Jak zdrowo przytyć

Z pewnością znasz wiele osób, które szukają porad na temat tego, jak zrzucić zbędne kilogramy. Odwrotna sytuacja bywa jednak równie problematyczna. Zbyt szczupła sylwetka również może być przyczyną problemów zdrowotnych oraz kompleksów. Jeśli problem zbyt niskiej wagi dotyczy Ciebie lub Twoich bliskich, koniecznie dowiedz się, jak przytyć zdrowo.

Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego przed rozpoczęciem diety powinieneś ustalić przyczynę problemu z przybraniem na wadze,
  • co jeść, aby przytyć,
  • czy catering dietetyczny może być dobrym sposobem na przybranie na wadze.

Czy zastanawiałeś się, z czego wynika zbyt mała masa Twojego ciała? Problem niedowagi miewa różne przyczyny, takie jak: choroba, codzienny stres czy zbyt mało kaloryczna dieta. Ważne, żebyś jak najszybciej poznał powód trudności w przybieraniu na wadze i dowiedział się, jak zdrowo przytyć.

Jak przytyć – poznaj przyczynę problemu

Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach pogoń za piękną sylwetką to priorytet dla większości młodych kobiet i mężczyzn. Prawdopodobnie Ty sam znasz mnóstwo takich osób. Czy zdarza się, że ktoś z zazdrością komplementuje Twoją szczupłą budowę, a Ty wcale nie czujesz się z nią dobrze? Wiele osób o tym nie wie, ale zbyt niska waga może być tak samo szkodliwa dla zdrowia, jak ta zbyt wysoka. Bywa ona przyczyną zaburzeń hormonalnych, sercowych, a także problemów związanych z układem odpornościowym czy kostnym.

Tego wszystkiego możesz uniknąć – ale musisz wziąć się za siebie i działać już od dziś. Najlepszym sposobem na przybranie na wadze jest oczywiście odpowiednia dieta. Ale zanim ustalisz co jeść, żeby przytyć, powinieneś poznać źródło swojego problemu. Niedowaga często stanowi sygnał problemów zdrowotnych, o których nawet nie wiesz – szczególnie w pracy układu pokarmowego oraz zmian hormonalnych (choroby tarczycy). Dlatego regularnie sprawdzaj stan swojego zdrowia, by wyeliminować ewentualne problemy zdrowotne, które zmiana diety mogłaby pogłębić. Porozmawiaj z lekarzem i wykonaj zlecone przez niego badania. Jeśli okaże się, że Twoja niska waga wymaga skorygowania za pomocą zmiany diety – sprawdź, co zrobić, aby przytyć.

Jak zdrowo przytyć – wybierz odpowiednie produkty

Dieta na masę powinna być ułożona tak, aby dostarczać organizmowi właściwą ilość kalorii – czyli taką, która będzie odpowiadać Twojemu dziennemu zapotrzebowaniu. Ale większym wyzwaniem, niż samo przybranie na wadze, jest zrobienie tego w zdrowy sposób. Dlatego ogromne znaczenie będzie miała także jakość Twoich posiłków. Jedzenie dużych ilości fast foodów być może będzie przyjemne i sprawi, że szybko przybierzesz na wadze – ale jednocześnie przyniesie wyrzuty sumienia oraz fatalne skutki dla Twojego organizmu.

Zatem jak przytyć, aby zachować zdrowie? Przede wszystkim jedz posiłki w regularnych odstępach czasowych. Każdy z nich powinien zawierać pełnowartościowe białko, które znajdziesz m.in. w:

  • chudym mięsie i drobiu,
  • jajkach,
  • nabiale.

Potrzebne Ci będą również węglowodany złożone. Zawierają je na przykład:

  • kasze,
  • pełnoziarniste pieczywo,
  • ciemny ryż oraz makaron.

Swoje posiłki wzbogacaj też koniecznie o produkty z dużą zawartością witamin, które pomogą Ci utrzymać zdrowie i odporność. Znajdziesz je między innymi w warzywach i owocach. Jeśli za nimi nie przepadasz, nie martw się – istnieje wiele odpowiedzi na pytanie jak jeść więcej warzyw w ciekawej formie. Możesz na przykład zastąpić sałatkę pysznym smoothie, które wygodnie zabierzesz ze sobą do samochodu czy autobusu.

