Jak schudnąć po ciąży?

Dziewięć miesięcy ciąży zmienia Twoje ciało. Wraz z szalejącymi hormonami pojawiają się dodatkowe kilogramy, które trudno Ci zaakceptować. Po porodzie skupiasz się na maleństwu, a każdą wolną chwilę wykorzystujesz na drzemkę lub dopicie zimnej kawy. Nie myślisz wówczas o takich drobiazgach, jak zgubić brzuch po ciąży. Przychodzi jednak taki moment, gdy spoglądasz na swoje ciało w lustrze i czujesz potrzebę zmian. Jednocześnie dieta kojarzy Ci się z koszmarem – rezygnacją z ulubionych smaków i wieloma godzinami spędzonymi na planowaniu, zakupach oraz gotowaniu… A przecież przy opiece nad maluszkiem nie masz tyle czasu na szaleństwa w kuchni. Mamy dobrą wiadomość: zdrowe odżywianie bez żadnego wysiłku oraz długotrwałych przygotowań jest możliwe. Wystarczy wybrać zdrowy catering dietetyczny.

Z tekstu dowiesz się:

  • kiedy najlepiej zacząć dietę,
  • co powinno znaleźć się w diecie młodej mamy,
  • dlaczego warto wybrać catering dietetyczny,
  • jak ustalić swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne,
  • jaką dietę pudełkową wybrać, żeby schudnąć.

Zastanawiasz się, jak schudnąć po ciąży? Oczami wyobraźni widzisz, jak z grymasem pijesz warzywne soki, odmawiasz sobie ukochanych naleśników i z udawaną radością wskakujesz na matę treningową kilka tygodni po porodzie? Mówimy stop! W połogu powinnaś skoncentrować się na odpoczynku oraz regeneracji. Ciąża i poród były dla Twojego organizmu wyczerpujące. Teraz masz przed sobą nowe, odpowiedzialne i wymagające zadanie – opiekę nad noworodkiem. Musisz zatem dostarczać organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych.

Odchudzanie po ciąży wcale nie musi być ciężkie – bez rozsądnej diety się nie obejdzie, ale może być ona przyjemna. Właśnie dlatego chętnie podpowiemy Ci, jak schudnąć po ciąży. Nasz catering dietetyczny to lekkie i jednocześnie sycące, różnorodne dania, które dostarczą Ci wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Dzięki zbilansowanym posiłkom szybciej, niż myślisz, włożysz ulubioną sukienkę lub dopasowane jeansy, które chętnie nosiłaś przed ciążą.   

Kiedy zacząć dietę, żeby zgubić brzuch po ciąży?

6-12 miesięcy po porodzie to okres, w którym Twój organizm pracuje na pełnych obrotach – ciało regeneruje się po ciąży, gospodarka hormonalna stabilizuje się, a Twoja przemiana materii przyspiesza. To pomaga pozbyć się niechcianych wałeczków. Pamiętaj jednak, że po upływie tego czasu nadal masz równe szanse, aby stanąć do boju z nadprogramowymi kilogramami.

Jeżeli zastanawiasz się, jak schudnąć po ciąży, karmiąc piersią, pamiętaj, że dieta musi być dostosowana do Ciebie oraz dziecka. Składniki odżywcze spożywane przez mamę będą trafiały w jej mleku do karmionego dziecka. Zobacz, jakie produkty muszą znaleźć się w Twojej codziennej diecie.

Jak schudnąć po ciąży i co jeść, by szybko zauważyć efekty?

Doskonale wiemy, że zbilansowana, lekka i zdrowa dieta jest kluczem do zachowania smukłej sylwetki, ale przede wszystkim również naturalnej energii i zdrowia. Odpowiedni sposób odżywiania ma znaczenie nie tylko dla Ciebie, ale także dla Twojego dziecka. Co można jeść na diecie, jeśli karmisz piersią?

W Twoim jadłospisie nie może zabraknąć błonnika, który zapobiega zaparciom i reguluje pracę przewodu pokarmowego, co sprzyja powrotowi do dawnej sylwetki. Znajdziesz go m.in. w ciemnym pieczywie, kaszach, razowym makaronie. W diecie kobiety karmiącej wskazane są również ryby morskie, które dostarczają nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 o korzystnym wpływie na organizm dziecka i matki. Związki te są niezbędne do prawidłowego rozwoju i pracy jego mózgu oraz układu sercowo-naczyniowego.

