Nowy Rok. Drugi stycznia (pierwszy to dzień wyjęty z kalendarza, wiadomo). Poniedziałek. Jutro. To dni, od których najczęściej postanawiasz zacząć wszystko od nowa. Planujesz, że od teraz już wszystko będzie inaczej. Schudniesz 30 kilogramów w miesiąc, będziesz poświęcać dwie godziny dziennie na ćwiczenia, a Twoje cera, włosy i paznokcie zaczną promienieć złotym blaskiem. Jak to zrobić? To proste: wystarczy przyjmować 1000 kalorii dziennie i, przełykając niedoprawione brukselki, z zamkniętymi oczami, czekać na cud. Tylko że zwykle w połowie drogi nie dajesz już rady. Z wściekłością wyrzucasz obrzydłe brukselki przez okno i lądujesz na kanapie z zachomikowanymi na czarną godzinę ciastkami.  Znasz ten scenariusz? W tym artykule podpowiemy Ci, jakie zachowania doprowadzają Twoje dietetyczne plany do upadku i jak następnym razem ich uniknąć.

Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego cele związane z odchudzaniem powinny być ambitne, ale niezbyt wygórowane,
  • jak zacząć zmiany w życiu metodą małych kroków,
  • czy możesz swobodnie ograniczać ilość kalorii w diecie,
  • czy na diecie odchudzającej możesz wybierać to, co lubisz jeść.

Wybór diety to dobry początek realizacji postanowień związanych ze zrzuceniem zbędnych kilogramów. Na drodze do celu możesz jednak bezwiednie popełnić błędy w odchudzaniu, które mogą pokrzyżować Ci szyki. Dowiedz się, jak się przed nimi uchronić.

Błędy w odchudzaniu – wyznaczanie nierealnych celów

Przed rozpoczęciem odchudzania zastanów się, czy nie wyznaczasz sobie zbyt ambitnych celów. Być może wyobrażasz sobie, że do lata to już na pewno będziesz mieć sylwetkę wyrzeźbioną lepiej niż najpopularniejsi trenerzy fitness. Bez problemu uda Ci się to pogodzić z pracą na cały etat, opieką nad dziećmi lub innymi obowiązkami. Ale kiedy przychodzi do realizacji celu, okazuje się, że nie jest to droga usłana różami. Twoje życie nagle zaczyna polegać wyłącznie na wyrzeczeniach i przymusach, co rodzi frustrację i utrudnia realizację celu. Nie cieszysz się z małych efektów, bo nastawiłeś się na spektakularny wynik w bardzo krótkim czasie.

A co jeśli powiemy Ci, że odchudzanie się to nie maraton katorżniczych ćwiczeń i wiecznych wyrzeczeń, ale po prostu zdrowy tryb życia, który trzeba wprowadzić do swojego codziennego planu dnia? Jeśli za cel postawisz sobie wyrobienie zdrowych nawyków żywieniowych, a nie schudnięcie samo w sobie, unikniesz błędów w diecie związanych z nieodpowiednim celem. Utrata zbędnych kilogramów stanie się tylko przyjemnym skutkiem ubocznym nowego stylu odżywiania. Pamiętaj, że zdrowe odchudzanie, które nie zakończy się efektem jo-jo, to utrata około 0,5 kilograma tygodniowo.

Błędy przy odchudzaniu – za dużo naraz

Kolejny z częstych błędów w odchudzaniu to pragnienie zmiany wszystkiego naraz. Chcesz schudnąć, zacząć biegać, napisać książkę i udzielać się charytatywnie. A to wszystko najpóźniej do piątku. Tyle że doba ma tylko 24 godziny.

Świetnie, że masz zapał, ale zmiany najskuteczniej zaczyna się metodą małych kroków. Skup się na jednym celu, jakim jest wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych. Może się okazać, że zmiany, których chciałeś dokonać (chociażby w organizacji czasu) zadzieją się same. W końcu wprowadzanie w życie diety wymaga planowania z wyprzedzeniem – więc samo w sobie organizuje Ci to czas.

Zdecyduj się na zamówienie naszego cateringu dietetycznego z wyborem menu oraz możliwością codziennej wymiany pojedynczych potraw. To pozwoli Ci planować Twoje posiłki zawczasu (oczywiście z pomocą naszych dietetyków!) i sprawi, że automatycznie wpadniesz w rytm regularnego jedzenia. Łatwiej będzie Ci wpleść w codzienną rutynę treningi i znaleźć czas na rozwijanie swoich pasji. W ten sposób, chociaż skupisz się na jednym celu, mimowolnie wprowadzisz do swojego życia kolejne pożądane zmiany.

