10 przypraw na trawienie

Chcesz prowadzić zdrowy styl życia, ale nie wiesz jak? Zdradzamy zasady zdrowego stylu życia i podpowiadamy, jak stać się zdrowszym i bardziej aktywnym. Pamiętaj, że w zdrowym ciele – zdrowy duch. W życiu najważniejszy jest balans, a żadne ekstrema nie są dobre. Zdobądź zdrowie, smukłą sylwetkę, dobre samopoczucie oraz odnajdź wewnętrzny spokój. To możliwe… i nie aż takie trudne. 

z tekstu dowiesz się:

  • zasady zdrowego stylu życia
  • zdrowy styl życia definicja
  • styl życia a zdrowie
  • prozdrowotny styl życia z Nice To Fit You

Zasady zdrowego stylu życia

Na zdrowy, harmonijny lifestyle składa się sporo czynników. Odpowiednia dieta, regularna aktywność fizyczna, dobry sen, unikanie stresujących myśli i sytuacji oraz odcięcie toksycznych relacji w życiu. Istnieje kilka podstawowych zasad. Jak prowadzić zdrowy styl życia? 

  • dbaj o odpowiednią ilość snu, ok 8 godzin dziennie.
  • regularnie ćwicz, spaceruj, rozciągaj się, biegaj, pływaj.
  • dbaj o swój relaks i regenerację, może sauna lub masaż?
  • wybieraj zdrową żywność, jesteś tym co jesz. 
  • urozmaicaj zdrowo swoje życie w każdym segmencie!
zaplanowane posilki na caly dzien to zdrowy tryb zycia ntfy

Zdrowy styl życia – definicja

Definicja tego pojęcia ciągle ewoluuje, a im dalej jako ludzkość wiemy o naszych organizmach tym bardziej ta zmiana się przyspiesza. Kiedyś jadano używając ołowianych sztućców i zastawy, kielichów co później okazało się trujące. Później była moda na papierosy – podoba historia. Kokainę też w latach 80 tych w USA zażywano na porządku dziennym w klubach i nikt się z tym nie krył. Uczymy się ciągle i ciągle się to zmienia. Poznajemy mózg oraz zasadę jego działania, umiemy czytać i rozpoznawać komputerowo myśli oraz emocje. Jesteśmy w stanie przekładać myśli na ruchy komputera, a nawet sterować egzoszkieletem, który osobom z niepełnosprawnością ruchową przywraca nową “normalność”. 

Wiadomym jest, że nie nie jest możliwym przestrzeganie wszystkich zasad – wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, a nie robotami i mamy swoje chwile słabości oraz pokusy. Nie wolno wpuszczać się też w stan zakłopotania oraz nadmiernego stresu z powodu swoich niedoskonałości. Dokładaj zmiany stopniowo, krok po kroku. Nie porównuj się do wyretuszowanych modelek czy modeli z Instagrama, to ślepy zaułek, który może skończyć się stratami w poczuciu własnej wartości. Porównuj się do siebie z wczoraj, sprzed miesiąca czy roku. To jedyna słuszna droga. 

Styl życia, a zdrowie

Twój styl życia ma ogromny, jeżeli nie całkowity wpływ na Twoje zdrowie. Istnieją dwa powiedzenia w których słuszność nie wątpimy. Są one bardzo podobne, ale warto je przytoczyć na potrzeby tego tekstu. “Jesteś tym co jesz” oraz “jesteś tym co robisz”. Zgadasz się z nimi? Daj znać w komentarzu! Te cytaty nie są oczywiście dosłowne, posiadają w sobie pewną przenośnię – która zrozumiana – bardzo często, osobom w potrzebie pomaga otrząsnąć się z letargu i ruszyć z miejsca w stronę nowego, zdrowszego jutra. Załóżmy hipotetycznie, że palisz papierosy, spożywasz głównie śmieciowe jedzenie typu fast food lub jakieś gotowa dania “na szybko” do mikrofalówki z marketu, a Twoją główną aktywnością fizyczną po pracy jest przerzucanie kanałów w telewizorze w towarzystwie piwa lub dwóch – co wieczór. 

