Grupa znajomych ma ochotę na słodycze i je ciasto.

Są miłym zakończeniem trudnego dnia, pomagają zagłuszyć smutki, gdy zdarzy się coś przykrego, i poprawiają humor. Czy słodycze odgrywają w Twoim życiu podobną rolę? Jeśli tak, to przybij piątkę zdecydowanej większości społeczeństwa. Ale ten medal ma też drugą stronę: według badań słodycze i biały cukier uzależniają silniej niż wiele używek! Jak nie jeść słodyczy, kiedy tak wspaniale podnoszą na duchu? Spokojnie, podpowiemy Ci, co zrobić, żeby nie jeść słodyczy – tych niezdrowych.

Z tekstu dowiesz się:

  • skąd bierze się uzależnienie od słodyczy i na czym ono polega,
  • jak oduczyć się jedzenia słodyczy,
  • czym zastąpić słodycze.

Tak naprawdę dobrze by było zastanowić się nie nad tym, jak rzucić słodycze, ale jak odzwyczaić się od słodyczy. Stopniowe odzwyczajanie się sprawi, że w końcu przejdzie Ci ochota na słodycze i po prostu ograniczysz wszelkie niezdrowe słodkości. Zastosuj w tym celu metodę małych kroków – najpierw odzwyczajenie się, potem całkowita rezygnacja. Aby Ci w tym pomóc, zaczniemy od kilku słów wprowadzenia na temat tego, czym jest uzależnienie od cukru. Następnie nauczymy Cię świadomego rezygnowania z niezdrowych słodyczy i diety bogatej w słodkie przekąski.

Uzależnienie od słodyczy i białego cukru – co robi z organizmem człowieka?

Według Richarda Jacoby’ego oraz Raquel Baldelomar – autorów książki Cukier – cichy zabójca. Jak pozbyć się uzależnienia od największej trucizny naszych czasów – biały cukier działa na mózg człowieka podobnie jak silne używki. Po zjedzeniu czegoś słodkiego z pewnością odczuwasz przyjemność, bo tym samym pobudziłeś organizm do wytwarzania dopaminy, endorfin i serotoniny. Być może to właśnie dlatego, żeby szybko i skutecznie poprawić nastrój małych pacjentów, dzieciaki w nagrodę za opanowanie podczas zabiegów dostają lizaki. Takie postępowanie uczy jednak, że słodycze to nagroda, w której nie dostrzega się zagrożenia. Aż do momentu, kiedy okazuje się, że uzależnienie od słodyczy staje się silniejsze od Ciebie, a Ty już nie masz pomysłu, jak skutecznie ograniczyć je w swojej codziennej diecie.

Może się wydawać, że podjadanie tu kostki czekolady, tam słonego paluszka i zapijanie ich słodkim sokiem to nic złego. Ale właśnie tam (tak, w słonych przekąskach też!) czai się nadprogramowa porcja cukru. Z kolei nadmiar rafinowanego cukru często prowadzi do:

  • insulinooporności,
  • cukrzycy typu II,
  • nawracających stanów zapalnych,
  • zakwaszenia organizmu,
  • szybszego starzenia się (najbardziej widać to po skórze),
  • próchnicy,
  • miażdżycy.

Czy ogarnęło Cię teraz lekkie przerażenie? W takim razie jesteś na dobrej drodze do tego, jak odstawić słodycze. Brawo! Teraz dowiedz się, jak odzwyczaić się od słodyczy.

Jak przestać jeść słodycze – krok po kroku

Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy krótką listę odpowiedzi na pytanie, jak odzwyczaić się od słodyczy. Korzystaj z niej zawsze, kiedy najdzie Cię zwątpienie w swoje siły czy po prostu zwykła ochota na słodycze.

  1. Zrezygnuj ze wszystkich przemysłowych słodkości

Najlepiej pozbądź się ich z domu. Wtedy po prostu nie będziesz mieć po co sięgać!

  1. Zamień słodkie soki i napoje na wodę

To zdecydowanie lepszy pomysł na gaszenie pragnienia i ograniczenie cukru.