Błędy w odchudzaniu – za bardzo skupiasz się na celu

Żeby osiągnąć cel, trzeba się na nim skupić. Często jednak demotywuje Cię myśl o zamierzeniu, które jest znacznie oddalone w czasie, a do tego przytłaczająco ambitne. Porównujesz zaplanowany w myślach efekt z dotychczasowymi osiągnięciami – a to często niezbyt miarodajna wartość. Badania pokazują, że  zamierzony cel częściej osiągają osoby skupione na bieżących krokach, które do niego prowadzą.Lepiej jest np. pomyśleć o tym, jakie pokusy czekają na Ciebie kolejnego dnia i w jaki sposób możesz się im oprzeć, niż ciągle myśleć o idealnej sylwetce, bezwiednie wciągając ciastka.

Błędy w diecie – zbyt mało kalorii

Znaczącym błędem dietetycznym jest zbyt duże obniżenie ilości dostarczanych organizmowi kalorii. Wizja szybkiego schudnięcia sprawia, że zapominasz o rozsądnym podejściu. A przecież nie dość, że oznacza to dla Ciebie głodowanie i frustrację, to zwykle kończy się spowolnieniem metabolizmu i efektem jo-jo.

Jeśli myślisz o długotrwałym efekcie i nie chcesz kojarzyć czasu odchudzania się z wiecznymi wyrzeczeniami i ciągłym ssaniem w żołądku, zanim zamówisz dietę z dowozem, z pomocą kalkulatora diet sprawdź, jakie jest Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Jeśli zależy Ci na redukcji, zaznacz w formularzu odpowiedni cel. Następnie pozostaje Ci już tylko wybranie jednej z naszych pięciu diet, z których każda pomoże Ci zrzucić zbędne kilogramy w bezpiecznym tempie.

Błędy w odchudzaniu – zmuszanie się do jedzenia rzeczy, których nie lubisz

Warto jeść posiłki, które Cię odżywią i dostarczą organizmowi składniki niezbędne do dobrego funkcjonowania. Ale nie ma co się oszukiwać – dla większości osób jedzenie to także jedna z większych przyjemności.Czy przejście na dietę kojarzy Ci się z wmuszaniem w siebie niedosolonych warzyw na parze, suchego ryżu i gotowanego mięsa? Takie nastawienie jest jednym z głównych błędów przy odchudzaniu i sprawia, że trudniej Ci osiągnąć cel.

Tymczasem jeśli zdecydujesz się na naszą dietę pudełkową… jesz to, co chcesz!Co więcej, każdego dnia wybierasz swoje ulubione danie na śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację i wciąż chudniesz. Poznaj unikalny system wyboru menu, a już nigdy nie przyjdzie Ci do głowy myśl, że dietetyczne jedzenie jest nudne i niesmaczne!

Jaki jest w takim razie klucz do skutecznego odchudzania? Wyznacz sobie realny cel – na przykład schudnięcie 5 kilogramów w ciągu 2 miesięcy. Nie brzmi strasznie, prawda? Te 5 kilo to już różnica jednego rozmiaru. Skup się na jednym celu, ale dobrze zaplanuj drogę, dzięki której go osiągniesz.

Miej plan z tyłu głowy, ale na co dzień reaguj na swoje potrzeby. Powstrzymuj się od pokus, a jeśli akurat danego dnia skusi Cię kawałek ciasta – nie złość się na siebie i szybko wracaj do wyznaczonego celu. Pamiętaj, że dieta nie polega na głodowaniu. Dostarczaj sobie odpowiednią ilość kalorii i jedz zbilansowane, regularne i odżywcze posiłki. I najważniejsze – jedz to, co lubisz. Jeśli szukasz gotowych rozwiązań, wypróbuj nasz catering dietetyczny z wyborem menu i uwierz, że dieta może być przyjemna i smaczna.

Źródła:

  1. Magdalena Hajkiewicz, „Nieudana próba odchudzania – 7 lekcji, które możesz z niej wyciągnąć”, https://wiem-co-jem.pl/nieudana-proba-odchudzania/
  2. Iwona Wierzbicka, „8 powodów dlaczego dieta nie działa”, https://www.ajwendieta.pl/blog/dieta/8-powodow-dlaczego-dieta-nie-dziala/
Kobieta na zakupach z siatką eko Lifestyle

Jak być eko na co dzień? 7 sprawdzonych sposobów

Bycie eko to ostatnio gorący temat, często pojawiający się w mediach. Jak dbać o środowisko i dlaczego warto to robić? Czy Twoja dieta i styl życia mogą stać się bardziej eko? Te pytania zadaje sobie większość z nas. Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy ekologia to moda, czy konieczność, przeczytaj ten artykuł!

30.11.2020
Blog

Self Care, czyli wpływ rytuałów na pogodę ducha – rozmowa z Anią Skurą – Whatannawears

Rytuały i dobre praktyki. W świecie Whatannawears to chleb powszedni....