Popatrz na to przez pryzmat tych dwóch powiedzeń. Co sobie wyobrażasz? Jaki rysunek powstałby na kartce papieru z Twojej wyobraźni? A teraz… drugi obrazek. Po przebudzeniu się dzień zaczynasz od 15 minutowego rozciągania lub prostej, 10 minutowej medytacji (ćwiczenie uważności i głębokich oddechów) przy asyście aplikacji na telefon lub darmowego przewodnika z YouTube. Swoje posiłki planujesz i przygotowujesz z wyprzedzeniem dbając o odpowiednią ilość warzyw, zdrowych tłuszczy, białek i węglowodanów. Papierosów nie palisz, pijesz dużo wody (zamiast słodkich gazowanych trunków), a w ciągu dnia starasz się zrobić ok. 10 000 kroków lub poświęcić 20 minut dziennie na aktywność fizyczną. Wieczorem – zamiast piwa i telewizora – wybierasz książkę, ćwicząc umysł i wyobraźnię. Jak te dwa rysunki różniłyby się od siebie? Czy jesteś tym co jesz i to co robisz? 

10 przypraw na trawienie

Prozdrowotny styl życia z Nice To Fit You! 

Nasza firma to nie tylko jedzenie. To przede wszystkim ludzie. Do spraw zdrowotnych podchodzimy holistycznie. Doskonale wiemy jak prowadzić zdrowy tryb życia. Od zawsze twierdzimy, że nasza dieta to coś więcej niż catering dietetyczny – to styl życia. Dlaczego? Ano dlatego, że prowadzimy wiele prozdrowotnych akcji, stawiamy na balans diety i duchowości. Naszych klientów staramy się edukować z zakresu medytacji, jogi, harmonii i współdziałania z naturą. Śledź nasze social media, facebook i instagram, aby być na bieżąco. Tworząc dietę pudełkową Nice To Fit You, grono naszych Dietetyczek bierze pod uwagę wiele aspektów m.in. wartość odżywczą, smak i wygląd które potem konsultowane są z Kucharzami i zamieniane w naszej kuchni na prawdziwe, apetyczne i zdrowe potrawy na Twoim talerzu. Smacznego!

przyprawy poprawiajace trawienie Lifestyle

10 przypraw przyspieszających metabolizm

Niektóre przyprawy nie tylko dodają smaku daniom, ale także wpływają dobrze na układ trawienny. Sprawdź, co stosować do potraw, aby przyspieszyć trawienie. Czy stosowanie przypraw na poprawę metabolizmu to hit czy mit? Czy od przypraw można schudnąć? Skąd wzięły się przyprawy i jak kluczową rolę w historii odgrywały od dziesiątek tysięcy lat - dowiedz się czytając ten artykuł.

03.03.2021
co jesc przy cukrzycy Health

Co jeść przy cukrzycy?

Chorujesz na cukrzycę i musisz trzymać dietę? Dowiedz się, co można jeść przy cukrzycy i jak skomponować zdrowy i smaczny jadłospis. Jeżeli nie masz czasu codziennie planować zdrowych posiłków, robić zakupów, zmywać - zaoszczędź nawet 8 godzin tygodniowo i jedz zdrowo oraz zapobiegaj postępowaniu choroby.

01.03.2021
wegetarianizm a dieta aplikacja do wyboru menu posilkow Blog

Dieta dla wegetarian – korzystaj z kilku wariantów i układaj swoje własne menu każdego dnia!

Zastanawiasz się nad dietą pudełkową, ale myślisz, że ogranicza Cię wegetarianizm? Poznaj nasz catering dietetyczny i komponuj menu spośród wielu wariantów! Nie jesz mięsa, ale lubisz zróżnicowane smaki? Najesz się zdrowo i bezmięsnie. Wegetarianie uwielbiają naszą dietę Veggy! Odstaw mięso i ryby jeśli tylko masz na to ochotę - z nami masz wybór… i to największy na rynku...

23.02.2021
sniadania tluszczowo bialkowe ntfy Blog

Dla kogo jest dieta białkowo-tłuszczowa? Poznaj nasz wariant Less Carb

Zastanawiasz się nad dietą białkowo-tłuszczową? Dowiedz się, na czym ona polega i dla kogo będzie odpowiednia. Chcesz schudnąć? Jeżeli planujesz ograniczyć węglowodany i zwiększyć ilość białka oraz tłuszczów w diecie to nasz wariant diety pudełkowej Less Carb będzie dla Ciebie idealny! Wypróbuj catering dopasowany do Ciebie, wybieraj posiłki i ilość dań dziennie.

