• data 19.10.2022
  • 8 min czytania
  • Ocena 5.00

Jak i kiedy wybrać gotową zbilansowaną dietę?

Catering dietetyczny to popularna alternatywa dla samodzielnego dbania o zdrową i zbilansowaną dietę. W dużych miastach zwykle nie brakuje ofert firm, który przygotowują zdrową dietę, dlatego wybór bywa naprawdę trudny. Czym kierować się przy wyborze cateringu w Warszawie, a czego należy się wystrzegać?

Poradnik catering w duzym miescie

Dieta w dużym mieście: czy warto wybrać catering dietetyczny?

Catering dietetyczny to popularna alternatywa dla samodzielnego dbania o zdrową i zbilansowaną dietę. W dużych miastach zwykle nie brakuje ofert firm, który przygotowują zdrową dietę, dlatego wybór bywa naprawdę trudny. Czym kierować się przy wyborze cateringu w Warszawie, a czego należy się wystrzegać?

Zdrowa dieta w dużym mieście. Czy łatwo ją utrzymać?

Utrzymanie zdrowej diety w dużym mieście czasami bywa trudne. Mnóstwo pokus i egzotyczne restauracje sprawiają, że chętnie rezygnujemy z postanowień dietetycznych, a wszystkie zamierzenia znikają w oka mgnieniu. Jeśli masz kłopoty z wypracowaniem i podtrzymaniem motywacji możesz odwołać się do jednej z wielu strategii, którą polecają psychodietetycy. Z nimi utrzymanie zdrowej diety przyjdzie Ci znacznie łatwiej:

  • ustal cel redukcji lub przybrania na masie. Możesz zastosować metodę SMART, abyś wiedział dokąd zmierzasz;
  • pamiętaj, że każda dieta wymaga konsekwencji. Przygotuj się, że progres powinien być ciągły i stabilny. Bezpieczna tygodniowa utrata masy ciała to przedział od 0,5 do 1 kg;
  • wybierz dietę, która Ci odpowiada, przecież nie chcesz męczyć się spełnieniem swoich marzeń. Menu powinno być dopasowane do Twoich potrzeb, celu, preferencji smakowych i ograniczeń żywieniowych;
  • prowadź dziennik odżywiania, w którym zapiszesz wszystko co zjadłeś danego dnia. Dzięki temu znacznie prościej kontrolować podjadanie między posiłkami.

Te i wiele innych rad możesz wykorzystać, aby utrzymanie reżimu dietetycznego nie stanowiło dla Ciebie problemu.

Warto też pamiętać, że duże miasta jak Warszawa, Poznań lub Kraków oferują bogatą ofertę zajęć sportowych oraz rozległe tereny zielone, które możesz wykorzystać do uprawiania aktywności fizycznej. Połączenie zdrowej diety z regularnym ruchem to gwarancja sukcesu. Nowoczesne metropolie to często też łatwiejszy dostęp do wielu produktów żywnościowych, nieosiągalnych w małych miejscowościach.

Sprawdź
diety NTFY

Najprostsza kuchnia

Smart

Idealne połączenie ceny i jakości, dla tych, którzy preferują prostotę i doskonałe smaki. Po prostu jakość i zdrowie!

Sprawdź Szczegóły
Najprostsza kuchnia

Smart Wege

Idealne połączenie ceny i jakości dla osób, które wybierają dietę bez mięsa. Jedz to, co kochasz, ceniąc prostotę i smak – w wersji wege.

Sprawdź Szczegóły
Kuchnia domowa

Daily

Domowe smaki jak u mamy. Sezonowe produkty od lokalnych dostawców. Jedz wszystko, co kochasz!

Sprawdź Szczegóły
Polskie i światowe klasyki

Classic

Tradycyjne dania z nowoczesnym twistem. Ulubione potrawy całego świata. Zdrowa dieta bez wykluczeń.

Sprawdź Szczegóły
W 100% roślinna dieta

100% Vegan

Pełnowartościowa, innowacyjna dieta wegańska, z naciskiem na różnorodne źródła roślinnego białka.

Sprawdź Szczegóły
Dieta wegetariańska

Veggy

Dania bez mięsa i ryb, źródłem białka są produkty takie jak: nasiona roślin strączkowych, tofu i jego przetwory, roślinne zamienniki mięsa.

Sprawdź Szczegóły
Mniej glutenu, bez nabiału i mięsa

Light LG&DF

Mniej glutenu, bez nabiału i mięsa. Ryby są! Lekka, antyoksydacyjna, wspierająca trawienie i odporność!

Sprawdź Szczegóły
Dla trenujących!

ProActive

Zbilansowane posiłki dla aktywnych, z naciskiem na białko i niską zawartość glutenu. Idealna dla trenujących!

