Kobieta kontrolująca regularne posiłki

Być może spotkałeś się już ze stwierdzeniem, że podstawą zdrowej diety jest spożywanie 5 posiłków dziennie o regularnych porach. Ale co, jeśli nie jesteś się w stanie zmusić do drugiego śniadania czy kolacji, bo… po prostu nie jesteś głodny? Czy w takim razie powinieneś zmieniać swoje nawyki żywieniowe? Niekoniecznie. Dowiedz się, jakie są zasady regularnego spożywania posiłków.

Z tekstu dowiesz się:

  • czy konieczne jest jedzenie 5 posiłków dziennie,
  • o jakich porach najlepiej jest spożywać posiłki,
  • jak najlepiej kontrolować liczbę posiłków i ich kaloryczność.

Jeśli pierwszy posiłek jadasz w południe, później w biegu wychodzisz na lunch, a wieczorem zasiadasz do prawdziwej biesiady, z pewnością mógłbyś wprowadzić pewne zmiany i dowiedzieć się, jak zacząć jeść zdrowo. Czy jednak musi to być 5 posiłków dziennie w odstępach 2-3 godzin? Sprawdź, jakie jest stanowisko dietetyków w kontekście regularnego jedzenia.

Regularne spożywanie posiłków – koniecznie 5 razy dziennie?

Na początek rozprawmy się z mitem, że najzdrowiej jest jeść 5 posiłków dziennie. Owszem, to zalecana liczba ze względu na to, że im częściej jesz, tym rzadziej jesteś głodny. Niewielkie porcje spożywane co 2-3 godziny utrzymują Cię w stanie sytości i zapobiegają nagłym spadkom poziomu cukru we krwi. Te z kolei objawiają się napadami wilczego głodu, które kończą się podjadaniem lub jedzeniem zbyt dużych porcji (a w konsekwencji –przybieraniem na wadze).

Jeśli jednak nieustanny głód nie jest Twoim problemem, to czy powinieneś zmuszać się do jedzenia dla… zdrowia i szczupłej sylwetki? Absolutnie nie! Jeśli nie jesteś w stanie zjeść więcej niż 3 posiłki dziennie, słuchaj swojego organizmu i poprzestań na takiej liczbie! Kluczowe w tym przypadku są dwie kwestie:

  • Zapewnienie odpowiedniej kaloryczności posiłków – bez względu na to, jak często jesz, musisz dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę kalorii. Jeśli Twoje zapotrzebowanie kaloryczne wynosi 1800 kcal, to zamiast 5 posiłków po (średnio) 360 kcal – zjedz ich 3 po 600 kcal. Jak się dowiedzieć, ile kalorii jeść dziennie? Wejdź na kalkulator diet NTFY, uzupełnij dane i gotowe!
  • Regularne jedzenie – w tej sprawie dietetycy są jednogłośni. Twój organizm przyzwyczaja się do pór posiłków i odpowiednio się do nich przygotowuje. Gdy jesz o stałych godzinach, organizm na bieżąco spala dostarczaną liczbę kalorii i nie musi odkładać tłuszczu w ramach rezerwy. Długotrwały głód to z kolei sygnał dla Twojego ciała, że musi oszczędzać energię i zachować jej część na później w postaci tkanki tłuszczowej. Regularne posiłki sprzyjają też profilaktyce cukrzycy, ponieważ utrzymują stały poziom cukru we krwi i niwelują ryzyko jego gwałtownych skoków.   

Regularne posiłki – o jakich porach dnia?

Jedzenie o odpowiednich godzinach pomaga kontrolować gospodarkę węglowodanową, a w konsekwencji zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy, chorób serca i nadwagi. Dlaczego godzina posiłku ma takie znaczenie? Okazuje się, że organizm w zależności od pory dnia ma niższą lub wyższą tolerancję na glukozę. Dlatego tak ważne jest nieprzejadanie się wieczorem (kiedy grożą Ci skoki poziomu cukru) i zachowanie ok. 12-godzinnego postu między kolacją a śniadaniem (aby przygotować organizm na węglowodanowy posiłek, który pomoże Ci się obudzić).