  1. Przestań słodzić kawę i herbatę

Wielu uważa, że cukier w tych napojach to profanacja. Cóż – trudno obiektywnie to ocenić, ale po prostu warto przestać je dosładzać.

  1. Sięgaj po zdrowe zamienniki deserów

I nie mówimy tu tylko o paskach marchewki czy papryki czekających w lodówce na tak zwaną czarną godzinę. Proteinowe desery i słodkie przekąski fit też świetnie się tu sprawdzą. 

Potem wystarczy już tylko wytrzymać w tych postanowieniach minimum 21 dni, bo tak naprawdę tyle potrzebuje Twój mózg, by zapamiętać i wyrobić w sobie jakiś nawyk. Nie odstawiaj jednak cukru z dnia na dzień, tylko powoli zmniejszaj jego ilość, między innymi dzięki licznym zamiennikom, zdrowym przekąskom i deserom proteinowym. W ten sposób łatwiej będzie Ci wytrwać w postanowieniu dotyczącym ograniczenia ilości cukru w diecie.

Czym zastąpić słodycze w codziennej diecie – przykłady z diety Active

Uzależniasz się od cukru, bo podjadasz. Podjadasz, bo Twoje codzienne posiłki są zupełnie przypadkowe. Twoje menu jest nieprzemyślane, bo nie masz czasu, by je zaplanować, i często też po prostu nie wiesz, co jeść na diecie i jak pokryć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne (w ustaleniu tego ostatniego pomoże Ci nasz kalkulator diet). A skoro nie masz ani czasu, ani wystarczającej wiedzy dietetycznej, to warto spojrzeć w stronę cateringów dietetycznych przychylniejszym okiem. W ten sposób zobaczysz, jak może wyglądać racjonalne jedzenie – bez konieczności rezygnowania z pysznych posiłków.

Poza nawykami, o których była mowa powyżej, pomoże Ci w tym także dieta białkowo-tłuszczowa, czyli ta, w której węglowodany znajdują się dopiero na ostatnim miejscu na podium. U nas znajdziesz ją pod nazwą Active. Wiele osób może ją  po prostu uznać za dietę typowo redukcyjną, i będą mieć rację! Przy takim rozkładzie makroskładników ćwiczenia będą bowiem szły jak marzenie, a niechciane kilogramy znikną w mgnieniu oka. Oczywiście aż chce się mieć tylko takie efekty uboczne, ale Twój cel będzie inny – wyeliminowanie cukru z diety. Dieta Active na pewno Ci w tym pomoże.

Wiesz, co jest w tym najpiękniejsze? Dieta o niższej zawartości węglowodanów pomoże Ci ograniczyć słodycze, ale to nie znaczy, że będziesz musiał zrezygnować ze słodkich deserów. Po prostu zastąpisz je ich zdrowymi odpowiednikami. W menu od MrFit-trenera znajdziesz takie propozycje, jak:

  • fit banoffee pie z karmelem z daktyli i kremem proteinowym,
  • fit sernik brownie,
  • ciasto czekoladowo-orzechowe z kaszą jaglaną.

Brzmi słodko, ale jest zdrowo. Jeśli wciąż zastanawiasz się, co zrobić, żeby nie jeść słodyczy, to jest nasza odpowiedź. Ma kształt ciasta i nieziemski smak deserów proteinowych.

To jak, jesteś gotów, by odstawić słodycze i doświadczyć nowej jakości żywienia i życia? Trzymamy kciuki!

Kliknij by ocenić

Dodaj komentarz

Co jeść na diecie? Food

Co jeść na diecie, aby ją urozmaicić? Skomponuj swoje menu w ramach pakietu dietetycznego!

Jeśli choć raz planowałeś zrzucenie nadmiarowych kilogramów, z pewnością zadawałeś sobie pytanie, co jeść na diecie, aby przy niej wytrwać. Czy jeszcze kiedyś spałaszujesz na śniadanie ulubione naleśniki? Co robić, gdy najdzie Cię ochota na słodycze? Nie martw się – dieta to nie wyrok! Dowiedz się, co jeść przy odchudzaniu, by dieta Ci nie ciążyła, a sprawiała przyjemność.

