Dieta na masę – kurczak i warzywa

Dieta na masę ma za zadanie wspierać efekty treningu siłowego i przyspieszać budowę mięśni. Dlatego tak ważne jest, aby nieco zwiększyć standardową dzienną dawkę kalorii i zwracać szczególną uwagę na to, co ląduje na Twoim talerzu. Musisz przecież dostarczyć organizmowi składników odżywczych w odpowiednich proporcjach i ciężko pracować nad tym, aby przerodziły się one w masę mięśniową – nie ma innej drogi! Na szczęście same zasady budowania masy są dość proste – poznaj najważniejsze z nich.

Z tekstu dowiesz się:

  • jakie zasady obowiązują przy diecie na masę mięśniową,
  • jakie nawyki żywieniowe wspomagają budowę masy mięśniowej,
  • co jeść na masę mięśniową,
  • jak zwiększyć masę mięśniową, jedząc to, co lubisz.

Odpowiedzią na pytanie jak zbudować masę mięśniową,jest nie tylko zwiększenie ilości spożywanych kalorii, ale przede wszystkim przemyślana strategia. Musisz przecież wiedzieć, jak przytyć mądrze, aby dodatkowe kilogramy stały się mięśniami, a nie zbędną oponką na brzuchu!

Dieta na masę mięśniową – najważniejsze zasady

Jak zbudować masę – to pytanie zadaje sobie wiele osób, które wymarzyły sobie posiadanie umięśnionej sylwetki. Nie jest niczym odkrywczym, że sukces opiera się w tym przypadku na właściwym połączeniu diety i ćwiczeń. A konkretnie? Poniżej znajdziesz kilka podstawowych zasad, którymi warto się kierować.

  • Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne

Aby mięśnie miały z czego powstać, Twoje ciało potrzebuje energii, której dostarczasz mu wraz z pożywieniem. Na czas budowania masy zwiększ więc swój standardowy dzienny limit kalorii – będziesz potrzebować nadwyżki. Ile konkretnie powinieneś ich sobie dostarczać? Sprawdź to za pomocą naszego kalkulatora diet. W formularzu zaznacz, że zależy Ci na budowaniu masy mięśniowej, a następnie określ swój wiek, płeć wagę, wzrost oraz regularność ćwiczeń. Tyle danych wystarczy, abyś w kilka sekund otrzymał konkretny wynik.

  • Jedz regularnie i nie pomijaj posiłków

5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasowych (co około 3 godziny), bez pomijania śniadań czy kolacji – to przepis na zdrowe odżywianie w każdej sytuacji, nie tylko podczas pracy nad przyrostem masy mięśniowej.

  • Nie oszczędzaj się na siłowni

Aby przekuć energię z pożywienia w masę mięśniową, niezbędne są odpowiednie ćwiczenia. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie ułożyć swój plan treningowy, skorzystaj z usług trenera personalnego. Pamiętaj też o dniach odpoczynku, aby nie przesadzić z częstotliwością ćwiczeń, bo to wcale nie przyspieszy osiągnięcia upragnionego efektu.

  • Pij wodę

Czy wiesz, że mięśnie w około 75% składają się z wody? Dlatego to bardzo ważne, abyś pił jej wystarczająco dużo – co najmniej 2 litry dziennie, a w dni treningowe nawet więcej.

  • Zwracaj uwagę na makroskładniki

Niestety to nie wszystko jedno, jakie będzie źródło kalorii, które dostarczysz swojemu organizmowi. Podczas budowania masy bardzo ważne jest bowiem, abyś zwracał uwagę na zawartość makroskładników – przynajmniej orientacyjnie. Pączkom i fast foodom już dziękujemy! Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak nabrać masy mięśniowej, jedząc konkretne produkty.

Masa mięśniowa – co jeść, aby wspomagać jej budowanie?

