dieta po covid 19, co jeść na zdrowie?

Wiele osób po przebytej chorobie Covid-19 boryka się z powrotem do zdrowia. Utrata węchu, osłabienie smaku, trudności w przełykaniu, zmęczenie i wiele innych dolegliwości potrafią szczególnie mocno osłabić apetyt. Pytanie brzmi – jak powrócić do sił? Jak zmusić się do regularnego i zdrowego odżywiania? Co włączyć do swojego menu i jaką dietę zastosować? Odpowiadamy w artykule!

Z tekstu dowiesz się:

  • Jakie znaczenie ma dieta w rehabilitacji po Covid-19?
  • Co jeść, aby wrócić do zdrowia?
  • Jaka dieta pomoże w rehabilitacji po Covid-19?

Jakie znaczenie ma dieta w rehabilitacji po Covid-19?

Olbrzymie! Należy pamiętać, że po każdej przebytej chorobie nasz system odpornościowy jest naruszony i narażony na ataki. Jednocześnie to właśnie w układzie pokarmowym znajdziemy znaczną część komórek odpowiedzialnych za system immunologiczny. Jadłospis ma więc kolosalne znaczenie w powrocie do pełni sił, a przemyślana i dopasowana dieta z całą pewnością pewnością pomoże nam szybciej wyzdrowieć. O roli odżywiania w rehabilitacji po Covid-19 mówi także Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wydając konkretne zalecenia dotyczące odpowiedniej diety. Zadbanie o pełnowartościowe posiłki pomoże wyeliminować objawy, takie jak osłabienie, pogorszenie smaku i węchu, mgła mózgowa czy ogólna utrata koncentracji. 

regenaracja po grypie

Co jeść, aby wrócić do zdrowia?

Białko – jest kluczowe dla odzyskania równowagi organizmu i odbudowy mięśni. Zawartość białka w diecie nie powinna przekraczać 100 gram. Powinniśmy sięgnąć po mięso, ryby, nasiona roślin strączkowych (np. fasolę, bób, soczewicę, groch, ciecierzycę, soję czy groszek), a także produkty bogate w nabiał.

Tłuszcze – Ich obecność w diecie jest więcej niż wskazana. Pomocne mogą być tłuste ryby morskie i orzechy w przeróżnych odmianach, np. włoskie, pekan czy arachidowe. Nienasycone kwasy tłuszczowe regulują poziom cholesterolu, wspierają pracę mózgu, a także układu sercowo-naczyniowego i nerwowego.

Owoce i warzywa – są bogate w witaminy, kwas foliowy, potas, prowitaminy A i witaminy C. Świeże owoce i warzywa pomagają utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi, poprawiają pracę jelit i są wsparciem dla organizmu w obronie przed infekcjami.

Przetwory mlecznejogurt, maślanka czy kefir w istotny sposób odbudowują naszą florę bakteryjną, która wspiera nasz układ immunologiczny. Pomocne mogą okazać się także rośliny strączkowe, czosnek, owies albo jęczmień.

Jaka dieta pomoże w rehabilitacji po Covid-19?

Według zaleceń WHO przy rehabilitacji po Covid-19 powinniśmy ze szczególną uwagą pamiętać o odpowiedniej zawartości białka i tłuszczów w menu, które pomogą odbudować nam właściwą strukturę organizmu. W Nice To Fit You przygotowaliśmy wyjątkowy białkowo-tłuszczowy jadłospis, które nie tylko łączy te elementy, ale dodatkowo oferuje restauracyjny smak. Zalecamy wybór kaloryczności, która spełnia zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (prawidłowa dieta w czasie rehabilitacji powinna dostarczać od 2000 do 2500 kcal, w zależności od aktywności fizycznej). Dla osób, które ze względów zdrowotnych unikają glutenu i ograniczają nabiał odpowiedni będzie odżywczy wariant Balance, który dostarcza posiłki bogate w mikroelementy i witaminy oraz nienasycone kwasy tłuszczowe, a jednocześnie znakomity smak trafiający do najbardziej wybrednych.