Sprawdź Szczegóły
Ketogeniczna dieta tłuszczowa

Keto

Ketogeniczna dieta tłuszczowa. Minimum węglowodanów, maksimum efektów! Przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

Sprawdź Szczegóły
Keto z wyborem menu

Keto+

Zyskaj dostęp do 5 dodatkowych dań keto w menu! Poprawia skuteczność spalania tkanki tłuszczowej. Wspomaga koncentrację w pracy oraz lepszy, bardziej jakościowy sen.

Sprawdź Szczegóły
Światowe smaki

Foodie

Restauracyjne smaki premium, kreowane przez szefów kuchni zorientowanych na wykorzystanie sezonowych i unikatowych składników

Sprawdź Szczegóły

Zbilansowana dieta. Czym jest i na co zwrócić uwagę?

Podstawą zdrowego odżywiania powinna być zbilansowana dieta . Jest to taki model odżywiania, który uwzględnia:

  • wiek i płeć;
  • skład i masę ciała;
  • tryb pracy oraz aktywność fizyczną;
  • stan zdrowia (choroby współistniejące, zaburzenia odżywiania, alergie).

Zadaniem zbilansowanej diety powinno być zawsze dostarczenie wystarczającej ilości makro i mikroskładników oraz wody, witamin, minerałów i błonnika, które zaspokoją indywidualne potrzeby danej osoby. Na prawidłowe rozłożenie poszczególnych składników powinny dbać przede wszystkim dzieci, kobiety w ciąży osoby w podeszłym wieku, a także te aktywne fizycznie.

Samodzielne dbanie o prawidłowo ułożoną dietę bywa trudne, zwłaszcza jeśli chcesz pogodzić pracę lub naukę z regularnymi treningami i bogatym życiem towarzyskim. Nie wszystkie osoby czują się też na siłach, aby przygotowywać posiłki samemu. W takich sytuacjach gotowy catering dietetyczny rozwiąże wiele Twoich problemów i pozwoli Ci przeznaczyć więcej czasu na obowiązki lub przyjemności.

Jak rozpoznać, czy wybrane przez Ciebie menu jest zbilansowane? To proste! Firma, która chce być uczciwa względem swoich klientów podaje takie szczegóły, jak:

  • gęstość energetyczna (ilość kilokalorii) poszczególnych posiłków;
  • całkowita ilość kilokalorii w diecie;
  • specyfikę danego modelu odżywiania (np. dieta bezglutenowa, odpowiednia dla wegan lub niskowęglowodanowa).

Dysponując takimi informacjami jesteś w stanie dobrać zbilansowaną dietę z gotowego katalogu.

Catering Warszawa. Jak go wybrać, aby nie żałować?

Kiedy w wyszukiwarce internetowej wpisujesz hasło „Catering Warszawa” bez trudu znajdziesz wiele firm, które przygotowują i dowożą posiłki pod adres podany przez klienta. Dlaczego miałbyś wybrać akurat NTFY?

Z nami zjesz tak, jakbyś codziennie odwiedzał inną restaurację. Oferujemy Ci aż 8 gotowych jadłospisów, wśród których znajdziesz menu dla wegan i wegetarian, osób aktywnych fizycznie, cierpiących z powodu wrażliwego układu pokarmowego, a także prawdziwych smakoszy. Od niedawna oferujemy naszym klientom również dietę ketogeniczną.

Określ o której godzinie chcesz zacząć dzień i ciesz się z posiłków dostarczonych prosto do domu lub pracy.

Z NTFY pojęcie catering w Warszawie nabiera zupełnie nowego znaczenia. Sam określasz, ile posiłków dziennie chcesz zjadać i jak dużo kilokalorii planujesz przyjmować. Nasi kucharze i dietetycy starannie projektują i przygotowują każdy posiłek, bazując na lokalnych produktach sezonowych, których z pewnością nie znajdziesz na półkach marketów.

Nie szukaj cateringów, które jedynie udają zdrową dietę. Co charakteryzuje niskiej jakości pudełkowe menu?

  • nierówne porcje;
  • niejawny rozkład makroskładników;
  • nieświeże składniki;
  • często powtarzające się, monotonne posiłki.

Od takich menu trzymaj się z daleka i sprawdź gotowe diety NTFY, które zastąpią Ci pyszne, zróżnicowane menu na co dzień.