24.04.2020
Jak schudnąć po ciąży? Health

Jak schudnąć po ciąży? Zobacz, jak smacznie i zdrowo wzbogacić swoją dietę, aby poczuć się lekko!

Dziewięć miesięcy ciąży zmienia Twoje ciało. Wraz z szalejącymi hormonami pojawiają się dodatkowe kilogramy, które trudno Ci zaakceptować. Po porodzie skupiasz się na maleństwu, a każdą wolną chwilę wykorzystujesz na drzemkę lub dopicie zimnej kawy. Nie myślisz wówczas o takich drobiazgach, jak zgubić brzuch po ciąży. Przychodzi jednak taki moment, gdy spoglądasz na swoje ciało w lustrze i czujesz potrzebę zmian. Jednocześnie dieta kojarzy Ci się z koszmarem – rezygnacją z ulubionych smaków i wieloma godzinami spędzonymi na planowaniu, zakupach oraz gotowaniu… A przecież przy opiece nad maluszkiem nie masz tyle czasu na szaleństwa w kuchni. Mamy dobrą wiadomość: zdrowe odżywianie bez żadnego wysiłku oraz długotrwałych przygotowań jest możliwe. Wystarczy wybrać zdrowy catering dietetyczny.

22.04.2020
Dieta do biura Lifestyle

Dieta do biura – idealne rozwiązanie dla zabieganych

Twoje życie zawodowe kręci się wokół biura. Większość czasu w pracy spędzasz przed komputerem, a Twój lunch ogranicza się do gotowych i wysoko przetworzonych dań. W domu niechętnie podejmujesz się kulinarnych eksperymentów – lubisz późne kolacje na wynos z Twojego ulubionego lokalu, a na śniadanie wypijasz kubek kawy. Czy to o Tobie? Siedzący tryb życia i niewłaściwa dieta to krótka droga do złego samopoczucia oraz nadwagi. Jeśli nie masz czasu na gotowanie, a chcesz zacząć jeść zdrowo, zmień nawyki żywieniowe z naszą dietą pudełkową. Poznaj pełnowartościowe i smaczne posiłki, które dostarczymy codziennie pod Twoje drzwi!

19.04.2020
Śniadanie na słodko Food

Śniadanie na słodko czy na słono? Wybierz to, co lubisz

Czy zdrowe śniadania kojarzą Ci się z rezygnacją z Twoich ulubionych potraw? Jeśli tak, z przyjemnością przekonamy Cię, że pyszny i pożywny posiłek na początek dnia jest możliwy. Bez względu na to, jaką opcję wolisz – śniadanie na słodko czy na słono – to paliwo dla Twojego organizmu, które doda Ci siły i pobudzi do działania. Chcesz dobrze rozpocząć dzień? Jedz fit śniadanie na słono lub na słodko – tak jak lubisz! Z NTFY pozostawiamy decyzję Tobie.

17.04.2020
Jak zdrowo przytyć Blog

Jak zdrowo przytyć? Dzięki naszym dietom to możliwe

Z pewnością znasz wiele osób, które szukają porad na temat tego, jak zrzucić zbędne kilogramy. Odwrotna sytuacja bywa jednak równie problematyczna. Zbyt szczupła sylwetka również może być przyczyną problemów zdrowotnych oraz kompleksów. Jeśli problem zbyt niskiej wagi dotyczy Ciebie lub Twoich bliskich, koniecznie dowiedz się, jak przytyć zdrowo.

15.04.2020
Jak uniknąć efektu jojo? Food

Jak uniknąć efektu jojo? Jedz świadomie i to, co lubisz

Wyobraź sobie taki scenariusz: przez kilka tygodni przestrzegasz restrykcyjnej diety…

10.04.2020
Health

Jak schudnąć? Poznaj nasze diety i ich warianty i ułóż swoje menu!

