Odchudzanie kojarzy Ci się z podejmowaniem kolejnych prób, które kończą się fiaskiem? Przez pierwsze dni idzie Ci całkiem dobrze, ale po tygodniu tracisz motywację do kontynuowania diety? Kolejne odstępstwa oddalają Cię od celu i ostatecznie kończysz z dodatkowymi kilogramami i brakiem motywacji do odchudzania? Ten scenariusz pewnie brzmi znajomo. Pomożemy Ci go zmienić! Sprawdź, jak znaleźć motywację do odchudzania i uniknąć najczęściej popełnianych błędów. Osiągnięcie celu jest bliżej, niż myślisz.

Z tekstu dowiesz się:

  • jak podejść do odchudzania w sposób racjonalny, aby utrzymać motywację do diety,
  • jak przygotować się mentalnie i znaleźć motywację do odchudzania,
  • gdzie szukać osób, które pomogą Ci się zmotywować.

Odchudzanie może poważnie dać Ci się we znaki. A jeśli masz za sobą kilka nieudanych prób, motywacja do diety gwałtownie spada. Czy w takim razie warto w ogóle próbować ponownie?

Oczywiście, że tak! Nie ma znaczenia, jak często przechodzisz na dietę – każda próba jest ważna i godna uznania, bo podejmujesz wysiłek, żeby zadbać o stan swojego zdrowia. Aby jednak tym razem nie groził Ci brak motywacji do odchudzania, odpowiednio się do tego przygotuj. Zobacz, jakie diety mają Ci do zaoferowania specjaliści w swojej dziedzinie – dietetycy i trenerzy z NTFY. Z ich wsparciem z pewnością Ci się uda.

Tymczasem przeanalizuj swoją dotychczasową drogę do szczupłej sylwetki. Co poszło nie tak? W którym momencie wyparowała Twoja motywacja? Dieta nie musi być katorgą, jeżeli podejdziesz do niej z głową.

Brak motywacji do odchudzania – przyczyną jest… brak planu

Ludzie bardzo często podejmują decyzję o przejściu na dietę pod wpływem chwili lub niechęci do własnego ciała. Zastanawiają się, jak szybko schudnąć i pozbyć się niechcianych fałdek już w tydzień. Przechodzą na drakońskie diety, które nie tylko nie zapewniają im uczucia sytości, ale też osłabiają organizm i wprowadzają go w stan głodu. Nic dziwnego, że w takich warunkach nie da się utrzymać motywacji do diety przez długi czas.

Tym razem podejdź do odchudzania jak rasowy strateg. Zanim więc całkowicie zmienisz swój jadłospis:

  • Wyznacz swój cel – Zastanów się, ile kilogramów potrzebujesz zrzucić, aby poczuć się zdrowiej. Pamiętaj, by stawiać sobie cele, które jesteś w stanie zrealizować – nie nastawiaj się na zrzucanie parunastu kilogramów w parę tygodni. Gdy ustalisz, ile chcesz schudnąć, Twój cel stanie się bardziej realny. Mało tego, przy dobrze ułożonej diecie możesz nawet wskazać konkretny dzień, w którym osiągniesz idealną wagę. Najzdrowiej jest chudnąć 0,5-1 kg tygodniowo. Jeśli więc wyznaczysz sobie cel -5 kg, efektów możesz się spodziewać już po miesiącu!
  • Przygotuj plan – z dobrym harmonogramem łatwiej Ci będzie wytrwać przy postanowieniu. Nie zmuszaj się do wykonywania trudnych do zrealizowania działań. Jeśli nie jesteś typem fitfreaka, zacznij od lekkich ćwiczeń 2 razy w tygodniu, a ich częstotliwość zwiększaj stopniowo, w miarę postępu diety. Nie wyobrażasz sobie życia bez słodyczy? Wybierz jeden dzień w tygodniu, w którym pozwolisz sobie na słodkie co nieco. Będziesz z radością czekać na ten moment i przyzwyczaisz się, że jedzenie tuczących produktów to przyjemność od święta, a nie codzienny rytuał. Jeśli tak drastyczne ograniczenie słodkości wydaje Ci się nierealne, sprawdź słodkie alternatywy przygotowywane przez dietetyków z NTFY, np. malinowe ptasie mleczko lub panna cotta kawowo-kokosowa z musem malinowym. Nie uwierzysz, jak mało mają kalorii!

Przygotowywanie się do odchudzania bywa trudne, a już sama myśl o tym może być zniechęcająca. Bo niby skąd masz wiedzieć, jaka liczba kalorii będzie dla Ciebie odpowiednia? Ruszamy z pomocą – na naszej stronie jest dostępny kalkulator diet, dzięki któremu szybko obliczysz dzienną dawkę kaloryczną, która pozwoli Ci osiągnąć swój cel, bez względu na to, czy jest to zrzucenie zbędnych kilogramów, zwiększenie masy mięśniowej czy zdrowsze odżywianie. Potraktuj tę informację jako punkt wyjścia – już sam fakt, że podszedłeś do sprawy rzeczowo, sprawi, że motywacja do diety wzrośnie!