Dieta Active – przykładowe menu:

Śniadanie: Sałatka z jajkiem, boczkiem i parmezanem, sos Cezara

  • Drugie śniadanie: Tarta daktylowa z proteinowym kremem kokosowym od MrFit-trener
  • Obiad: Chili con carne, ryż brązowy
  • Podwieczorek: Milk Shake truskawkowo-czekoladowy
  • Kolacja: Polędwiczka wieprzowa w teriyaki z warzywami z patelni i makaronem sojowym

Nice To Fit You – więcej niż catering dietetyczny.


Kliknij by ocenić

Dodaj komentarz

dieta IF catering dietetyczny Lifestyle

Dieta Intermittent Fasting – na czym polega? Czy warto z niej korzystać?

Okazuje się, że pościć można na wiele sposobów, a wielbiciele diety Intermittent Fasting twierdzą, że może to być nawet zdrowe. Trend żywieniowy, który zbiera ostatnimi czasy na popularności ma pomagać w zrzucaniu wagi i zmniejszać ryzyko wystąpienia niektórych chorób. Jaki wpływ na organizm ma okresowy post? Na czym polega dieta IF? Jak ją stosować?

31.08.2021
wesoła Pani na skuterze vespa wraz z cateringiem dietetycznym nice to fit you Health

Dieta na depresję – jak jeść, żeby odzyskać równowagę?

Odżywianie i nawyki związane z jedzeniem mają ogromny wpływ na nasze stany emocjonalne. Depresja jest chorobą dotykającą wielu, szczególnie w XXI wieku. Psychoterapia prowadzona przez specjalistę jest w tym przypadku nieodzowna, ale starannie przygotowana dieta również może przynieść pozytywne skutki i wspierać w leczeniu. Jak dokładnie? Tego dowiecie się z tego artykułu.

24.08.2021
catering pudełkowy z wyborem menu Lifestyle

Czy liczenie kalorii ma sens?

O kaloriach słyszymy niemal z każdej strony, prawda? Ile trzeba biegać, żeby spalić pączka? Jakie jest średnie zapotrzebowanie dla mężczyzn? Jak pilnować własnego bilansu kalorycznego? Wymieniać można bez końca. Pytanie brzmi, czy dieta koniecznie musi wiązać się ze skrupulatnym liczeniem kalorii? A jeśli nie – to jak jeść odżywczo, ale nie kalorycznie? Odpowiadamy w artykule!

18.08.2021
co jeść na upały? Health

Najlepsza dieta na upały

Mimo, że przez większość roku wyczekujemy lata, to niekiedy mamy serdecznie dość słońca, gdy w sezon na krem do opalania końcu nadejdzie. Chowamy się w cieniu, narzekamy na upały i szukamy różnych sposobów na ochłodzenie ciała. Okazuje się, że również nasze codzienne menu może pomóc albo i zaszkodzić w walce z wysokimi temperaturami. Odkrywamy przed Wami rąbka tajemnicy!

11.08.2021
Dieta ketogeniczna Food

Dieta ketogeniczna – czym jest i na czym polega?

Jedzenie tłuszczów po to, żeby później je spalać. Czy to w ogóle możliwe? Okazuje się, że tak – i to z powodzeniem – wystarczy zainteresować się ketozą! Dieta ketogeniczna od długiego czasu zyskuje na popularności. Głównie za sprawą dobrych efektów w procesie tracenia masy ciała, ale ten sposób żywieniowy skrywa w sobie o wiele więcej. Zaintrygowany? Dowiedz się więcej!

09.08.2021
dieta pudelkowa ntfy catering Lifestyle

Dieta pudełkowa – sposób na nowoczesne i zdrowe żywienie?

Tempo życia ciągle przyśpiesza, a zadań i obowiązków wcale nie ubywa? Jesteś aktywny na wielu polach i ciężko jest Ci wszystko ze sobą pogodzić? Masz kłopot, żeby znaleźć czas, pomysł i chęci na zdrowe odżywianie? Dieta pudełkowa może Ci w tym pomóc. To nowoczesne rozwiązanie żywieniowe zbiera na popularności od długiego czasu, a są ku temu istotne powody. Jakie? Zapraszamy do lektury.

