Poradnik 6 min czytania 02.10.2020

Jak zrobić redukcję masy ciała bez utraty mięśni i bez rezygnowania z ulubionych posiłków?

Średnia ocena: 4.85
NTFY
Para wykonuje ćwiczenia na spalanie tłuszczu bez utraty mięśni

W ostatnich miesiącach przybyło Ci parę dodatkowych kilogramów i chciałbyś je zgubić? A może dzięki ciężkim treningom siłowym zyskałeś masę mięśniową, nad którą sumiennie pracowałeś, a której nie chciałbyś stracić? Jak spalić tkankę tłuszczową a nie mięśnie? Czy jest na to jakiś magiczny trik albo superdieta?

Zastanawiasz się jak schudnąć, ponieważ nie czujesz się komfortowo z dodatkową tkanką tłuszczową? Wizja godzin cardio, liczenia każdej kalorii oraz restrykcyjne diety skutecznie zniechęcają Cię do działania? W końcu przez ostatnie miesiące włożyłeś dużo pracy w to, aby zbudować chociaż odrobinę tkanki mięśniowej, bijąc rekordy w martwym ciągu oraz przysiadach.

Spalanie tłuszczu bez utraty mięśni to ciężki orzech do zgryzienia – zwłaszcza jeżeli jesteś początkujący na siłowni. Nie jest to jednak niemożliwe.

Jak spalić tkankę tłuszczową, a nie mięśnie? Za pomocą diety!

Zapomnij o drastycznym cięciu posiłków i dietach 1000 kalorii. Jeżeli zależy Ci na zachowaniu tkanki mięśniowej, Twój deficyt kaloryczny nie powinien być większy niż 10-15% całkowitego zapotrzebowania kalorycznego.

Zadbaj szczególnie o to, aby w Twojej diecie pojawiła się odpowiednia podaż pełnowartościowego białka – z takich źródeł, jak mięso, jaja, ryby, nabiał, tofu czy rośliny strączkowe. Białko jest niezbędne dla zachowania beztłuszczowej masy mięśniowej. Jeżeli intensywnie trenujesz, możesz spożywać nawet 1,7-2 g białka na kilogram masy ciała. 

Nie zapominaj również o zbilansowanym posiłku potreningowym. Jeżeli zależy Ci na zachowaniu tkanki mięśniowej, zadbaj o to, aby znalazło się w nim źródło białka, węglowodanów złożonych oraz zdrowych tłuszczów.

Dalsza część artykułu poniżej.

Poznaj nasze diety!

Codziennie masz dostęp do wyboru menu z diet NTFY.
Wybrana dieta domyślna przyjedzie do Ciebie wtedy, kiedy nie dokonasz zmian w menu.

Dieta Smart
Smart

Najprostsza kuchnia w ofercie. Dla zwolenników kulinarnej prostoty – pyszny smak i najwyższa jakość składników.

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Dieta Smart Wege
Smart Wege

Najprostsza kuchnia w ofercie. Dla zwolenników kulinarnej prostoty – pyszny smak i najwyższa jakość składników.

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Dieta Daily
Daily

Prosta i przepyszna kuchnia domowa jaką dobrze znasz. Zdrowe i lokalne produkty, bez eksperymentów.

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Dieta Classic
Classic

Polskie, europejskie i światowe klasyki! Tradycja okraszona nowymi trendami, bez wykluczeń produktowych.

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Dieta 100% Vegan
100% Vegan

W 100% roślinna dieta. Bez mięsa, nabiału, jaj, ryb i miodu. Odpowiedniki znanych dań. Certyfikaty V-Label & Viva!

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Dieta Veggy
Veggy

Zdrowo zbilansowana i mocno sycąca dieta wegetariańska. Pyszne dania bez mięsa, bez ryb, ale z nabiałem i jajami!

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Dieta Light LG&DF
Light LG&DF

Mniej glutenu, bez nabiału i mięsa. Ryby są! Lekka, antyoksydacyjna, wspierająca trawienie i odporność!

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Dieta ProActive
ProActive

Białkowo-tłuszczowa dieta od trenera, dla trenujących! Mniej węglowodanów i glutenu. Przepyszne MrFit desery!

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Dieta Keto
Keto

Ketogeniczna dieta tłuszczowa. Minimum węglowodanów, maksimum efektów! Przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Dieta Keto+
Keto+

Keto+ to pierwsza i jedyna w Polsce dieta ketogeniczna z wyborem menu! Codziennie wybierasz z 10 keto dań.