Jak przytyć 10 kg i więcej – profesjonalna, zdrowa dieta dla Ciebie

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak szybko przytyć, możesz zasięgnąć opinii dietetyka – zwłaszcza jeśli planujesz przybrać na wadze naprawdę sporo (np. 10 kg lub więcej). Pamiętaj jednak, że pośpiech nie zawsze jest wskazany – dla Twojego zdrowia (a także trwałego efektu) dużo korzystniejsze będzie stopniowe przybieranie na wadze.

Jeśli Twoje umiejętności kulinarne pozostają w sferze marzeń albo po prostu masz niewiele wolnego czasu, możesz sobie ułatwić proces przybierania na wadze. Skorzystaj z naszego kalkulatora diet, który po wprowadzeniu niezbędnych danych oraz określeniu celu obliczy Twoje zapotrzebowanie kaloryczne. Twoim zadaniem będzie budowanie masy mięśniowej, która tworzy się dzięki dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych, właściwej dawce kalorii oraz regularnym ćwiczeniom. Pierwsze dwa z wymienionych czynników możesz spokojnie powierzyć nam!

Dzięki cateringowi nie musisz marnować czasu na liczenie kalorii, z przyjemnością zrobimy to za Ciebie. Możesz wybrać jedną z naszych propozycji jako domyślną i trzymać się jej lub tworzyć menu skomponowane ze wszystkich dostępnych pakietów – tak, aby wszystkie dania jak najbardziej trafiały w Twój gust kulinarny. Standardowa dieta obejmuje 5 posiłków dziennie, ale możesz też zmniejszyć tę liczbę według swojego uznania. Pamiętaj jednak, że potrzebujesz regularnej dawki kalorii. Dlatego jeśli kalkulator wskaże, że Twoje dzienne zapotrzebowanie wynosi 1800 kalorii, a Ty zrezygnujesz z podwieczorku, który dostarcza ich 200 – powinieneś zdecydować się na dietę 2000 kalorii, które rozłożą się na pozostałe cztery posiłki.

Podczas przygotowywania każdej z diet bierzemy pod uwagę nie tylko ich kaloryczność, ilość błonnika i bilans mikro- i makroskładników, ale także to, by dania były smaczne i przyrządzone ze świeżych, sezonowych składników. Wierzymy, że dieta pudełkowa powinna łączyć w sobie zdrowie i dobry smak. Zgadzasz się?

Nasze diety z pewnością mogą być odpowiedzią na pytania: jak przytyć, jak schudnąć czy po prostu jak odżywiać się zdrowo. Każdego dnia będziemy dbać o to, by posiłki były jak najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb i upodobań. Przekonaj się o tym!

Kobieta na zakupach z siatką eko Lifestyle

Jak być eko na co dzień? 7 sprawdzonych sposobów

Bycie eko to ostatnio gorący temat, często pojawiający się w mediach. Jak dbać o środowisko i dlaczego warto to robić? Czy Twoja dieta i styl życia mogą stać się bardziej eko? Te pytania zadaje sobie większość z nas. Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy ekologia to moda, czy konieczność, przeczytaj ten artykuł!

30.11.2020
Blog

Self Care, czyli wpływ rytuałów na pogodę ducha – rozmowa z Anią Skurą – Whatannawears

Rytuały i dobre praktyki. W świecie Whatannawears to chleb powszedni....

26.11.2020
Produkty superfoods Food

Superfoods w diecie Foodie – poznaj najnowsze trendy kulinarne

Na pewno słyszałeś wiele dobrego o popularnych superfoods! Zastanawiasz się, czym są? A może brakuje Ci inspiracji i chętnie poszerzyłbyś swoje kulinarne horyzonty? Wypróbuj dietę Foodie od NTFY z posiłkami bogatymi w superfoods i przekonaj się na własnej skórze, jaka tkwi w nich siła! Z nami jest to bardzo proste!