Kolejnym krokiem jest ustalenie jadłospisu, który odpowiada Twojemu zapotrzebowaniu kalorycznemu. W tym przypadku nie musisz drobiazgowo przeliczać kalorii. W NTFY masz bowiem do wyboru aż 5 diet: Classic, Less Gluten & Dairy Free, Veggy, Less Carb oraz Foodie. W zależności od wybranego pakietu możesz codziennie swobodnie wybierać posiłki z 3, 4 lub 5 tych diet. Przy takim wachlarzu opcji trudno Ci się będzie znudzić! Urozmaicenie posiłków to gwarancja wytrwania w postanowieniu!

Motywacja – dieta na pewno jest konieczna? A może nie muszę się odchudzać?

Po paru dniach na diecie Twoje pozytywne nastawienie zaczyna się zmieniać. Pojawiają się pierwsze trudności i pokusy, więc patrzysz na siebie w lustrze i zaczynasz analizować swój wygląd. Czy jest sens się tak męczyć dla paru kilogramów mniej? To prosta droga do utraty motywacji do odchudzania i powrotu do starych nawyków.

Możesz temu zapobiec, jeśli uzmysłowisz sobie, że szczupła sylwetka to jedynie efekt uboczny właściwej diety. Twoim głównym celem powinno być zadbanie o swoje ciało poprzez zdrowe odżywianie. Zdrowa dieta sprawia, że:

  • Łatwiej Ci jest wstawać rano – gdy zapewniasz sobie odpowiednią dawkę energii i składników odżywczych, Twój organizm ma siłę, żeby podejmować codzienne wyzwania. Pożegnaj się z chronicznym przemęczeniem czy bezsennością – dzięki zdrowej diecie Twoje ciało stopniowo będzie odzyskiwać harmonię.
  • Masz lepszą koncentrację – dieta bogata w kwasy omega zapewnia Ci dobrą kondycję psychiczną. Szybciej też przyswajasz nowe informacje.
  • Masz siłę na aktywność fizyczną – uprawianie sportu może być wyzwaniem, jeśli pomijasz śniadania, obiady jesz nieregularnie, a na kolację pochłaniasz połowę zawartości lodówki. Systematyczne dostarczanie sobie białek, węglowodanów i zdrowych tłuszczy pozwoli Ci bić swoje prywatne rekordy w sporcie i nie tylko.
  • Rzadziej chorujesz – dieta bogata w witaminy i minerały pozwoli Ci się szybko uporać z sezonowymi przeziębieniami, a nawet ich uniknąć.
  • Lepiej radzisz sobie ze stresem – dieta bogata w pełnowartościowe białka i magnez korzystnie wpływa na układ nerwowy, a to oznacza lepsze samopoczucie i mniejszą podatność na stres.

Jak widzisz, powodów, aby zadbać o siebie, jest znacznie więcej niż tylko utrata zbędnych kilogramów. Niech Twoją główna motywacją do diety będzie Twoje zdrowie. Do dzieła!

Jak znaleźć motywację do odchudzania? Poszukaj jej wśród najbliższych

Pewnie znasz tę sytuację z autopsji – Twoi znajomi zamawiają pizzę, a Ty bijesz się z myślami i początkowo odmawiasz, ale w końcu bierzesz kawałek… Takich pokus lepiej unikać. Zamiast rezygnować z życia towarzyskiego, podziel się jednak z przyjaciółmi swoim planem na odchudzanie. Z pewnością już sam fakt, że wtajemniczyłeś w to inne osoby, podziała jako dobry motywator do trzymania się swoich postanowień. Kto wie? Może w ten sposób zachęcisz inne osoby do przejścia na zdrową stronę mocy? Zwłaszcza jeśli zauważą, że Twoja dieta (np. od NTFY) nie wygląda tak źle, jak sobie wyobrażali – a nawet całkiem kusząco!

Jeśli brakuje Ci wsparcia najbliższych, poszukaj odpowiednich grup na Facebooku. Nawet jeśli irytuje Cię śledzenie czyichś osiągnięć w odchudzaniu, pozytywny przykład i wsparcie dla Twoich poczynań ze strony ludzi, którzy wiedzą, z czym się mierzysz, zadziała na Ciebie motywująco. Może uda Ci się znaleźć w ten sposób partnera do wspólnego joggingu czy przejażdżek rowerem? Razem jest nie tylko raźniej, ale też łatwiej wytrwać w swoim postanowieniu.

Co to jest motywacja w kontekście odchudzania? To przede wszystkim świadome podejście do sprawy, troska o swoje dobre samopoczucie i zapewnienie sobie codziennie kulinarnych przyjemności, które nie tuczą. Przejdź z NTFY na urozmaiconą dietę, w której wytrwasz bez problemów i której nie będziesz chciał kończyć!