26.11.2020
Produkty superfoods Food

Superfoods w diecie Foodie – poznaj najnowsze trendy kulinarne

Na pewno słyszałeś wiele dobrego o popularnych superfoods! Zastanawiasz się, czym są? A może brakuje Ci inspiracji i chętnie poszerzyłbyś swoje kulinarne horyzonty? Wypróbuj dietę Foodie od NTFY z posiłkami bogatymi w superfoods i przekonaj się na własnej skórze, jaka tkwi w nich siła! Z nami jest to bardzo proste!

23.11.2020
Blog

Joga na poprawę humoru – perspektywa Basi Tworek

Niech pogoda ducha zasponsoruje Ci dobre zdrowie. Na przykład taka, której źródłem są przyjemne praktyki i rytuały! Ale w tym temacie głos oddaliśmy Basi Tworek – jogince z krwi i kości, która dobrze wie, jak wpływać na humor asanami (i nie tylko). Zapraszamy do lektury!

19.11.2020
Zdrowy obiad – propozycja do biura Food

Zastanawiasz się, co zjeść na obiad? Sprawdź zdrowe obiady z możliwością wyboru!

Tęsknisz za czasami, gdy pożywny, zdrowy obiad był Twoją codziennością? Z braku czasu ratujesz się kanapkami i szybkimi przekąskami, po których nie odczuwasz sytości? Jeżeli codziennie zastanawiasz się, co na obiad, catering NTFY pomoże Ci rozwiązać ten problem. Dzięki temu codziennie będziesz mieć solidną dawkę w energii - na każdy posiłek!

16.11.2020
Blog

Przez żołądek do odporności – rozmowa z naszym dietetykiem – Agnieszką Tokarz

Łapcie w dłoń kubek herbaty z pomarańczą, miodem i goździkiem. Albo inny ulubiony napar. Bo na kilka chwil zabierzemy Was do świata, w którym przez żołądek dociera się do odporności. I dobrego samopoczucia. Przed Wami rozmowa z Agnieszką – dietetyczką, która od lat projektuje smaki przekazywane w Wasze ręce. Bilety nie są obowiązkowe. Zapraszamy do lektury!

12.11.2020
Kobieta z płaskim brzuchem mierząca obwód talii. Food

Chcesz mieć płaski brzuch? Dowiedz się, jaką dietę powinieneś stosować!

Szczupły, ładny brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Wiele osób zastanawia się, co zrobić, żeby mieć płaski brzuch. Niektórym wydaje się to czymś nieosiągalnym mimo morderczych treningów oraz stosowanej diety. Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Czy dieta na płaski brzuch w ogóle istnieje? Sprawdźmy!

09.11.2020
Dziewczyna odmawia sobie burgera, bo chce, żeby jej dieta była skuteczna. Lifestyle

Życie na ciągłej diecie – jak nie dać się zwariować?

Masz wrażenie, że jesteś na diecie odchudzającej przez większość swojego życia? Odkąd pamiętasz próbowałeś zrzucić nadmiar kilogramów? Jesteś zmęczony wiecznymi restrykcjami i liczeniem kalorii? Zaczynasz wątpić w to, czy skuteczna dieta odchudzająca naprawdę istnieje? Dlatego tu jesteśmy i podpowiemy, co zrobić, żeby dieta była skuteczna. I prosta

04.11.2020
Zero waste w kuchni Lifestyle

Jak zaplanować jadłospis, by nie marnować żywności? Zero waste w praktyce

Dbanie o środowisko oraz życie zero waste stają się coraz bardziej popularnym tematem. Bycie świadomym konsumentem pozytywnie wpływa na naszą planetę. A to od nas samych zależy to, jak będzie wyglądała rzeczywistość za kilkadziesiąt lat. Jak jednak pogodzić realia życia codziennego z filozofią zero waste? Czy zero waste w kuchni jest możliwe?

26.10.2020
jak wpłynąć dietą na samopoczucie? Food

Dla kogo jest dieta 1500 kcal? Zobacz, jak zapewnić sobie odpowiednią kaloryczność

Chciałbyś zgubić kilka nadprogramowych kilogramów i zastanawiasz się, czy dieta 1500 kcal jest dla Ciebie? Zależy Ci na tym, aby wraz z procesem odchudzania zadbać o swoje zdrowie i nie narazić się na efekt jo-jo? Zobacz zatem, jak ułożyć zdrową i pełnowartościową dietę 1500 kalorii. Podpowiemy Ci, jak z głową przejść na dietę o mniejszej kaloryczności.

19.10.2020

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
BrzegGliwiceJelenia GóraŁódźOlsztynPoznańŚwidnicaSzamotułyWągrowiecWarszawa

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.