Posiłki powinno się spożywać od tzw. biologicznego poranka (ok. 8:00) do biologicznego wieczora (ok. 20:00). Zalecane pory dla konkretnych posiłków, w zależności od godziny pobudki i pójścia spać, to:

  • śniadanie – 6:00-10:00,
  • drugie śniadanie – 2-4 godziny po śniadaniu,
  • obiad – ok. 15:00,
  • podwieczorek – 2-4 godziny po obiedzie,
  • kolacja – 17:00-20:00, nie później niż 2-3 godziny przed snem.

Oczywiście jeśli zjadasz mniej niż 5 posiłków dziennie, zadbaj o regularne godziny swoich śniadań i obiadów (oraz kolacji, jeśli je jadasz).

Jak dbać o regularne jedzenie? Z dietami pudełkowymi NTFY!

Chociaż wprowadzenie zdrowego nawyku regularnego jedzenia wydaje się trudnym zadaniem, z pewnością warto poświęcić na to trochę czasu. Ale jeśli wizja gorączkowego kontrolowania pór posiłków z zegarkiem w ręku jest zbyt stresująca, mamy na to gotowe rozwiązanie – diety pudełkowe NTFY. W końcu poręczne posiłki gotowe do zjedzenia od razu lub po podgrzaniu z pewnością zaoszczędzą Ci mnóstwo czasu – jedyne, o czym musisz pamiętać, to o zjedzeniu ich!

Tylko u nas masz nieograniczone możliwości wyboru nie tylko dań, które trafią na Twój stół, lecz także liczby posiłków. Zamiast sugerowanych 5 dań wybierz 3, zgodnie z Twoim trybem życia. Pamiętaj jednak, by przy zamawianiu diety podać wyższą kaloryczność niż Twoje dzienne zapotrzebowanie. W ten sposób Twoje 3 posiłki będą bardziej treściwe niż te same dania w zestawie złożonym z 5 posiłków. Co więcej, z NTFY nie musisz decydować się wyłącznie na jedną dietę. Oferujemy Ci aż 3 pakiety diet (Basic 20, Plus 30 i Super 35), w których codziennie masz do dyspozycji 20, 30, a nawet 35 różnych dań do wyboru. Przy takim wachlarzu opcji nie da się nudzić – całkiem prawdopodobne, że wyrobienie w sobie nawyku regularnego jedzenia okaże się Twoim najprzyjemniejszym i najłatwiej zrealizowanym celem.

Kliknij by ocenić

Dodaj komentarz

Produkty bogate w tłuszcze nienasycone Blog

Co jeść, aby dostarczać sobie zdrowe tłuszcze? Z naszą dietą nie musisz się o to martwić!

Tłuszcze, tak samo jak białka czy węglowodany, są ważnym składnikiem diety. Ze względu na skojarzenia, że przez ich jedzenie przybieramy na wadze, obrosły jednak złą sławą. Prawda jest taka, że niektóre z nich w nadmiarze są szkodliwe – jednak nie wszystkie. Czy wiesz, które produkty bogate w tłuszcze warto jeść, a których lepiej unikać? Rozwiewamy wątpliwości!

12.05.2020
catering nice to fit you ntfy Food

Poznaj catering dietetyczny Nice To Fit You i wybierz najlepszą dietę dla siebie!

Przebywanie w domu przez długi czas sprzyja sięganiu po fast foody, dania instant, niezdrowe przekąski oraz produkty wysoko przetworzone. To prowadzi do fatalnego samopoczucia i odkładania się nadprogramowych kilogramów. Czujesz się ociężale – masz problemy z trawieniem, ciało puchnie jak balon, boli Cię głowa, gorzej sypiasz i nie możesz się skoncentrować. Na szczęście to nie musi być realna wizja! Jeśli nie wiesz, jak ułożyć dietę, by jeść zdrowo, lub nie lubisz gotować, a chcesz zmienić nawyki żywieniowe i poczuć się lepiej, postaw na fit catering NTFY. Poznaj różne rodzaje oraz warianty naszych elastycznych diet, w których samodzielnie układasz jadłospis i zarządzasz planem posiłków.