Do niedawna uważano, że jedzenie jajek w trakcie ciąży lub karmienia piersią jest szkodliwe. Dziś już wiemy, że wysoka zawartość tłuszczu (4,5 g) w żółtku nie wpływa na wzrost cholesterolu we krwi. Dlatego dietetycy uspokajają młode mamy – jedz jajka, byle z umiarem. Jajka są źródłem zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych: omega-3 oraz omega-6. Żółtko jaja kurzego zawiera witaminy D, E, K oraz B12, które mają wpływ na prawidłowy wzrost maluszka oraz korzystnie działają na serce i słuch dziecka. Z kolei białko to źródło tiaminy oraz ryboflawiny, które pozytywne działają na układ nerwowy.

Jakie inne produkty dostarczą Ci odpowiednich wartości odżywczych i sprawią, że waga zacznie lecieć w dół? Różnorodne, lekkostrawne i wysokiej jakości produkty, takie jak:

  • chude, białe mięso i ryby,
  • węglowodany złożone: kasza jaglana, gryczana, ryże, proso, quinoa, amarantus,
  • sery kozie i owcze oraz naturalny jogurt (jeśli nie ma przeciwwskazań),
  • dobre tłuszcze: prawdziwe masło, masło klarowane, oliwa z oliwek, nierafinowany olej rzepakowy,
  • łagodne zioła: natka pietruszki, koperek, majeranek, bazylia, kminek, kozieradka, tymianek,
  • gotowane, pieczone lub duszone warzywa,
  • naturalne cukry: fruktoza z owoców, miód, syrop z agawy, ksylitol, stevia.

Na samą myśl o liście wytycznych robisz się blada i masz ochotę uciec? Zmianę nawyków żywieniowych i wprowadzenie do diety zdrowych produktów porównujesz do wyprawy na K2? Jeśli obawiasz się, że nie dasz rady zadbać o zbilansowaną dietę, po której nie będziesz chodzić głodna, i boisz się efektu jojo, to właśnie dla Ciebie stworzyliśmy diety Nice To Fit You.

Jak szybko schudnąć po ciąży? O zaletach diety pudełkowej dla młodej mamy

Catering dietetyczny to nie tylko wygodne pudełka, które dostarczamy Ci każdego dnia. Dla Ciebie to także szereg innych korzyści.

  • Ustalona wartość energetyczna na cały dzień – nie musisz nic liczyć, niczego ważyć, ani o niczym pamiętać – wystarczy, że przy zamawianiu diety wybierzesz ustaloną dla Ciebie dawkę kalorii, a my zajmiemy się resztą.
  • Zbilansowane posiłki pod względem składników odżywczych – dostarczasz organizmowi odpowiednią ilość białek, węglowodanów i tłuszczy, a także niezbędne witaminy i minerały.
  • Różnorodność – codziennie czekają na Ciebie ekscytujące połączenia smakowe, a wybór dania pozostawiamy Tobie – w ramach wybranego pakietu możesz wybierać z kilku różnych wariantów śniadań, obiadów, kolacji i nie tylko!
  • Indywidualne dopasowanie – tworzysz dietę na miarę Twoich potrzeb i preferencji, także jeśli chodzi o ilość posiłków.
  • Oszczędność czasu – koniec z planowaniem, zakupami i gotowaniem,
  • Przyjemność jedzenia wraz ze spadkiem wagi – małymi krokami zbliżasz się do celu, bez stosowania drakońskich diet i głodówek.

Pamiętaj, że zdrowa i zbilansowana dieta powinna uwzględniać odpowiednie dla Ciebie zapotrzebowanie kaloryczne. Z łatwością obliczysz je za pomocą kalkulatora diet – bezpłatnego narzędzia dostępnego na naszej stronie, które weźmie pod uwagę Twój zapotrzebowanie na składniki odżywcze.

Jaką dietę pudełkową wybrać, żeby schudnąć po ciąży?   

Chcesz zadbać o zdrową dietę z Nice To Fit You, ale nie wiesz, od czego zacząć? To banalnie proste!

Jedzenie powinno sprawiać przyjemność, a nie być smutną koniecznością okupioną listą zakazów. Dlatego w Nice To Fit You dajemy Ci możliwość ogromnego wyboru oraz pełną kontrolę nad tym, co jesz. Codziennie możesz zdecydować się na jedno z 15, 20 lub nawet 25 dań.

