dieta na przytycie dla mężczyzn

Usilnie próbujesz budować masę, ale Twoje wysiłki nie przynoszą oczekiwanych efektów? Być może problemem jest zła dieta, która nie uwzględnia zwiększonego zapotrzebowania na tłuszcze i białka lub po prostu… Ci nie smakuje. Wówczas często zdarzają się odstępstwa, które oddalają Cię od osiągnięcia upragnionego celu. Dowiedz się, co jeść, żeby przytyć, a jednocześnie zachować maksimum formy.

Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego nie możesz przytyć,
  • jakie produkty pomogą Ci zbudować masę,
  • która dieta pudełkowa jest zdrowa, a jednocześnie pełna dobrych kalorii.

Jesteś stałym bywalcem siłowni, wyciskasz siódme poty na macie lub pod sztangą, ale nadal nie widzisz spektakularnych efektów swoich treningów? A może do znudzenia wmuszasz w siebie kurczaka z kukurydzą i ryżem, żeby wreszcie zobaczyć upragniony wzrost masy mięśniowej? Tak samo jak wiele osób ma problem ze zrzuceniem zbędnych kilogramów, tak Tobie może być ciężej przybrać na wadze. O ile nie wynika to z przyczyn zdrowotnych (o których wspomnimy poniżej), możesz dość sprawnie pomóc sobie odpowiednią dietą NTFY. Warto wybrać zdrową alternatywę, aby osiągnąć cel, o który Ci chodzi – to znaczy zwiększenie masy mięśniowej, a nie tkanki tłuszczowej.

Jak przytyć – dieta, choroby i inne przyczyny tego, że waga stoi w miejscu

Zanim zwiększysz swój dzienny bilans kaloryczny do kilku tysięcy, sprawdź swój stan zdrowia. Może się bowiem okazać, że Twoja niedowaga (lub waga stojąca w miejscu) wynika z problemów zdrowotnych, takich jak:

  • zespół złego wchłaniania,
  • choroby pasożytnicze,
  • nadczynność tarczycy.

Czasami powodem niedowagi bywają problemy psychiczne lub zaburzenia odżywiania, np. depresja, anoreksja i bulimia. Jeśli podejrzewasz u siebie którąś z tych dolegliwości, zalecamy konsultację z lekarzem lub specjalistą.

Jeśli jednak Twoje wyniki pozostają w normie, zastanów się, czy aby na pewno dostarczasz swojemu organizmowi dostatecznie dużo kalorii. Może Twoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne jest wyższe, niż przypuszczałeś? Jak to sprawdzić?

Wypełnij dane w naszym kalkulatorze diet. Weź pod uwagę swoją aktywność fizyczną i swój cel (budowanie masy mięśniowej). Wynik to dzienna liczba kalorii z wliczoną nadwyżką, która zapewni Ci zdrowy i stabilny wzrost wagi. Aby skutecznie i zdrowo przytyć, powinieneś bowiem spożywać jedynie o 10% więcej, niż jest to zalecane dla Twojej wagi i wzrostu. Pamiętaj również, by dawać swojemu organizmowi czas na regenerację po każdym intensywnym treningu – zrób sobie jeden dzień przerwy od aktywności fizycznej.

Co jeść, aby przytyć? Produkty przydatne w diecie wysokoenergetycznej

Stopniowo zmieniaj swoje nawyki żywieniowe. Na początek postaraj się jeść regularnie – minimum 5 razy dziennie. Najlepiej ustaw sobie przypomnienie o konkretnych godzinach, aby w wirze pracy i aktywności nie zapomnieć o posiłku.

Co powinny zawierać poszczególne dania? To, co każda zbilansowana, zdrowa dieta, czyli:

  • Węglowodany – wbrew temu, co mówią niektórzy trenerzy – nie należy rezygnować z nich kompletnie; to źródło energii dla Twoich mięśni podczas pracy beztlenowej na treningu siłowym (ich spalanie zużywa niewiele tlenu); zamiast nadmiaru węglowodanów prostych, które powodują gwałtowny wyrzut insuliny i spadek cukru we krwi (co często objawia się zmęczeniem), wybierz węglowodany złożone. Są one zawarte w pełnoziarnistym pieczywie, owsiance i kaszach – organizm trawi je wolniej, więc zapewnią Ci więcej energii na dłużej.
  • Białko – czyli budulec mięśni; aby szybko zauważyć efekty ćwiczeń, możesz sięgnąć po koktajle białkowe lub zwiększyć udział produktów wysokobiałkowych w swojej diecie; są to mięsa, ryby, mleko i nabiał, jajka i rośliny strączkowe.
  • Tłuszcze – przy intensywnej aktywności fizycznej potrzebujesz dużo energii, a tłuszcz najlepiej ją magazynuje; wybierz jednak produkty wysokiej jakości, np. oleje nierafinowane (rzepakowy, lniany, oliwę z oliwek).