Jeżeli dzielisz swój czas między pracę, ukochane hobby i odpoczynek, to z pewnością wiesz, jak trudno jest w takiej sytuacji zadbać o urozmaiconą, zbilansowaną dietę. Zwłaszcza jeśli od dłuższego czasu zastanawiasz się, jak schudnąć. Chcesz skorzystać z cateringu dietetycznego, który dostosuje się do Twojego dynamicznego stylu życia? Sprawdź, jak skutecznie schudnąć z dietą Nice To Fit You.

08.04.2020
jak zacząć dzień Lifestyle

Poznaj 6 sposobów na to, jak dobrze zacząć dzień

To, jak zacznie się Twój poranek, nadaje rytm reszcie dnia. Wielokrotne włączanie drzemki i w efekcie szykowanie się do wyjścia w pośpiechu nie służy nikomu. A połączone z opuszczaniem domu w biegu, z kanapką w jednej ręce i teczką w drugiej, tym bardziej. Wprowadź kilka zdrowych nawyków, dzięki którym nie będziesz się zastanawiać nad tym, jak dobrze zacząć dzień, i po prostu to zrobisz! I to bez żadnej drzemki oraz z uśmiechem na ustach.

24.01.2020
Food

Wpływ kolorów na apetyt

Barwy odgrywają istotną rolę w życiu każdego z nas. Na pewno masz swoje ulubione kolory ubrań czy skojarzenia z określonymi odcieniami. I to całkiem normalne! Okazuje się także, że instynktownie chętniej sięgamy po żywność o określonych barwach. Kolory mają więc wpływ na apetyt oraz odczucia związane z jedzeniem. Jak to działa? Czy jest pomocne podczas diety odchudzającej? Sprawdźmy to!

17.01.2020
adam kszczot Lifestyle

“Motywacja to łatwopalny materiał.” Rozmowa z Adamem Kszczotem

Na początku stawiamy sobie cel, potem motywujemy się, by osiągnąć go możliwie jak najszybciej. O tym, że dobra motywacja to nie zawsze klucz do sukcesu rozmawialiśmy z Adamem Kszczotem, lekkoatletą specjalizującym się w biegu na 800 m, wielokrotnym medalistą mistrzostw Europy, halowych mistrzostw Europy, mistrzostw świata oraz halowych mistrzostw świata.

10.01.2020
czas wolny Lifestyle

Co można robić w wolnym czasie?

Czy Ty też masz wrażenie, że czas biegnie nieubłaganie, a kolejne godziny dosłownie przeciekają Ci przez palce? Gdy jednak w wirze codziennych spraw i obowiązków przychodzi moment na chwilę dla siebie, to okazuje się, że zamiast zrobić coś konstruktywnego, po prostu spędzasz czas na leżeniu i nicnierobieniu. Właśnie dlatego podpowiemy dziś, jakie ciekawe aktywności mogą umilić Ci czas wolny, a dodatkowo sprawić, że będziesz się przy nich dobrze bawić.

30.12.2019
ucztowanie Lifestyle

Jak nie przytyć w Święta Bożego Narodzenia?

Święta zbliżają się wielkimi krokami. Dzisiaj przedstawimy kilka wskazówek, które pomogą przetrwać świąteczne ucztowanie i uchronią nas przed uczuciem ciężkości po zjedzeniu wszystkich tradycyjnych potraw.

20.12.2019

Dieta pudełkowa z wyborem - dostawa:

Nasz catering dietetyczny z wyborem menu zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Komponuj codziennie własny jadłospis, aż z 35 propozycji dań z 7 zdrowych i zbilansowanych diet. Sprawdź czy dowozimy pod Twój adres:
BaczkówBudzyńGostyńGrudziądzJadownikiKoszalinMała WieśObornikiStary SączWałbrzych

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Nie czekaj, zaplanuj dietę już dzisiaj!
NTFY.pl
Stwórz swoją dietę Zaloguj się
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.
4.8
Opinie konsumenckie Google