Dieta na masę powinna zawierać konkretne składniki w odpowiednich ilościach. Ważne, aby dostarczać ich wraz z pełnowartościowymi produktami:

  • Białko (ok. 20%), np. chude mięso, ryby, mleko, sery, jogurty, jajka – to ważny składnik, który odpowiada za przyrost masy mięśniowej.
  • Węglowodany (ok. 50%), np. makaron, kasza gryczana, chleb pełnoziarnisty, ryż, płatki owsiane – to główne i najlepiej przyswajane źródło energii dla mięśni. Do ich spalania organizm zużywa niewiele tlenu, co ma duże znaczenie podczas treningu, gdy w trakcie ćwiczeń organizm często wykonuje pracę beztlenową.
  • Tłuszcze (ok. 30%), np. tłuste ryby, oleje roślinne, oliwa z oliwek, orzechy – odgrywają ważną rolę w budowaniu masy, ale aby były zdrowe ich źródło musi być szczególnie starannie wybierane.

Nie zapominaj też o warzywach i owocach, które są źródłem składników mineralnych i witamin o działaniu antyoksydacyjnym.

Jak zrobić masę mięśniową i jeść posiłki, które lubisz?

Zastanawiasz się, jak nabrać masy, a jednocześnie wybierać te posiłki, które lubisz? Na szczęście to możliwe! Świetnie trafiłeś, bo naszym priorytetem jest wolność wyboru – dlatego nie ustaliliśmy jednej diety ze sztywno określonymi posiłkami dla osób, które chcą budować masę mięśniową. Co to oznacza w praktyce?

Jeśli zdecydujesz się na zamówienie naszego cateringu, zostaniesz poproszony o wybór jednej z diet, która będzie bazą dla Twojego jadłospisu. Ale na tym nie kończą się Twoje możliwości! Codziennie będziesz wybierać śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację z kilku dostępnych opcji. Każda z nich posiada rozpiskę dotyczącą składu – dlatego z łatwością dobierzesz sobie posiłki z produktami dobrymi na budowanie masy, a jednocześnie nie zamówisz dania z brukselką czy szpinakiem, za którymi nie przepadasz. Brzmi dobrze, prawda? Najwięcej możliwości wyboru posiłków zyskasz, jeśli zdecydujesz się na pakiet Super 35 – codziennie aż po 35 propozycji każdego z posiłków.

Pamiętaj, że budowanie masy mięśniowej uda Ci się tylko wtedy, gdy połączysz wybór odpowiedniej diety z ćwiczeniami oraz będziesz konsekwentnie przestrzegać przyjętych przez siebie zasad. Ustal więc plan treningowy, a posiłkami się nie przejmuj – załatwimy wszystko za Ciebie, tak abyś mógł jedynie wybierać spośród kilku atrakcyjnych opcji.

Kliknij by ocenić

Dodaj komentarz

Szklanka i kłódka jako symbol zatrzymywania wody w organizmie Health

Jak się pozbyć wody z organizmu? Dzięki zdrowej i smacznej diecie poczujesz się lżej!

Wchodzisz na wagę i widzisz, że przybyło Ci kilka kilogramów. A przecież nie objadałeś się i ważyłeś się zaledwie kilka dni wcześniej. Zastanawiasz się, jak to możliwe? Powodem nagłego wzrostu wagi może być nadmierne zatrzymywanie się wody w organizmie. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie mogą być przyczyny tego problemu, oraz sprawdź, jak sobie z nim radzić.

12.06.2020
Kolacja przed snem – kobieta zagląda do lodówki Health

O której godzinie jeść kolację, aby smacznie spać?

Ile razy słyszałeś, że kolację powinno się jeść najpóźniej o 18? Jeszcze kilka lat temu ta zasada była bardzo popularna i nawet dziś trzyma się jej wiele osób. Trudno jednak wyobrazić sobie sytuację, w której po pracy idziesz na siłownię, a kiedy wrócisz do domu zegarek wskazuje już 19, więc odmawiasz sobie posiłku w imię zasad. Prawda jest taka, że dla wielu osób 18 to dopiero późne popołudnie! Dowiedz się, o której jeść kolację, aby sen przychodził bez problemu i pozwalał Ci skutecznie wypocząć.