Często polecanymi produktami przy diecie na masę są m.in.:

  • jajka – zawierają najlepiej przyswajalne białko, a ich żółtka są bogate w witaminę B12, zwiększającą napięcie mięśniowe,
  • jogurt naturalny – idealna przekąska po treningu dzięki bogactwu białka i optymalnej zawartości węglowodanów,
  • ryby – źródło nie tylko białka, lecz także kwasów omega-3, które oprócz zbawiennego wpływu na układ nerwowy mają też pozytywne działanie na mikrouszkodzenia włókien mięśniowych.

To wszystko brzmi strasznie sucho i… mało apetycznie? Nie martw się, życie na diecie zwiększającej masę nie musi być pozbawione smaku i przyjemności. Zobacz, co przygotowali dla Ciebie dietetycy i trenerzy z NTFY.

Szukasz diety, żeby przytyć? Wybierz Less Carb

W ramach pakietu PLUS oprócz diety Classic, Veggy i Less Gluten & Dairy Free masz dostęp również do posiłków dla osób bardzo aktywnych – diety Less Carb. Zadbaliśmy w niej o wysoką podaż białek oraz zdrowych tłuszczów z orzechów i nasion. Co więcej, pamiętaliśmy również o miłośnikach słodyczy. Dlatego nie musisz się żegnać z ciastami lub śniadaniami na słodko – powitaj je w wersji wysokoproteinowej!

Zadbaliśmy o lekkie, ale treściwe posiłki, które często bywają pomijane przez osoby stroniące od regularnego jedzenia – mowa o drugim śniadaniu, podwieczorku i kolacji. Jeśli parę godzin po śniadaniu nie czujesz potrzeby jedzenia, nasz dietetyczny sernik, brownie lub tarta czekoladowa z musem malinowym i kremem od MrFit-trenera z pewnością Cię skusi. A gdy po obiedzie szybko porywa Cię wir obowiązków, miej przy sobie nasze koktajle z owocami i serkiem homogenizowanym lub jogurtem. Taka płynna przekąska to sprytne rozwiązanie dla niejadków!

Gwarantujemy, że pokochasz swoje treningowe obiady (np. indyka teriyaki lub chili con carne z brązowym ryżem) i nie będziesz chciał z nich rezygnować. Jeśli jednak w pewnym momencie poczujesz, że pora na zmianę (np. przy przeglądaniu menu NTFY zobaczysz, że w dniu bez treningu serwujemy Twoje ulubione danie wegetariańskie) – wystarczy, że odpowiednio wcześniej zawiadomisz nas o zmianie w Twoim menu. Dostosuj swoją dietę do Twojego apetytu, stylu życia, ale przede wszystkim smaku!

Blog

Self Care, czyli wpływ rytuałów na pogodę ducha – rozmowa z Anią Skurą – Whatannawears

Rytuały i dobre praktyki. W świecie Whatannawears to chleb powszedni....

26.11.2020
Produkty superfoods Food

Superfoods w diecie Foodie – poznaj najnowsze trendy kulinarne

Na pewno słyszałeś wiele dobrego o popularnych superfoods! Zastanawiasz się, czym są? A może brakuje Ci inspiracji i chętnie poszerzyłbyś swoje kulinarne horyzonty? Wypróbuj dietę Foodie od NTFY z posiłkami bogatymi w superfoods i przekonaj się na własnej skórze, jaka tkwi w nich siła! Z nami jest to bardzo proste!

23.11.2020
Blog

Joga na poprawę humoru – perspektywa Basi Tworek

Niech pogoda ducha zasponsoruje Ci dobre zdrowie. Na przykład taka, której źródłem są przyjemne praktyki i rytuały! Ale w tym temacie głos oddaliśmy Basi Tworek – jogince z krwi i kości, która dobrze wie, jak wpływać na humor asanami (i nie tylko). Zapraszamy do lektury!