Poznaj nasze pakiety i zobacz, który będzie odpowiedni dla Ciebie:

  • Pakiet BASIC – umożliwia dostęp do 15 dań dziennie, które wchodzą w skład diety klasycznej, wegetariańskiej i diety pozbawionej nabiału oraz glutenu.
  • Pakiet PLUS – 20 dań do wyboru, oprócz wspomnianych wyżej diet są tu również pozycje wzbogacone o posiłki z obniżoną zawartością węglowodanów.
  • Pakiet SUPER+ – aż 25 dań – opcja dla wymagających, pełen zakres diet z dostępem do diety Foodie.

Gdy karmisz piersią, szczególnie dbasz o to, co jesz, i chcesz mieć pewność, że składniki zawarte w Twoich posiłkach są bezpieczne dla Ciebie oraz zdrowia dziecka. W Nice To Fit You elastycznie zarządzasz planem posiłków i samodzielnie decydujesz, co trafia do Twojego pudełka. Dzięki temu wykluczasz z diety alergeny lub inne niewskazane produkty, które mogą podrażnić delikatny brzuszek maluszka.

Zobacz, jakie opcje dietetyczne masz do wyboru:

  • Dieta Less Gluten & Dairy Free – to odpowiedź na potrzeby osób, które muszą lub chcą zrezygnować z jogurtów lub tradycyjnych bułek. Pudding z nasion chia na śniadanie lub wysokobiałkowe obiady na bazie ryb i roślin strączkowych to zdrowa alternatywa dla dań z nabiału i glutenu.
  • Dieta Veggy – różnorodne posiłki bogate w niezbędną ilość białka. Przywitaj zdrowe, jarskie rozwiązania – warzywa, kasze, tofu i rośliny strączkowe.
  • Dieta Less Carb – jadłospis, który wesprze Twój plan treningowy na siłowni i solidny powrót do formy.
  • Dieta Foodie – dania dla wielbicieli ekscytujących smaków. Poznaj nasze modne propozycje, których nie powstydziłby się żaden szef kuchni.

Pojawienie się dziecka wywraca świat do góry nogami – maluch jest na pierwszym miejscu. Młoda mama powinna jednak pamiętać o swoim zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Zbilansowana dieta nie tylko wzmacnia ciało i pomaga w jego szybszej regeneracji po porodzie, ale także pozwoli Ci szybciej wrócić do formy sprzed ciąży.

Dzięki naszym dietom nie musisz rezygnować z ulubionych dań i zastanawiać się, co jeść, aby czuć się zdrowo oraz lekko. Nie myśl o kaloriach i składnikach odżywczych – zadbamy o to za Ciebie. Bez poczucia winy możesz rozkoszować się ulubionymi smakami w zdrowej odsłonie. Zobacz, jakie to proste!

wegetarianizm a dieta aplikacja do wyboru menu posilkow Blog

Dieta dla wegetarian – korzystaj z kilku wariantów i układaj swoje własne menu każdego dnia!

Zastanawiasz się nad dietą pudełkową, ale myślisz, że ogranicza Cię wegetarianizm? Poznaj nasz catering dietetyczny i komponuj menu spośród wielu wariantów! Nie jesz mięsa, ale lubisz zróżnicowane smaki? Najesz się zdrowo i bezmięsnie. Wegetarianie uwielbiają naszą dietę Veggy! Odstaw mięso i ryby jeśli tylko masz na to ochotę - z nami masz wybór… i to największy na rynku...

23.02.2021
sniadania tluszczowo bialkowe ntfy Blog

Dla kogo jest dieta białkowo-tłuszczowa? Poznaj nasz wariant Less Carb

Zastanawiasz się nad dietą białkowo-tłuszczową? Dowiedz się, na czym ona polega i dla kogo będzie odpowiednia. Chcesz schudnąć? Jeżeli planujesz ograniczyć węglowodany i zwiększyć ilość białka oraz tłuszczów w diecie to nasz wariant diety pudełkowej Less Carb będzie dla Ciebie idealny! Wypróbuj catering dopasowany do Ciebie, wybieraj posiłki i ilość dań dziennie.

18.02.2021
5 posilkow dziennie zdrowa dieta nice to fit you Blog

Jesz 5 posiłków dziennie? Sam dobierz własne menu!

Chcesz jeść 5 posiłków dziennie, ale nie odpowiada Ci zestaw dań w ramach diety pudełkowej? Sprawdź catering z wyborem menu! W Nice To Fit You masz możliwość pełnej personalizacji diety. Możesz jeść to co chcesz, ile chcesz i kiedy chcesz. Niczego nie nakazujemy, a pozwalamy na wszystko! Ty wybierasz, my gotujemy! Ile posiłków dziennie jeść? Jaki jest najzdrowszy tryb codziennej diety?

