Mężczyzna je przed treningiem na siłowni

Zastanawiasz się, co jeść przed treningiem na masę, a co na redukcji? Na pewno wielokrotnie słyszałeś, że dieta stanowi 80% sukcesu – pozostałe 20% to trening. Jak jednak połączyć jedno z drugim tak, żeby mieć zadowalające efekty? Co zjeść przed treningiem, żeby mieć dużo siły i energii, bez uczucia ciężkości w żołądku?

Z tekstu dowiesz się:

  • jakie są podstawowe zasady dotyczące jedzenia przed treningiem,
  • co zjeść przed treningiem,
  • co zjeść przed siłownią, gdy brak Ci czasu na gotowanie.

Koktajle białkowe, trening na czczo, banan i masło orzechowe… Z każdej strony możesz usłyszeć inne zalecenia dotyczące „optymalnego” posiłku przedtreningowego. Jak nie zagubić się w gąszczu informacji i wybrać opcję, która rzeczywiście zapewni Ci solidną dawkę energii? Tak niezbędnej podczas intensywnego treningu.

Kiedy i co jeść przed treningiem?

Tak naprawdę nie ma tu magii. Musisz mieć pewność, że Twój posiłek przedtreningowy (tak samo jak każdy inny), mieści się w Twoim dziennym zapotrzebowaniu kalorycznym.

To, co zjesz przed treningiem, zależy przede wszystkim od Twojego celu.

Jeżeli nie wiesz, ile kalorii powinieneś spożywać, wykorzystaj nasz kalkulator diet. Poprzez wpisanie takich danych, jak wzrost, wiek, masa ciała oraz aktywność, w kilka sekund dowiesz się, ile kalorii dziennie jeść, aby osiągnąć swój cel: redukcję masy ciała, nabranie masy mięśniowej lub po prostu zdrowsze odżywianie.

Kolejnym punktem, o którym powinieneś pamiętać, to odpowiedni odstęp czasowy pomiędzy zjedzonym posiłkiem a zaplanowaną aktywnością. Jeść przed czy po treningu? Ćwiczenie z pełnym żołądkiem, uczuciem ciężkości i przelewaniem w jelitach nie jest niczym przyjemnym. Jeżeli zjesz obfity obiad godzinę przed treningiem, Twój organizm zamiast dać z siebie wszystko, przeznaczy energię na trawienie.

Zadbaj o to, aby przerwa między posiłkiem a Twoim treningiem wynosiła przynajmniej 2-3 godziny. Dzięki temu unikniesz sensacji żołądkowych oraz przyswoisz składniki z posiłku, tak, aby w pełni wykorzystać „paliwo” podczas wysiłku. 

Co jeść przed siłownią?

No dobrze – skoro już znasz te zasady, czas na przejście do najważniejszego, czyli co jeść na diecie przed treningiem?

Na dobrą sprawę Twój posiłek przedtreningowy nie powinien znacząco odbiegać od Twoich standardowych posiłków na diecie – zadbaj o pełnowartościowe źródło białka, tłuszczów oraz węglowodanów.

Jeżeli wiesz, że czeka Cię intensywna jednostka treningowa, możesz pozwolić sobie na nieco większą podaż węglowodanów przed wysiłkiem. Postaw na węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, dzięki którym będziesz mieć mnóstwo energii podczas całego treningu.

Dodaj do tego źródło pełnowartościowego białka, takiego jak ryba, dobrej jakości mięso, jajka lub strączki – w końcu to ono wspiera budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej oraz regenerację.

Nie zapominaj o źródłach zdrowych tłuszczów, takich jak oliwa z oliwek, awokado czy orzechy, które zapewnią Ci sytość na wiele godzin. Uważaj na ciężkostrawne, głęboko smażone produkty i „szybkie jedzenie”, a zwłaszcza utwardzone tłuszcze roślinne, które mogą obciążać układ pokarmowy.

Pamiętaj również o wodzie i o prawidłowym nawadnianiu swojego organizmu.

Co przed treningiem? Posiłki od NTFY!

Trudno Ci znaleźć czas na gotowanie? Po pracy biegniesz na ukochany trening boksu lub siłownię, a przed wejściem zawsze zjadasz batonik proteinowy z pobliskiego sklepu? Chciałbyś lepiej się odżywiać, aby widzieć lepsze efekty na treningach, ale zwyczajnie nie wiesz, jak pogodzić wszystkie obowiązki?

Z cateringiem NTFY nie musisz się o to martwić. Nasze diety zostały przygotowane przez zespół wykwalifikowanych dietetyków, tak abyś mógł osiągnąć swój cel sylwetkowy i treningowy, jedząc to, co lubisz.

U nas nie musisz decydować się na jeden sztywny plan – wybieraj posiłki spośród 6 diet dostępnych w ofercie: Foodie, Less Carb, Classic, Veggie, Less Gluten & Dairy Free lub nasza nowość – Smart!

Gulasz z indyka z marchewką i suszonymi pomidorami z ryżem basmati? Indyk słodko-kwaśny z mango i grzybami shiitake? A może Milkshake truskawkowo-czekoladowy?

Z nami nie musisz zastanawiać się nad tym, co ugotować przed treningiem lub co jeść na kolację – wybieraj spośród posiłków, które lubisz, a my zajmiemy się resztą. Z dietą od NTFY możesz mieć pewność, że Twoja siła i wydolność będą rosły z treningu na trening!

posegregowane dania obliczone i zaplanowane w zdrowym ciele zdrowy duch Blog

Jak z diety zrobić styl życia?