Nice to Fit You – dieta, z którą wszystko można

Nasza Oferta
Twój wybór

Dieta Smart

Smart

Idealne połączenie ceny i jakości, dla tych, którzy preferują prostotę i doskonałe smaki. Po prostu jakość i zdrowie!

od 57,50 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
Dieta Smart Wege

Smart Wege

Idealne połączenie ceny i jakości dla osób, które wybierają dietę bez mięsa. Jedz to, co kochasz, ceniąc prostotę i smak – w wersji wege.

od 57,50 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
Dieta Daily

Daily

Domowe smaki jak u mamy. Sezonowe produkty od lokalnych dostawców. Jedz wszystko, co kochasz!

od 67,49 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
Dieta 100% Vegan

100% Vegan

Pełnowartościowa, innowacyjna dieta wegańska, z naciskiem na różnorodne źródła roślinnego białka.

od 67,49 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
Dieta Classic

Classic

Tradycyjne dania z nowoczesnym twistem. Ulubione potrawy całego świata. Zdrowa dieta bez wykluczeń.

od 67,49 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
Dieta Veggy

Veggy

Dania bez mięsa i ryb, źródłem białka są produkty takie jak: nasiona roślin strączkowych, tofu i jego przetwory, roślinne zamienniki mięsa.

od 67,49 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
Dieta Light LG&DF

Light LG&DF

Mniej glutenu, bez nabiału i mięsa. Ryby są! Lekka, antyoksydacyjna, wspierająca trawienie i odporność!

od 73,99 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
Dieta ProActive

ProActive

Zbilansowane posiłki dla aktywnych, z naciskiem na białko i niską zawartość glutenu. Idealna dla trenujących!

od 73,99 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
Dieta Keto

Keto

Ketogeniczna dieta tłuszczowa. Minimum węglowodanów, maksimum efektów! Przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

od 73,99 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
Dieta Keto+

Keto+

Keto+ to pierwsza i jedyna w Polsce dieta ketogeniczna z wyborem menu! Codziennie wybierasz z 10 keto dań.

od 83,99 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
Dieta Foodie

Foodie

Restauracyjne smaki premium, kreowane przez szefów kuchni zorientowanych na wykorzystanie sezonowych i unikatowych składników

od 83,99 zł / dzień

Zamów
Poznaj szczegóły
    Nowość

    Smart 10 dań

    do wyboru w codziennym menu!

    od 57,50 zł / dzień

    Zamów
    Poznaj szczegóły i menu

    Basic 20 dań

    do wyboru w codziennym menu!

    od 67,49 zł / dzień

    Zamów
    Poznaj szczegóły i menu
    Bestseller

    Plus 35 dań

    do wyboru w codziennym menu!

    od 73,99 zł / dzień

    Zamów
    Poznaj szczegóły i menu

    Super 45 dań

    do wyboru w codziennym menu!

    od 83,99 zł / dzień

    Zamów
    Poznaj szczegóły i menu
    SELECT Tylko w aplikacji

    Zamawiaj dania jak w restauracji a la carte!

    W Select codziennie czeka na Ciebie szeroki wybór posiłków, które możesz zamawiać na konkretny dzień i dla dowolnej liczby osób. Ciesz się pysznymi i zdrowymi daniami bez żadnych zobowiązań.

    Sprawdź szczegóły

    Pamietaj – zamów z 2 dniowym wyprzedzeniem! Grape

    Dorsz na czarnym risotto, pieczone pomidorki z groszkiem, olej porowy

    Star 4,4 More

    Owsianka bounty z musem truskawkowym

    Star 4,7 More

    Udko kurczaka w sosie teriyaki, ryż basmati, surówka z czerwonej kapusty

    Star 4,6 More

    Jaglanka kokosowa z granatem, mus mango, prażone orzechy pekan

    Star 4,6 More

    Bułeczka pomidorowa z pesto pietruszkowym i serem królewskim, warzywa

    Star 4,5 More

    Czekoladowy placek z malinami

    Star 4,6 More

    Pieczona kiełbasa w keto sosie śmietankowo-koperkowym, świeże warzywa

    Star 4,3 More

    Ciabatta z koperkowym twarożkiem ze skórką z cytryny i wędzonym łososiem, rukola z suszonymi pomidorami

    Star 4,7 More

    Pulpety wieprzowe w sosie paprykowym z kolendrą, ryż basmati

    Star 4,4 More

    Pierś kaczki pieczona w słodko-pikantnej glazurze z tamaryndowcem z fasolką, makaron chow mein

    Star 4,5 More

    Tofu tikka masala, makaron ryżowy

    Star 4,4 More

    Kluseczki leniwe z bułką tartą, fasolka szparagowa z czosnkiem

    Star 4,5 More

    Keto kurczak marynowany w harissie z salsą z pomidorów, awokado i limonki, ryż z brokułów z prażonymi orzechami nerkowca

    Star 4,4 More

    Fit lekki snickers od MrFit Trenera

    Star 4,7 More

    Chia fresca z truskawkami

    Star 4,7 More

    Chili con carne, ryż brązowy

    Star 4,6 More

    Zupa pieczarkowa z ziemniakami

    Star 4,5 More

    Enchilada z tofucznicą, czerwoną fasolą, papryką i kolendrą, guacamole

    Star 4,5 More

    Świeży makaron z pesto, pecorino i pistacjami, groszek cukrowy i pieczone pomidorki cherry

