Poradnik 4 min czytania 17.02.2021

Jesz 5 posiłków dziennie? Sam dobierz własne menu!

Średnia ocena: 4.50
NTFY
5 posilkow dziennie zdrowa dieta nice to fit you

Chcesz jeść 5 posiłków dziennie, ale nie odpowiada Ci zestaw dań w ramach diety pudełkowej? Sprawdź catering z wyborem menu! W Nice To Fit You masz możliwość pełnej personalizacji diety. Możesz jeść to co chcesz, ile chcesz i kiedy chcesz. Niczego nie nakazujemy, a pozwalamy na wszystko! Ty wybierasz, my gotujemy! Ile posiłków dziennie jeść? Jaki jest najzdrowszy tryb codziennej diety?

jak zdrowo jesc? ile posilkow dziennie

5 posiłków dziennie – dla kogo taka dieta?

Tak naprawdę w życiu liczy się kilka rzeczy, ale głównie to co jemy oraz co (i ile) pijemy. Piramida żywienia ulega regularnie zmianom od wielu lat. Odchodzi się od starych schematów, zamieniając je na nowsze. Bo nauka o żywieniu – dietetyka odkrywa coraz to nowsze zaskakujące rzeczy dotyczące jedzenia oraz jego reakcji na nasz organizm. “Pij mleko będziesz wielki?” Niekoniecznie, ponieważ możesz mieć nietolerancję laktozy, a niektóre białka mleka krowiego mogą uczulać Twój przewód pokarmowy, zaburzać wchłanianie i powodować np. trądzik – jeżeli Twój organizm jest na niego uczulony, o czym możesz nie wiedzieć. Dieta 5 posiłków to uniwersalny schemat, który powinien sprawdzić się w większości w zdrowym organizmie oraz zaspokoić uczucie głodu jak i zniwelować “spadki cukrowe” czyli ten moment po zjedzeniu posiłku, kiedy robimy się senni. Jeżeli w pracy rozprasza Cię uczucie głodu oraz powoduje całkowitą utratę koncentracji – dieta 5 posiłków dziennie jest dla Ciebie! Ale nie dla każdego… o tym przeczytasz w dalszej części artykułu.

Przykładowy rozkład 5 posiłków:

  • Śniadanie (7:30)
  • Drugie śniadanie (10:30)
  • Obiad (13:30)
  • Podwieczorek (16:30)
  • Kolacja (19:30)

Ile warto jeść posiłków? Zdrowa dieta.

Dietetycy oraz IŻŻ informują – liczba 5 posiłków dziennie to nie wymóg, a jedynie “uniwersalne” rozwiązanie dla większości ludzi. To jest taki pewnego rodzaju kompromis dla osób, które nie mają wiedzy jak podchodzić do tematu żywienia i regularności posiłków. Harmonogram 4-5 posiłków, co ok. 3 godziny świetnie sprawdzi się u dzieci i młodzieży oraz osób, których praca pozwala na takie jedzenie w ciągu dnia. Zakłada on zjadanie odpowiednich porcji – dzięki temu, że dania nie są za duże lub za małe. Po ok. 3 godzinach, przyzwyczajony  do regularnych posiłków organizm zazwyczaj woła o energię “burczeniem” w brzuchu. To jest czas na posiłek. Istnieje jednak duża szansa, że praca nie pozwala Ci na robienie przerw na jedzenie co 3-4 godziny i musisz spożywać posiłki rzadziej (np. 3 razy dziennie) oraz w dłuższych odstępach czasu – to nic złego! Specjaliści ds. żywienia odchodzą powoli od zalecania każdej osobie jedzenia 5 posiłków dziennie co 3 godziny. Dzisiejsze czasy wymagają od nas wprowadzania i wypracowywania nowych trendów. Świat pędzi, obecnie podstawa zdrowia to indywidualizacja diety oraz dobranie jej tak, aby dopasowywała się w tryb dnia danej osoby, a nie na odwrót. Na myśl, samo nasuwa się pytanie – jak zdrowo jeść? 

3 posiłki dziennie – czy to zdrowo? Liczą się kalorie i makro! 

Tylko czy na pewno liczą się tylko kalorie? Nie ważne czy chcesz jeść jeść 3 albo 5 posiłków dziennie. To co liczy się najbardziej podczas osiągania ustalonych celów sylwetkowych to… kalorie. Przytyjesz, jeśli codziennie i przez dłuższy okres będziesz spożywać nadmiar kalorii w ciągu dnia – względem swojego zapotrzebowania (sprawdź nasz kalkulator dietetyczny). Schudniesz, jeśli będziesz jeść w ciągu dnia mniej kalorii (nawet o 100), niż potrzebujesz dziennie – wg Twojego zapotrzebowania. Można tę ilość rozłożyć na 3, 5 lub nawet inną liczbę dań dziennie – przy zdrowej i zbilansowanej diecie (jaka dieta najlepsza?) nie ma to znaczenia. Inaczej natomiast wygląda sytuacja, gdy mamy do czynienia z chorobami tarczycy, cukrzycą czy insulinoodpornością. W takich przypadkach należy brać pod uwagę trochę więcej czynników i szczegółowo oraz indywidualnie podchodzić do ustalania ilości potraw w ciągu dnia oraz odstępów pomiędzy nimi. Może zdarzyć się tak, że chory na cukrzycę będzie musiał spożywać nawet 6-7 mniejszych posiłków podczas doby, a ci z insulinoopornością będą mieli najlepsze efekty zdrowotne oraz samopoczucie, jedząc np. tylko 3 posiłki dziennie.

Przykładowy rozkład posiłków:

  • Śniadanie (9:00)
  • Obiad (14:00)
  • Kolacja (19:00)
zalecana dzienna ilosc posilkow

Jedz ile chcesz i chudnij z Nice To Fit You!

W naszej diecie pudełkowej to Ty decydujesz! Możesz nie jeść w ogóle śniadań, lub kolacji. Możesz jeść 2, 3 lub 5 posiłków dziennie, tak jak lubisz i na co masz ochotę. Możesz również zamówić u nas jeden posiłek, np. tylko do pracy. Codziennie do wyboru masz nawet 45 dań w menu spośród 11 zróżnicowanych i zdrowych jadłospisów w swojej określonej kaloryczności. Decyduj, grymaś i wydziwiaj! Nasza ekipa to przede wszystkim ludzie. Sztab kucharzy i dietetyczek codziennie pracuje od rana do wieczora z uśmiechem na ustach, aby każdy otrzymał to co zamówi – bo to najbardziej mu smakuje. Pomagamy w dobraniu diety oraz ustaleniu celów żywieniowych i kaloryczności. Do produkcji naszych posiłków używamy tylko świeżych i głównie sezonowych produktów od lokalnych, wyselekcjonowanych dostawców. Oddaj swoje żywienie w ręce specjalistów – Nice To Fit You!

Nie czekaj, zaplanuj dietę już dzisiaj!

Wszystko, co ważne dla Ciebie w jednej aplikacji

Już tysiące zachwyconych Klientów z całej Polski doceniło funkcjonalność i szerokie możliwości, jakie daje aplikacja mobilna Nice To Fit You. Pobierz naszą apkę i tak jak oni, ciesz się jeszcze większą wygodą i dopasowaniem swojej diety pudełkowej.

NTFY.pl
Stwórz swoją dietę Zaloguj się
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.