19.11.2020
Zdrowy obiad – propozycja do biura Food

Zastanawiasz się, co zjeść na obiad? Sprawdź zdrowe obiady z możliwością wyboru!

Tęsknisz za czasami, gdy pożywny, zdrowy obiad był Twoją codziennością? Z braku czasu ratujesz się kanapkami i szybkimi przekąskami, po których nie odczuwasz sytości? Jeżeli codziennie zastanawiasz się, co na obiad, catering NTFY pomoże Ci rozwiązać ten problem. Dzięki temu codziennie będziesz mieć solidną dawkę w energii - na każdy posiłek!

16.11.2020
Blog

Przez żołądek do odporności – rozmowa z naszym dietetykiem – Agnieszką Tokarz

Łapcie w dłoń kubek herbaty z pomarańczą, miodem i goździkiem. Albo inny ulubiony napar. Bo na kilka chwil zabierzemy Was do świata, w którym przez żołądek dociera się do odporności. I dobrego samopoczucia. Przed Wami rozmowa z Agnieszką – dietetyczką, która od lat projektuje smaki przekazywane w Wasze ręce. Bilety nie są obowiązkowe. Zapraszamy do lektury!

12.11.2020
Kobieta z płaskim brzuchem mierząca obwód talii. Food

Chcesz mieć płaski brzuch? Dowiedz się, jaką dietę powinieneś stosować!

Szczupły, ładny brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Wiele osób zastanawia się, co zrobić, żeby mieć płaski brzuch. Niektórym wydaje się to czymś nieosiągalnym mimo morderczych treningów oraz stosowanej diety. Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Czy dieta na płaski brzuch w ogóle istnieje? Sprawdźmy!

09.11.2020
Dziewczyna odmawia sobie burgera, bo chce, żeby jej dieta była skuteczna. Lifestyle

Życie na ciągłej diecie – jak nie dać się zwariować?

Masz wrażenie, że jesteś na diecie odchudzającej przez większość swojego życia? Odkąd pamiętasz próbowałeś zrzucić nadmiar kilogramów? Jesteś zmęczony wiecznymi restrykcjami i liczeniem kalorii? Zaczynasz wątpić w to, czy skuteczna dieta odchudzająca naprawdę istnieje? Dlatego tu jesteśmy i podpowiemy, co zrobić, żeby dieta była skuteczna. I prosta

04.11.2020
Zero waste w kuchni Lifestyle

Jak zaplanować jadłospis, by nie marnować żywności? Zero waste w praktyce

Dbanie o środowisko oraz życie zero waste stają się coraz bardziej popularnym tematem. Bycie świadomym konsumentem pozytywnie wpływa na naszą planetę. A to od nas samych zależy to, jak będzie wyglądała rzeczywistość za kilkadziesiąt lat. Jak jednak pogodzić realia życia codziennego z filozofią zero waste? Czy zero waste w kuchni jest możliwe?

26.10.2020
kobieta na diecie 1500 kcal Food

Dla kogo jest dieta 1500 kcal? Zobacz, jak zapewnić sobie odpowiednią kaloryczność

Chciałbyś zgubić kilka nadprogramowych kilogramów i zastanawiasz się, czy dieta 1500 kcal jest dla Ciebie? Zależy Ci na tym, aby wraz z procesem odchudzania zadbać o swoje zdrowie i nie narazić się na efekt jo-jo? Zobacz zatem, jak ułożyć zdrową i pełnowartościową dietę 1500 kalorii. Podpowiemy Ci, jak z głową przejść na dietę o mniejszej kaloryczności.

19.10.2020
Mężczyzna je przed treningiem na siłowni Food

Co jeść przed treningiem, aby nie czuć się ociężałym? Wybierz swój posiłek!

Zastanawiasz się, co jeść przed treningiem na masę, a co na redukcji? Na pewno wielokrotnie słyszałeś, że dieta stanowi 80% sukcesu – pozostałe 20% to trening. Jak jednak połączyć jedno z drugim tak, żeby mieć zadowalające efekty? Co zjeść przed treningiem, żeby mieć dużo siły i energii, bez uczucia ciężkości w żołądku?

12.10.2020

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
BytomGdyniaGoczałkowice ZdrójGorzów WielkopolskiKatowiceLublinPszczynaRawa MazowieckaRogoźnaWałbrzych

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.