11.05.2020
Dziewczyna stoi przed szafą i nie może dopiąć sukienki. Health

Jak szybko schudnąć? Jedząc ze smakiem dokładnie to, na co akurat masz ochotę!

Z niedowierzaniem patrzysz w lustro, odkrywając nowe fałdki na brzuchu. Masz ochotę jak najszybciej wrócić do dawnej sylwetki. Ale jak to zrobić bez wyrzeczeń i ciężkich ćwiczeń? Głowisz się, jak szybko schudnąć z ud, żeby wbić się w ulubione dżinsy? Katujesz się dietami typu „jak schudnąć 10 kg w tydzień” i po dwóch dniach brakuje Ci już siły? Porzuć je, zanim zrobisz sobie krzywdę! Odchudzanie nie powinno być tak bolesnym doświadczeniem. W NTFY wiemy, jak je umilić i co zrobić, żeby efekty zobaczyć szybko, ale nadal w granicach zdrowego rozsądku.

05.05.2020
Zdrowe odżywianie Health

Jak się zdrowo odżywiać? Skomponuj własne menu i ciesz się zdrowymi posiłkami!

Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że podstawą zdrowego stylu życia jest odpowiednia dieta. Ale właściwie… co to znaczy? Zasady zdrowego odżywiania są Ci znane, ale nie masz pojęcia, jak skutecznie wprowadzić je w życie? Jeśli nie wiesz, jak zacząć się zdrowo odżywiać, skorzystaj z naszych porad. Albo jeszcze lepiej: zdaj się na nas i przejdź na zdrowe odżywianie z NTFY.

03.05.2020
Dziewczyna je posiłek na diecie bez mięsa Food

Dla kogo jest dieta bez mięsa? Poznaj dietę Veggy i ułóż własne menu

Wegetarianizm cieszy się w naszym kraju rosnącą popularnością. Coraz więcej osób przechodzi na dietę bez mięsa – dla zdrowia i z troski o zwierzęta oraz naszą planetę. Odstawienie mięsa chodzi Ci po głowie, jednak obawiasz się negatywnych skutków wegetarianizmu? A może wydaje Ci się, że przez brak mięsa w diecie będziesz wiecznie chodzić głodny? Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości i przedstawić Ci korzyści wynikające z niejedzenia mięsa.

01.05.2020
Grupa znajomych ma ochotę na słodycze i je ciasto. Food

Jak przestać jeść słodycze? Pokonaj ochotę na słodycze dzięki naszym zdrowym przekąskom i deserom!

Są miłym zakończeniem trudnego dnia, pomagają zagłuszyć smutki, gdy zdarzy się coś przykrego, i poprawiają humor. Czy słodycze odgrywają w Twoim życiu podobną rolę? Jeśli tak, to przybij piątkę zdecydowanej większości społeczeństwa. Ale ten medal ma też drugą stronę: według badań słodycze i biały cukier uzależniają silniej niż wiele używek! Jak nie jeść słodyczy, kiedy tak wspaniale podnoszą na duchu? Spokojnie, podpowiemy Ci, co zrobić, żeby nie jeść słodyczy – tych niezdrowych.

29.04.2020
Co jeść na diecie? Food

Co jeść na diecie, aby ją urozmaicić? Skomponuj swoje menu w ramach pakietu dietetycznego!

Jeśli choć raz planowałeś zrzucenie nadmiarowych kilogramów, z pewnością zadawałeś sobie pytanie, co jeść na diecie, aby przy niej wytrwać. Czy jeszcze kiedyś spałaszujesz na śniadanie ulubione naleśniki? Co robić, gdy najdzie Cię ochota na słodycze? Nie martw się – dieta to nie wyrok! Dowiedz się, co jeść przy odchudzaniu, by dieta Ci nie ciążyła, a sprawiała przyjemność.

24.04.2020
Jak schudnąć po ciąży? Health

Jak schudnąć po ciąży? Zobacz, jak smacznie i zdrowo wzbogacić swoją dietę, aby poczuć się lekko!