18.02.2021
5 posilkow dziennie zdrowa dieta nice to fit you Blog

Jesz 5 posiłków dziennie? Sam dobierz własne menu!

Chcesz jeść 5 posiłków dziennie, ale nie odpowiada Ci zestaw dań w ramach diety pudełkowej? Sprawdź catering z wyborem menu! W Nice To Fit You masz możliwość pełnej personalizacji diety. Możesz jeść to co chcesz, ile chcesz i kiedy chcesz. Niczego nie nakazujemy, a pozwalamy na wszystko! Ty wybierasz, my gotujemy! Ile posiłków dziennie jeść? Jaki jest najzdrowszy tryb codziennej diety?

17.02.2021
zdieta redukcyjna Blog

Dieta redukcyjna 2000, 2500, 3000 kcal? Tak, to możliwe! Ułóż swoje spersonalizowane menu.

Dzięki diecie pudełkowej możesz dopasować swoją dietę redukcyjną do indywidualnych potrzeb. Sprawdź, jak personalizować menu. Zobacz ile kalorii potrzebujesz dzięki naszemu kalkulatorowi diet i zacznij realizować swoje cele żywieniowe już od jutra! Posiadamy diety dopasowane do Twojego stylu życia. Chcesz schudnąć? A może nabrać masy mięśniowej? Jaką dietę wybrać? Nice To Fit You!

15.02.2021
duzo blonnika w zdrowych sokach nice to fit you natura cold press Health

W czym jest błonnik? U nas to Ty decydujesz, co jesz!

Błonnik pokarmowy to niezbędny element prawidłowo skonstruowanej, zdrowej diety. Dowiedz się, w jakich produktach go znajdziesz. Jak ułożyć dietę opartą o produkty bogate w błonnik? Dlaczego jest on tak istotny i czy może pomóc w utracie wagi? Sprawdź proste zasady jak wprowadzić błonnik do swoich codziennych rytuałów i pozbądź się zaparć oraz problemów z wypróżnianiem!

04.02.2021
jak obliczyc makro na redukcji mniej weglowodanow Health

Prawidłowe makro dzięki diecie Less Carb – zapewnimy Ci odpowiednią ilość makroskładników

Less Carb to dieta dla osób, które chcą przyjmować mniej węgli, a więcej białka i tłuszczów. Sprawdź, na czym dokładnie polega. Jaka jest najskuteczniejsza dieta dla Ciebie? Posiadamy łatwy w obsłudze kalkulator kaloryczny. Nasze dietetyczki doskonale wiedzą jak zbalansować mikro i makro składniki w zdrowej diecie, aby stała się Twoim stylem życia i przyjemnością.

03.02.2021
zdrowe jedzenie pelne witamin i makroelementow Blog

Witaminy, a zdrowie człowieka – najważniejsze pytania

Zastanawiasz się, co ma najwięcej witaminy C albo jak dostarczyć organizmowi witamin z grupy B? Przeczytaj i dowiedz się! Witaminy to bardzo ważny i nieodłączny element zbilansowanej oraz zdrowej diety. Skąd brać witaminy? Jakie dawkowanie witamin jest odpowiednie? Czy można przedawkować witaminy oraz jak dbać o zdrowie. Zapraszamy do artykułu!

02.02.2021
Jak jeść 4 posiłki dziennie, aby schudnąć? Food

Jesz 4 posiłki dziennie? Dobierz odpowiednią dietę i ułóż menu według własnych upodobań

Zdrowa dieta polega na regularnym jedzeniu. Liczba posiłków jest kwestią drugorzędną. Ważne tylko, by dobrze dopasować kaloryczność dań. Jak to zrobić przy diecie złożonej z 4 posiłków?

28.01.2021

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
CzchówGostyninKatowiceKostrzynMała WieśOpolePiotrków TrybunalskiRuda ŚląskaWarszawaWojnicz

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.