Chcesz prowadzić zdrowy styl życia, ale nie wiesz jak? Zdradzamy zasady zdrowego stylu życia i podpowiadamy, jak stać się zdrowszym i bardziej aktywnym. Pamiętaj, że w zdrowym ciele - zdrowy duch. W życiu najważniejszy jest balans, a żadne ekstrema nie są dobre. Zdobądź zdrowie, smukłą sylwetkę, dobre samopoczucie oraz odnajdź wewnętrzny spokój. To możliwe… i nie aż takie trudne.

21.01.2021
Lunchbox na każdy dzień do pracy lub szkoły Food

Lunchbox na każdy dzień tygodnia – dlaczego warto wybrać elastyczną dietę pudełkową?

Aby cieszyć się ładną sylwetką i dobrym zdrowiem, nie musisz jeść 5 posiłków dziennie. W diecie najważniejsze to, aby dopasować ją do swoich potrzeb. Zobacz, jak łatwo skomponować dietę pudełkową z uwzględnieniem 3 lub 4 posiłków.

18.01.2021
matka karmi piersia po porodzie dieta zdrowa Health

Dieta matki karmiącej. Co można jeść, karmiąc piersią, a czego unikać?

Nie wiesz, co jeść, a czego nie jeść podczas karmienia piersią? Podpowiadamy, jak wygląda dieta matki karmiącej. Poznaj też listę produktów niewskazanych. Połóg to czas pełen emocji - radości, miłości, ale i zmęczenia, dla organizmu i psychiki. Sprawdź jak się odżywiać karmiąc piersią, aby nie popełnić niezdrowych błędów.

13.01.2021
jak zadbac o diete po porodzie dziewczyna sie usmiecha ntfy Health

Jak zadbać o dietę po porodzie?

Zastanawiasz się, jak pogodzić macierzyństwo z dietą? Podpowiadamy, co jeść po...

12.01.2021
Para ogląda najlepsze seriale podczas kolacji Lifestyle

TOP 10 najlepszych seriali idealnych do kolacji

Po ciężkim dniu pracy czekasz na wieczór, kiedy będziesz mógł zjeść coś pysznego i obejrzeć ulubiony program? Sprawdź nasze propozycje top seriali, które warto obejrzeć – szczególnie przy dobrym jedzeniu.

11.01.2021
rodzina sie usmiecha zdrowo je posilki catering nice to fit you dziecko usmiech Blog

Jak planować zbilansowane posiłki dla całej rodziny

Planujesz zadbać o zdrowie swoich bliskich? Tygodniowe menu zaplanowane z góry pomaga organizować swój dzień przy większej liczbie osób. Podpowiadamy, jak układać menu na tydzień. Rodzina to odpowiedzialność, a zdrowa i zbilansowana dieta to podstawa zdrowia. Jesteśmy tym, co jemy - zgadzasz się z tym zdaniem? My wierzymy, że tak jest.

08.01.2021
Jak radzić sobie ze stresem w trudnych sytuacjach? Food

Jak radzić sobie ze stresem? Sprawdzone sposoby, które pomogą Ci się uporać z emocjami w trudnych sytuacjach

Gdy dorastamy, stopniowo uczymy się kontrolować emocje i panować nad wywoływanymi przez nie zachowaniami. Ale jak opanować stres w szczególnie trudnej sytuacji? Sprawdź, czy można zawczasu przygotować się do stawienia mu czoła

04.01.2021
Dieta z dostawą do domu, biura lub innego miejsca Food

Dieta z dowozem do domu i nie tylko. Wybierz najbardziej elastyczne rozwiązanie dopasowane do swoich potrzeb

Dieta pudełkowa jest wygodna dla zabieganych i tych, którzy nie mają pomysłu na to, co gotować, aby jeść zdrowo. Obawiasz się jednak, że po wykupieniu diety będziesz musiał codziennie czekać w domu na przyjazd dostawcy? Jeśli wybierzesz Nice To Fit You, dostarczymy Twoją dietę gdziekolwiek chcesz.

28.12.2020
sok z witaminami niedobory Health

Jak poprawić niedobory witamin dietą?

Suplementacja… wszędzie suplementacja! Telewizja, radio, sklepy spożywcze, markety budowlane, apteki, stacje benzynowe… wszędzie! Ten na to, ten na tamto, na koncentrację, na szczupłą sylwetkę, na dobre samopoczucie. Etykiety supli obiecują nam prawie dosłownie bogactwo, szczęśliwe, spełnione życie i zdrowe dzieci… Dlaczego tak się dzieje? Jak się przed tym bronić?

25.12.2020
Lifestyle

Czy warto robić cheat day w swojej diecie?

Kto nigdy nie zastanawiał się o cheat day'u będąc na diecie - niech pierwszy rzuci kamieniem. Komu nie marzy się pyszna pizza prosto z pieca lub jakiś soczysty burger? Zazwyczaj najbardziej smakuje nam to, co najmniej zdrowe, np. fast foody - często przez wysoką zawartość tłuszczu i cukru.

24.12.2020

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
Bielsko BiałaBytomDąbrowa GórniczaPszczynaRogoźnaRzeszówSopotŚremWarszawaWłocławek

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.