02.08.2021
dobre jedzenie na pamiec i koncentracje Health

Dieta na pamięć i koncentrację

Kiedy ostatnio nie mogłeś sobie czegoś przypomnieć, czułeś się osłabiony albo całkiem pozbawiony energii? Może przez dobrą chwilę szukałeś kluczy, które przed sekundą odłożyłeś na stolik? Wszyscy tak miewamy. Ciężko jest funkcjonować na wysokich obrotach, gdy pamięć albo koncentracja płata figle i zawodzi. Na szczęście można i trzeba sięgnąć po wsparcie – zrównoważona i dopasowana dieta powinna postawić Cię na nogi. Tylko którą wybrać?

27.07.2021
jak wplywa na nasz organizm histamina Health

Histamina – jej rola w organizmie i jaki ma związek z alergią?

Czym jest i jaką rolę pełni histamina w ciele człowieka? Gdzie jest produkowana? W jakich produktach możesz ją znaleźć? Czy można być na nią uczulonym? Histamina jest substancją chemiczną – dokładnie hormonem tkankowym – składowaną przez komórki tuczne w organizmie człowieka. Produkujemy ją naturalnie przez bakterie jelitowe, chociaż obecność histaminy można zauważyć również w niektórych produktach spożywczych...

22.07.2021
Blog

5 produktów, które pozwolą stworzyć pyszny zielony koktajl

Zielone koktajle! Orzeźwiające, zdrowe i apetyczne. Ich spożywanie daje dużo satysfakcji - są niesamowicie odżywcze i lekkie dla żołądka. Tworzy się je szybko, a ich kombinacji jest tyle, że pozwalają wypłynąć kreatywności na szerokie wody. Z jarmużem, ze szpinakiem, z natką pietruszki, zielonym ogórek i kiwi. A może z czymś innym? Z chęcią opowiemy więcej!

16.07.2021
dieta ketogeniczna przepisy Blog

Dieta Keto. Jak wpływają na organizm zdrowe tłuszcze?

“Jedz tłuszcz, żeby spalać tłuszcz” – a na czym to tak dokładnie polega? Z czym to się je? Dieta ketogeniczna to rozwiązanie, które ciągle zdobywa na popularności, ale dla kogo jest przeznaczone? Jakie ma zalety i wady? No i przede wszystkim – jak to jest, że tłuszcz pomaga spalać tłuszcz? Tego i więcej dowiesz się z naszego artykułu.

12.07.2021
czym jest dieta wątrobowa? Health

7 produktów, które powinny znajdować się w zdrowej diecie

Pomyśl o nich jak o fantastycznej siódemce! Są Twoimi najlepszymi sojusznikami w zdrowym odżywianiu. Ich obecność w diecie jest niezbędna, ale dają tyle od siebie, że powinniśmy postawić im pomnik. Przesada? W żadnym wypadku! Wiesz, o których produktach mowa? Przekonaj się!

08.07.2021
egzotyczna kuchnia dieta pudelkowa superfoods, catering foodie Blog

Dieta Foodie: egzotyczne kuchnie świata jak w topowej restauracji!

Znajdziesz tu superfoods i odkryjesz nieznane dotąd dania! Czy wiesz już, że w życiu należy zajadać się tostami z awokado, opijać smoothie z jagód acai, a czarny ryż to nowy biały ryż? Nie odrywasz oczu od pism i blogów kulinarnych? Ekscytują Cię nowości na sklepowych półkach, ale nie wiesz z czym to się je? Mamy dla Ciebie coś specjalnego!

06.07.2021

Dieta pudełkowa z wyborem - dostawa:

Nasz catering dietetyczny z wyborem menu zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Komponuj codziennie własny jadłospis, aż z 35 propozycji dań z 7 zdrowych i zbilansowanych diet. Sprawdź czy dowozimy pod Twój adres:
Czechowice-DziedziceGrudziądzJelenia GóraKostrzynKutnoPszczynaRuda ŚląskaSuwałkiŚwiecieWłocławek

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Nie czekaj, zaplanuj dietę już dzisiaj!
NTFY.pl
Stwórz swoją dietę Zaloguj się
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.
4.8
Opinie konsumenckie Google