09.06.2020
Produkty do dań bezglutenowych Food

Co jeść na diecie bezglutenowej, aby było zdrowo i smacznie?

Dieta bezglutenowa budzi zainteresowanie. Wiele osób wciąż jednak zastanawia się, co może, a czego nie może jeść. Okazuje się, że dania bez glutenu są równie dobre, co tradycyjne – wystarczy wiedzieć, jakich produktów używać lub… jaką gotową dietę zamówić.

05.06.2020
Ile jeść, żeby schudnąć? Blog

Zobacz, ile jeść, żeby schudnąć bez potrzeby wykluczania smacznych posiłków

Pierwszym krokiem na drodze do zgrabnej sylwetki jest ustalenie nowego, zdrowego jadłospisu. Tu jednak zaczynają się schody. Ile jeść kalorii, żeby schudnąć, i to bez efektu jo-jo? Które produkty można jeść do woli, a których lepiej unikać? Na szczęście to nie takie trudne, jak się wydaje. Dowiedz się więcej o zdrowym odchudzaniu razem z dietami pudełkowymi NTFY.

01.06.2020
dieta na przytycie dla mężczyzn Blog

Co jeść, żeby przytyć zdrowo? Ułóż swoje menu i jedz smacznie!

Usilnie próbujesz budować masę, ale Twoje wysiłki nie przynoszą oczekiwanych efektów? Być może problemem jest zła dieta, która nie uwzględnia zwiększonego zapotrzebowania na tłuszcze i białka lub po prostu… Ci nie smakuje. Wówczas często zdarzają się odstępstwa, które oddalają Cię od osiągnięcia upragnionego celu. Dowiedz się, co jeść, żeby przytyć, a jednocześnie zachować maksimum formy.

25.05.2020
Roślinne zamienniki przydatne w przypadku alergii na mleko Blog

Alergia na mleko to nie wyrok! U nas zjesz smacznie i dopasujesz menu do własnych preferencji

Kiedyś bez problemu zjadałeś produkty mleczne, a teraz czujesz się po nich źle. Miewasz wzdęcia, bóle, a nawet wysypkę. Otóż alergia na mleko może ujawnić się w każdym wieku. Uczulenie jednak to nie wyrok, a bez mleka i z naszą dietą Less Gluten & Dairy Free zjesz równie smacznie.

21.05.2020
Kobieta kontrolująca regularne posiłki Blog

Regularne posiłki – u nas masz możliwość wyboru i jesz, kiedy chcesz!

Spotkałeś się już ze stwierdzeniem, że podstawą zdrowej diety jest 5 posiłków dziennie o regularnych porach. Ale co, jeśli nie jesteś się w stanie zmusić do drugiego śniadania czy kolacji? Czy powinieneś zmieniać swoje nawyki żywieniowe? Niekoniecznie. Dowiedz się, jakie są zasady regularnego spożywania posiłków.

14.05.2020
Produkty bogate w tłuszcze nienasycone Blog

Co jeść, aby dostarczać sobie zdrowe tłuszcze? Z naszą dietą nie musisz się o to martwić!

Tłuszcze, tak samo jak białka czy węglowodany, są ważnym składnikiem diety. Ze względu na skojarzenia, że przez ich jedzenie przybieramy na wadze, obrosły jednak złą sławą. Prawda jest taka, że niektóre z nich w nadmiarze są szkodliwe – jednak nie wszystkie. Czy wiesz, które produkty bogate w tłuszcze warto jeść, a których lepiej unikać? Rozwiewamy wątpliwości!