23.11.2020
Blog

Joga na poprawę humoru – perspektywa Basi Tworek

Niech pogoda ducha zasponsoruje Ci dobre zdrowie. Na przykład taka, której źródłem są przyjemne praktyki i rytuały! Ale w tym temacie głos oddaliśmy Basi Tworek – jogince z krwi i kości, która dobrze wie, jak wpływać na humor asanami (i nie tylko). Zapraszamy do lektury!

19.11.2020
Zdrowy obiad – propozycja do biura Food

Zastanawiasz się, co zjeść na obiad? Sprawdź zdrowe obiady z możliwością wyboru!

Tęsknisz za czasami, gdy pożywny, zdrowy obiad był Twoją codziennością? Z braku czasu ratujesz się kanapkami i szybkimi przekąskami, po których nie odczuwasz sytości? Jeżeli codziennie zastanawiasz się, co na obiad, catering NTFY pomoże Ci rozwiązać ten problem. Dzięki temu codziennie będziesz mieć solidną dawkę w energii - na każdy posiłek!

16.11.2020
Blog

Przez żołądek do odporności – rozmowa z naszym dietetykiem – Agnieszką Tokarz

Łapcie w dłoń kubek herbaty z pomarańczą, miodem i goździkiem. Albo inny ulubiony napar. Bo na kilka chwil zabierzemy Was do świata, w którym przez żołądek dociera się do odporności. I dobrego samopoczucia. Przed Wami rozmowa z Agnieszką – dietetyczką, która od lat projektuje smaki przekazywane w Wasze ręce. Bilety nie są obowiązkowe. Zapraszamy do lektury!

12.11.2020
Kobieta z płaskim brzuchem mierząca obwód talii. Food

Chcesz mieć płaski brzuch? Dowiedz się, jaką dietę powinieneś stosować!

Szczupły, ładny brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Wiele osób zastanawia się, co zrobić, żeby mieć płaski brzuch. Niektórym wydaje się to czymś nieosiągalnym mimo morderczych treningów oraz stosowanej diety. Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Czy dieta na płaski brzuch w ogóle istnieje? Sprawdźmy!

09.11.2020
Dziewczyna odmawia sobie burgera, bo chce, żeby jej dieta była skuteczna. Lifestyle

Życie na ciągłej diecie – jak nie dać się zwariować?

Masz wrażenie, że jesteś na diecie odchudzającej przez większość swojego życia? Odkąd pamiętasz próbowałeś zrzucić nadmiar kilogramów? Jesteś zmęczony wiecznymi restrykcjami i liczeniem kalorii? Zaczynasz wątpić w to, czy skuteczna dieta odchudzająca naprawdę istnieje? Dlatego tu jesteśmy i podpowiemy, co zrobić, żeby dieta była skuteczna. I prosta

04.11.2020
Zero waste w kuchni Lifestyle

Jak zaplanować jadłospis, by nie marnować żywności? Zero waste w praktyce

Dbanie o środowisko oraz życie zero waste stają się coraz bardziej popularnym tematem. Bycie świadomym konsumentem pozytywnie wpływa na naszą planetę. A to od nas samych zależy to, jak będzie wyglądała rzeczywistość za kilkadziesiąt lat. Jak jednak pogodzić realia życia codziennego z filozofią zero waste? Czy zero waste w kuchni jest możliwe?

26.10.2020
jak wpłynąć dietą na samopoczucie? Food

Dla kogo jest dieta 1500 kcal? Zobacz, jak zapewnić sobie odpowiednią kaloryczność

Chciałbyś zgubić kilka nadprogramowych kilogramów i zastanawiasz się, czy dieta 1500 kcal jest dla Ciebie? Zależy Ci na tym, aby wraz z procesem odchudzania zadbać o swoje zdrowie i nie narazić się na efekt jo-jo? Zobacz zatem, jak ułożyć zdrową i pełnowartościową dietę 1500 kalorii. Podpowiemy Ci, jak z głową przejść na dietę o mniejszej kaloryczności.

19.10.2020

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
BudzyńCzarnkówCzechowice-DziedziceGorzów WielkopolskiKrakówOlsztynPobiedziskaRogoźnaTomaszów MazowieckiToruń

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.