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Dieta Foodie
Foodie

Restauracyjne smaki świata z górnej półki. Ekskluzywne produkty, inspiracje, innowacje. Gourmet dla smakoszy!

Zamów dietę

Zobacz wiecej

Spalanie tkanki tłuszczowej bez utraty mięśni a trening aerobowy

Jeżeli Twoim celem jest zachowanie tkanki mięśniowej, zapomnij o godzinach jednostajnego cardio i bieganiu półmaratonów. Zamiast tego postaw na intensywny trening siłowy z solidnym obciążeniem, które będzie wzrastać z treningu na trening. Dodatkowo możesz spróbować treningu interwałowego 1-2 razy w tygodniu. Wszelkiego rodzaju sprinty poprawiają wydolność tlenową oraz beztlenową, jednocześnie pomagając zachować beztłuszczową masę ciała.

Staraj się być aktywny każdego dnia – w dni bez siłowni postaw na długie spacery i rozciąganie oraz pracę nad mobilnością. Spontaniczna aktywność fizyczna jest dobrym sposobem na podbicie zapotrzebowania kalorycznego.

Jak spalać tłuszcz, a nie mięśnie, jedząc to, co lubisz? Z cateringiem dietetycznym NTFY!

Liczenie każdej kalorii i pakowanie pudełek z ryżem i piersią kurczaka źle Ci się kojarzy? Nie masz ochoty przechodzić przez tę samą męczarnię co zwykle na diecie odchudzającej?

Jeśli tak, to diety NTFY są tym, czego szukasz! W naszej ofercie znajdziesz między innymi dietę Active. Jest ona idealna dla osób, którym zależy na utracie tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zachowaniu masy mięśniowej. Białka i tłuszcze stanowią podstawę tej diety, dzięki czemu jest ona doskonała dla osób aktywnych fizycznie. Z kolei niewielka dawka bezglutenowych węglowodanów dostarczy Ci odpowiednią ilość energii tak, abyś miał pewność, że Twoja regeneracja oraz progres na treningach nie ucierpią.

Nasze posiłki są komponowane przez zespół wykwalifikowanych dietetyków, masz więc pewność, że jesteś we właściwych rękach. Boisz się, że niskowęglowodanowa dieta będzie nudna? Nic bardziej mylnego – w menu znajdziesz takie przysmaki, jak omlet z masłem orzechowym, pieczonym jabłkiem i sosem waniliowym, bolognese z makaronem i żółtym serem czy pizza na spodzie z kalafiora z szynką parmeńską, mozzarellą, pieczarkami i rukolą. Do tego fit banoffee pie z karmelem z daktyli i kremem proteinowym od MrFit-trenera na deser! Twoje kubki smakowe będą w pełni usatysfakcjonowane.

Jak schudnąć i nie tracić tkanki mięśniowej? Z dietą pudełkową od NTFY to pestka!

line

Smart 10

od 5600 / dzień
(za 5 posiłków) Line

10 dań do wyboru
w codziennym menu!

Pełna elastyczność w wyborze dań, ilości posiłków i kaloryczności.

Dostęp do dań
z różnych diet:

do wyboru posiłki mięsne i wegetariańskie.
Wybierz pakiet Zobacz więcej
line

Basic 20

od 6599 / dzień
(za 5 posiłków) Line

20 dań do wyboru
w codziennym menu!

Pełna elastyczność w wyborze dań, ilości posiłków i kaloryczności.

Wybór menu z diet:
Wybierz pakiet Zobacz więcej
line

Plus 35

od 7249 / dzień
(za 5 posiłków) Line

35 dań do wyboru
w codziennym menu!

Pełna elastyczność w wyborze dań, ilości posiłków i kaloryczności.

Wybór menu z diet:
Wybierz pakiet Zobacz więcej
line

Super 45

od 8249 / dzień
(za 5 posiłków) Line

45 dań do wyboru
w codziennym menu!

Pełna elastyczność w wyborze dań, ilości posiłków i kaloryczności.

Wybór menu z diet:
Wybierz pakiet Zobacz więcej
Nie czekaj, zaplanuj dietę już dzisiaj!

Wszystko, co ważne dla Ciebie w jednej aplikacji

Już tysiące zachwyconych Klientów z całej Polski doceniło funkcjonalność i szerokie możliwości, jakie daje aplikacja mobilna Nice To Fit You. Pobierz naszą apkę i tak jak oni, ciesz się jeszcze większą wygodą i dopasowaniem swojej diety pudełkowej.

NTFY.pl
Stwórz swoją dietę Zaloguj się
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.