Dziewięć miesięcy ciąży zmienia Twoje ciało. Wraz z szalejącymi hormonami pojawiają się dodatkowe kilogramy, które trudno Ci zaakceptować. Po porodzie skupiasz się na maleństwu, a każdą wolną chwilę wykorzystujesz na drzemkę lub dopicie zimnej kawy. Nie myślisz wówczas o takich drobiazgach, jak zgubić brzuch po ciąży. Przychodzi jednak taki moment, gdy spoglądasz na swoje ciało w lustrze i czujesz potrzebę zmian. Jednocześnie dieta kojarzy Ci się z koszmarem – rezygnacją z ulubionych smaków i wieloma godzinami spędzonymi na planowaniu, zakupach oraz gotowaniu… A przecież przy opiece nad maluszkiem nie masz tyle czasu na szaleństwa w kuchni. Mamy dobrą wiadomość: zdrowe odżywianie bez żadnego wysiłku oraz długotrwałych przygotowań jest możliwe. Wystarczy wybrać zdrowy catering dietetyczny.

22.04.2020
Dieta do biura Lifestyle

Dieta do biura – idealne rozwiązanie dla zabieganych

Twoje życie zawodowe kręci się wokół biura. Większość czasu w pracy spędzasz przed komputerem, a Twój lunch ogranicza się do gotowych i wysoko przetworzonych dań. W domu niechętnie podejmujesz się kulinarnych eksperymentów – lubisz późne kolacje na wynos z Twojego ulubionego lokalu, a na śniadanie wypijasz kubek kawy. Czy to o Tobie? Siedzący tryb życia i niewłaściwa dieta to krótka droga do złego samopoczucia oraz nadwagi. Jeśli nie masz czasu na gotowanie, a chcesz zacząć jeść zdrowo, zmień nawyki żywieniowe z naszą dietą pudełkową. Poznaj pełnowartościowe i smaczne posiłki, które dostarczymy codziennie pod Twoje drzwi!

19.04.2020
Śniadanie na słodko Food

Śniadanie na słodko czy na słono? Wybierz to, co lubisz

Czy zdrowe śniadania kojarzą Ci się z rezygnacją z Twoich ulubionych potraw? Jeśli tak, z przyjemnością przekonamy Cię, że pyszny i pożywny posiłek na początek dnia jest możliwy. Bez względu na to, jaką opcję wolisz – śniadanie na słodko czy na słono – to paliwo dla Twojego organizmu, które doda Ci siły i pobudzi do działania. Chcesz dobrze rozpocząć dzień? Jedz fit śniadanie na słono lub na słodko – tak jak lubisz! Z NTFY pozostawiamy decyzję Tobie.

17.04.2020
Jak zdrowo przytyć Blog

Jak zdrowo przytyć? Dzięki naszym dietom to możliwe

Z pewnością znasz wiele osób, które szukają porad na temat tego, jak zrzucić zbędne kilogramy. Odwrotna sytuacja bywa jednak równie problematyczna. Zbyt szczupła sylwetka również może być przyczyną problemów zdrowotnych oraz kompleksów. Jeśli problem zbyt niskiej wagi dotyczy Ciebie lub Twoich bliskich, koniecznie dowiedz się, jak przytyć zdrowo.

15.04.2020
Jak uniknąć efektu jojo? Food

Jak uniknąć efektu jojo? Jedz świadomie i to, co lubisz

Wyobraź sobie taki scenariusz: przez kilka tygodni przestrzegasz restrykcyjnej diety…

10.04.2020

Dieta pudełkowa z wyborem - dostawa:

Nasz catering dietetyczny z wyborem menu zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Komponuj codziennie własny jadłospis, aż z 35 propozycji dań z 7 zdrowych i zbilansowanych diet. Sprawdź czy dowozimy pod Twój adres:
Gorzów WielkopolskiKatowicePiotrków TrybunalskiRakoniewiceRawa MazowieckaSłupcaSłupskSopotStary SączSzarów

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Nie czekaj, zaplanuj dietę już dzisiaj!
NTFY.pl
Stwórz swoją dietę Zaloguj się
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.
4.8
Opinie konsumenckie Google