatem o odpowiednie nawodnienie między posiłkami. Pamiętaj, że prawidłowe nawodnienie jest szczególnie istotne przy diecie bogatej w błonnik. Jeśli nie zadbasz o picie wystarczającej ilości płynów, możesz zacząć mieć problemy z zaparciami.

Dlaczego regularne posiłki są ważne?

Kluczem  do efektywnej diety redukcyjnej zawsze będą regularne posiłki oraz ujemny bilans energetyczny. Omijanie posiłków to główna przyczyna głodu – nic dziwnego, że towarzyszy Ci on przez cały dzień.

Organizm człowieka przyzwyczaja się do stałych pór przyjmowania posiłków, dzięki czemu na bieżąco spala dostarczoną z pożywieniem energię, nie magazynując jej. Dodatkowo regularne posiłki pomagają wyregulować gospodarkę cukrową. Jeżeli przez cały dzień będziesz dostarczał organizmowi energię w postaci zbilansowanych posiłków bogatych w białka, tłuszcze oraz węglowodany złożone, wieczorne napady głodu Ci nie grożą.

Pamiętaj również o higienie spożywania swoich posiłków. Jeżeli zjadasz lunch przed komputerem, jednocześnie pracując lub czytając coś w internecie, albo łapiesz przekąskę w biegu, możesz nawet nie zauważyć, że coś zjadłeś. Uważne, powolne jedzenie pozwala naszemu mózgowi szybciej odczuć sytość oraz wspiera poprawne trawienie.

Co jeść, aby nie czuć głodu?

Trudno Ci wytrwać na diecie, bo przygotowywanie zbilansowanych posiłków to kolejny obowiązek? Rano wolisz pospać, zamiast przygotowywać dobrze zbilansowane śniadanie? Pakowanie jajek na twardo w podróż nie jest dla Ciebie szczególnie zachęcającym pomysłem? A może masz wrażenie, że próbowałeś już wszystkiego i diety po prostu nie są dla Ciebie? Nie martw się – nasz catering pozwoli Ci poskromić głód, a jednocześnie zadowoli najbardziej wymagające kubki smakowe.

U nas pełnowartościowe śniadania to nie problem. Gofry białkowo-tłuszczowe, kakaowe omlety, pełnoziarniste naleśniki – nie musisz się decydować na jeden sztywny plan żywieniowy, bo to Ty decydujesz, co zjesz danego dnia. Wybierasz bowiem nie konkretną dietę, a poszczególne posiłki z pakietu 3, 4 lub 5 diet – codziennie masz do dyspozycji 15, 20 lub 25 różnych dań do wyboru.

Wszystkie nasze posiłki są bogate w sezonowe warzywa i owoce pełne błonnika, dzięki czemu nasycą Cię na długi czas. Zapomnij o smutnych sałatkach: my stawiamy na pyszne posiłki i długoterminowe efekty. Z nami zapomnisz, co to jest głód!