17.02.2021
zdieta redukcyjna Blog

Dieta redukcyjna 2000, 2500, 3000 kcal? Tak, to możliwe! Ułóż swoje spersonalizowane menu.

Dzięki diecie pudełkowej możesz dopasować swoją dietę redukcyjną do indywidualnych potrzeb. Sprawdź, jak personalizować menu. Zobacz ile kalorii potrzebujesz dzięki naszemu kalkulatorowi diet i zacznij realizować swoje cele żywieniowe już od jutra! Posiadamy diety dopasowane do Twojego stylu życia. Chcesz schudnąć? A może nabrać masy mięśniowej? Jaką dietę wybrać? Nice To Fit You!

15.02.2021
duzo blonnika w zdrowych sokach nice to fit you natura cold press Health

W czym jest błonnik? U nas to Ty decydujesz, co jesz!

Błonnik pokarmowy to niezbędny element prawidłowo skonstruowanej, zdrowej diety. Dowiedz się, w jakich produktach go znajdziesz. Jak ułożyć dietę opartą o produkty bogate w błonnik? Dlaczego jest on tak istotny i czy może pomóc w utracie wagi? Sprawdź proste zasady jak wprowadzić błonnik do swoich codziennych rytuałów i pozbądź się zaparć oraz problemów z wypróżnianiem!

04.02.2021
jak obliczyc makro na redukcji mniej weglowodanow Health

Prawidłowe makro dzięki diecie Less Carb – zapewnimy Ci odpowiednią ilość makroskładników

Less Carb to dieta dla osób, które chcą przyjmować mniej węgli, a więcej białka i tłuszczów. Sprawdź, na czym dokładnie polega. Jaka jest najskuteczniejsza dieta dla Ciebie? Posiadamy łatwy w obsłudze kalkulator kaloryczny. Nasze dietetyczki doskonale wiedzą jak zbalansować mikro i makro składniki w zdrowej diecie, aby stała się Twoim stylem życia i przyjemnością.

03.02.2021
zdrowe jedzenie pelne witamin i makroelementow Blog

Witaminy, a zdrowie człowieka – najważniejsze pytania

Zastanawiasz się, co ma najwięcej witaminy C albo jak dostarczyć organizmowi witamin z grupy B? Przeczytaj i dowiedz się! Witaminy to bardzo ważny i nieodłączny element zbilansowanej oraz zdrowej diety. Skąd brać witaminy? Jakie dawkowanie witamin jest odpowiednie? Czy można przedawkować witaminy oraz jak dbać o zdrowie. Zapraszamy do artykułu!

02.02.2021
Jak jeść 4 posiłki dziennie, aby schudnąć? Food

Jesz 4 posiłki dziennie? Dobierz odpowiednią dietę i ułóż menu według własnych upodobań

Zdrowa dieta polega na regularnym jedzeniu. Liczba posiłków jest kwestią drugorzędną. Ważne tylko, by dobrze dopasować kaloryczność dań. Jak to zrobić przy diecie złożonej z 4 posiłków?

28.01.2021
Dlaczego warto jeść śniadanie? Health

Dlaczego warto jeść śniadanie? Poznaj skutki niejedzenia śniadań

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia – to cała prawda! Choć każdy posiłek jest bardzo istotny dla organizmu, śniadania stanowią podstawę naszego zdrowego trybu życia i diety.

25.01.2021
posegregowane dania obliczone i zaplanowane w zdrowym ciele zdrowy duch Blog

Jak z diety zrobić styl życia?

Chcesz prowadzić zdrowy styl życia, ale nie wiesz jak? Zdradzamy zasady zdrowego stylu życia i podpowiadamy, jak stać się zdrowszym i bardziej aktywnym. Pamiętaj, że w zdrowym ciele - zdrowy duch. W życiu najważniejszy jest balans, a żadne ekstrema nie są dobre. Zdobądź zdrowie, smukłą sylwetkę, dobre samopoczucie oraz odnajdź wewnętrzny spokój. To możliwe… i nie aż takie trudne.

21.01.2021

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
Bielsko BiałaDębnoGdańskJurkówŁowiczOpoleRakoniewiceSuwałkiŚwiebodzinWielogłowy

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.