12.05.2020
catering nice to fit you ntfy Food

Poznaj catering dietetyczny Nice To Fit You i wybierz najlepszą dietę dla siebie!

Przebywanie w domu przez długi czas sprzyja sięganiu po fast foody, dania instant, niezdrowe przekąski oraz produkty wysoko przetworzone. To prowadzi do fatalnego samopoczucia i odkładania się nadprogramowych kilogramów. Czujesz się ociężale – masz problemy z trawieniem, ciało puchnie jak balon, boli Cię głowa, gorzej sypiasz i nie możesz się skoncentrować. Na szczęście to nie musi być realna wizja! Jeśli nie wiesz, jak ułożyć dietę, by jeść zdrowo, lub nie lubisz gotować, a chcesz zmienić nawyki żywieniowe i poczuć się lepiej, postaw na fit catering NTFY. Poznaj różne rodzaje oraz warianty naszych elastycznych diet, w których samodzielnie układasz jadłospis i zarządzasz planem posiłków.

11.05.2020
Dziewczyna stoi przed szafą i nie może dopiąć sukienki. Health

Jak szybko schudnąć? Jedząc ze smakiem dokładnie to, na co akurat masz ochotę!

Z niedowierzaniem patrzysz w lustro, odkrywając nowe fałdki na brzuchu. Masz ochotę jak najszybciej wrócić do dawnej sylwetki. Ale jak to zrobić bez wyrzeczeń i ciężkich ćwiczeń? Głowisz się, jak szybko schudnąć z ud, żeby wbić się w ulubione dżinsy? Katujesz się dietami typu „jak schudnąć 10 kg w tydzień” i po dwóch dniach brakuje Ci już siły? Porzuć je, zanim zrobisz sobie krzywdę! Odchudzanie nie powinno być tak bolesnym doświadczeniem. W NTFY wiemy, jak je umilić i co zrobić, żeby efekty zobaczyć szybko, ale nadal w granicach zdrowego rozsądku.

05.05.2020
Zdrowe odżywianie Health

Jak się zdrowo odżywiać? Skomponuj własne menu i ciesz się zdrowymi posiłkami!

Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że podstawą zdrowego stylu życia jest odpowiednia dieta. Ale właściwie… co to znaczy? Zasady zdrowego odżywiania są Ci znane, ale nie masz pojęcia, jak skutecznie wprowadzić je w życie? Jeśli nie wiesz, jak zacząć się zdrowo odżywiać, skorzystaj z naszych porad. Albo jeszcze lepiej: zdaj się na nas i przejdź na zdrowe odżywianie z NTFY.

03.05.2020
Dziewczyna je posiłek na diecie bez mięsa Food

Dla kogo jest dieta bez mięsa? Poznaj dietę Veggy i ułóż własne menu

Wegetarianizm cieszy się w naszym kraju rosnącą popularnością. Coraz więcej osób przechodzi na dietę bez mięsa – dla zdrowia i z troski o zwierzęta oraz naszą planetę. Odstawienie mięsa chodzi Ci po głowie, jednak obawiasz się negatywnych skutków wegetarianizmu? A może wydaje Ci się, że przez brak mięsa w diecie będziesz wiecznie chodzić głodny? Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości i przedstawić Ci korzyści wynikające z niejedzenia mięsa.

01.05.2020

Dieta pudełkowa z wyborem - dostawa:

Nasz catering dietetyczny z wyborem menu zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Komponuj codziennie własny jadłospis, aż z 35 propozycji dań z 7 zdrowych i zbilansowanych diet. Sprawdź czy dowozimy pod Twój adres:
CzęstochowaKrzyżanowiceMysłowiceOkocimOpalenicaPiotrków TrybunalskiŚremTarnówWałbrzychZielona Góra

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Nie czekaj, zaplanuj dietę już dzisiaj!
NTFY.pl
Stwórz swoją dietę Zaloguj się
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.
4.8
Opinie konsumenckie Google