    Star 4,7 More

    Szakszuka z chorizo i mozzarellą, keto chleb, rukola z czarnymi oliwkami

    Star 4,3 More

    Suflet z żółtym serem, szynką i szczypiorkiem, rukola z pomidorkami i czarnymi oliwkami, sos winegret

    Star 4,2 More

    Keto przekąska: ser halloumi z pomidorkami

    Star 4,4 More

    Mieszanka muesli z jogurtem truskawkowo-bananowym, cząstki jabłka

    Star 4,5 More

    Kurczak w sosie z suszonych pomidorów, kasza orkiszowa, surówka coleslaw

    Star 4,6 More

    Smoothie: pomarańcza, melon, mięta

    Star 4,6 More

    Keto crumble, jogurt grecki

    Star 4,7 More

    Cypryjski gulasz z halloumi, białą fasolką, migdałami i wędzoną papryką, pita pszenna

    Star 4,7 More

    Sałatka keto antipasti z mini mozzarellą, oliwkami, plastrami kurczaka i mixem sałat, bazyliowy pesto-dressing

    Star 4,5 More

    Mieszanka orzechowa SALTED CARAMEL

    Star 4,9 More

    Pieczone ziemniaki z pesto, greckim serem i szpinakiem

    Star 4,4 More

    Wytrawne drożdzówki z konfiturą pomidorową, gorgonzolą i gruszką, rukola z oliwkami

    Star 4,6 More

    Turecka sałatka z kuskusem perłowym, świeżymi ziołami, pomidorami, orzechami laskowymi i granatem

    Star 4,4 More

    Cieciorka w sosie węgierskim z ziemniaczkami i surówką z kapusty i rzodkiewki

    Star 4,3 More

    Mieszanka orzechowa z masłem i pieprzem cayenne

    Star 4,6 More

    Karkówka w keto sosie pomidorowym z kaparami, grillowane warzywa z oliwą i świeżą bazylią

    Star 4,5 More

    Pieczeń drobiowa w sosie porowym, kasza jęczmienna, buraczki

    Star 4,4 More

    Chipotle tahini bowl z marynowanymi batatami, ryżem w kurkumie, szpinakiem baby i jajkiem

    Star 4,4 More

    Sałatka z brokułami, cheddarem, boczkiem i żurawiną, czosnkowe aioli

    Star 4,4 More

    Sałatka z figami, kozim serem i szpinakiem, sos miodowo-limonkowy

    Star 4,5 More

    Burger z pikantnymi stripsami roślinnego qurczaka i salsą mango-awokado, sałatka ze szpinakiem i czerwoną kapustą, kolendra

    Star 4,5 More

    Serek waniliowy z musem z czerwonej porzeczki i płatkami migdałów

    Star 4,6 More

    Kanapka razowa z wiśniowym sosem BBQ, bekonem i serem cheddar, ogórek

    Star 4,5 More

    Bajgiel z pastą jajeczną z suszonymi pomidorami i rukolą, pomidorki

    Star 4,8 More

    Ciasto kokosowe z czekoladą

    Star 4,5 More

    Kokosowe keto pancakes, krem pistacjowy, jagodowy chutney chia

    Star 4,4 More

    Wuzetka

    Star 4,6 More

    Ziemniaczana pizza z śmietanowym sosem, cukinią, papryką, pieczarkami i mozzarellą, salsa verde

    Star 4,5 More

    Keto truskawkowy smoothie bowl z chia i pestkami dyni

    Star 4,6 More

    Indyk po koreańsku z sezamem i szczypiorkiem

    Star 4,4 More

    Tarta snickers od MrFit-trener

    Star 4,7 More

    Libańska zupa z soczewicy

    Star 4,4 More

    Naleśnik kakaowy z solonym karmelem z daktyli, nerkowcami i polewą czekoladową, twarożek waniliowy, mango, winogrona

    Star 4,6 More

    Bibliografia:

    https://www.healthline.com/nutrition/weight-loss-motivation-tips

    https://www.healthline.com/health/balanced-diet

    https://dietetycy.org.pl/catering-dietetyczny/

    Kalkulator kalorii

    1500, 2000, 2500 czy więcej? Jaka ilość kalorii będzie dla Ciebie odpowiednia? Uzupełnij pola i poznaj swoje potrzeby oraz swojego organizmu.

    Jaki jest Twój cel
    Ile masz wzrostu i ile ważysz?
    Ile masz lat a ile ćwiczysz?
    Twoja płeć?

    Twoje zapotrzebowanie kaloryczne to: