Dlaczego warto jeść śniadanie?

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. To zdanie z pewnością każdy z nas słyszał przynajmniej raz w życiu i jak się okazuje – jest w nim bardzo dużo prawdy. Choć każdy posiłek jest bardzo istotny dla organizmu, śniadania stanowią podstawę naszego zdrowego trybu życia i diety.

Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego trzeba jeść śniadanie,
  • jak jeść śniadania,
  • co jeść na śniadanie,
  • jakie są konsekwencje niejedzenia śniadań.

Niejedzenie śniadania nie ma żadnego związku ze zdrową dietą. Opuszczenie tego podstawowego posiłku nie tylko sprawi, że szybciej będziesz głodny, ale też chętniej sięgniesz po niezdrowe przekąski. Dlaczego jeszcze śniadanie jest podstawą diety? Wyjaśniamy, jakie skutki może nieść za sobą rezygnacja z tego posiłku.

Dlaczego trzeba jeść śniadanie?

Śniadanie to pierwszy posiłek w ciągu dnia, który należy zjeść w niedługim czasie po przebudzeniu. Nie istnieje jednak reguła, która wskazywałaby na konkretną godzinę jedzenia śniadania. Wszystko zależy bowiem od Twojego trybu dnia i godziny, o której wstajesz z łóżka. Jeśli budzisz się wcześnie rano, tzn. między 6 a 7, spróbuj zjeść śniadanie przed 8. Później możesz bowiem odczuwać większy głód. Jeśli natomiast lubisz sobie pospać np. do 10, zjedz późne śniadanie między 11 a 12.

Dlaczego zjedzenie śniadania w krótkim czasie po przebudzeniu jest tak istotne? Sprawdź:

  • Poranne śniadanie dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych po najdłuższej, nocnej, przerwie w jedzeniu.
  • Śniadanie zmniejsza uczucie porannego głodu i pozwala Ci szybciej się rozbudzić.
  • Śniadanie zapewnia energię na najbliższe godziny. Dzięki niemu Twój organizm może prawidłowo funkcjonować w pierwszej części dnia.

Dlaczego należy jeść śniadanie i jak to robić?

Śniadanie stanowi podstawę zdrowej diety i pozwala organizmowi prawidłowo funkcjonować w ciągu dnia. Żebyś jednak mógł czerpać 100% korzyści z jedzenia tego posiłku, zwróć uwagę także na to, jak jesz swoje śniadanie.

Zazwyczaj jesz śniadanie w biegu – pomiędzy ubieraniem się do pracy i pakowaniem torby na siłownię? To niestety nie jest zdrowe podejście do spożywania posiłków. W ten sposób masz bowiem mniejszą kontrolę nad tym, co i ile jesz, a w efekcie zjadasz więcej. Szybciej też stajesz się głodny, bo łatwiej zapominasz o spożytym posiłku – Twój mózg jest wtedy skupiony na przetwarzaniu innych informacji. Dodatkowo organizm nie ma czasu na spokojne trawienie. Gdy jesz w biegu, jesz szybciej i większymi kęsami.

Jeśli nie masz czasu na spokojne śniadanie w domu, spróbuj zjeść ten posiłek w biurze, jeszcze zanim rozpoczniesz pracę. Aby nie nosić ze sobą dodatkowego bagażu i nie martwić się przygotowywaniem posiłków zawczasu, zamów dietę pudełkową Nice To Fit You. Wykorzystaj kalkulator diet, który pozwoli Ci ustalić, ile kalorii potrzebujesz i jak mogą wyglądać Twoje śniadania. Jeśli zdecydujesz się na nasze pudełka, swoje śniadania i pozostałe posiłki możesz odbierać, będąc w pracy. To Ty wybierasz, gdzie ma trafić codzienna dostawa.

Co jeść na śniadanie?

Kanapki z szynką i serem, płatki na mleku, parówki – to śniadania, które większość z nas z pewnością zna z dzieciństwa. Nie są to jednak pełnowartościowe posiłki dodające energii na cały dzień. Aby organizm mógł prawidłowo funkcjonować, potrzebuje zbilansowanych składników odżywczych – węglowodanów złożonych (niezbędnych do dostarczenia energii), białek (zwiększających uczucie sytości) oraz tłuszczów (obniżających poziom cholesterolu, wspierających układy nerwowy i krwionośny).

Jeśli zdecydujesz się na naszą dietę pudełkową, każdego dnia otrzymasz pełnowartościowe śniadanie. Nie będziesz się więc musiał zastanawiać, jak prawidłowo skomponować ten posiłek. W zależności od wybranego pakietu do Twojego pudełka trafi np. pasta jajeczna ze szczypiorkiem, chleb żytni i roszponka z pomidorem, owsianka z mango lassi, złotym siemieniem lnianym i kurkumą, a także mango i pomarańczą lub omlet z masłem orzechowym, pieczonym jabłkiem i sosem waniliowym.

Przeczytaj też  nasz poradnik i dowiedz się, co można jeść na diecie.

Niejedzenie śniadań – jakie mogą być skutki?

Wydaje Ci się, że niezjedzenie śniadania to dobry sposób na dietę? Zastanawiasz się, co może się stać, jeśli przez kilka godzin będziesz miał mniej energii? Jak się okazuje – bardzo dużo. Niejedzenie śniadania może nieść za sobą poważne konsekwencje:

  • Niejedzenie śniadań spowalnia metabolizm. Jeśli się głodzisz, przechodzi on w tzw. tryb przetrwania. Nie zużywa on od razu dostarczanych kalorii, tylko magazynuje je w postaci tłuszczu na kolejne dłuższe przerwy. W efekcie wzrasta ryzyko rozwoju nadwagi i otyłości.
  • Brak śniadań zwiększa ryzyko wieczornego i nocnego podjadania. Nieważne, jak bardzo będziesz się głodził w pierwszej części dnia, Twój organizm i tak upomni się o potrzebną mu energię. Gdy wyraźnie da o Tym znać (ssanie w żołądku), z pewnością sięgniesz po coś, co szybko zaspokoi Twój głód. Będą to najczęściej węglowodany proste i tłuszcze, które nie dostarczają naszym organizmom wartości odżywczych.
  • Niejedzenie śniadań wydłuża czas reakcji mózgu. Sprawia, że dłużej przetwarzasz informacje i reagujesz na bodźce. W efekcie możesz być mniej wydajny w pracy. Opóźniona reakcja może także stanowić poważne zagrożenie dla Ciebie i innych, np. gdy prowadzisz samochód.
  • Niejedzenie śniadań może także doprowadzić do zaburzeń rytmu odżywiania. Gdy rano przegłodzisz swój organizm, później pochłoniesz większe ilości jedzenia. Brak posiłku może także skutkować nerwowością, rozdrażnieniem i frustracją.

Skutki niejedzenia śniadań mogą być bardzo poważne dla Twojego organizmu i Twojej kondycji psychicznej. W związku z tym dbaj, aby każdego dnia zjeść pierwszy posiłek niedługo po obudzeniu. Twoje ciało i umysł na pewno Ci za to podziękują.

wegetarianizm a dieta aplikacja do wyboru menu posilkow Blog

Dieta dla wegetarian – korzystaj z kilku wariantów i układaj swoje własne menu każdego dnia!

Zastanawiasz się nad dietą pudełkową, ale myślisz, że ogranicza Cię wegetarianizm? Poznaj nasz catering dietetyczny i komponuj menu spośród wielu wariantów! Nie jesz mięsa, ale lubisz zróżnicowane smaki? Najesz się zdrowo i bezmięsnie. Wegetarianie uwielbiają naszą dietę Veggy! Odstaw mięso i ryby jeśli tylko masz na to ochotę - z nami masz wybór… i to największy na rynku...

23.02.2021
sniadania tluszczowo bialkowe ntfy Blog

Dla kogo jest dieta białkowo-tłuszczowa? Poznaj nasz wariant Less Carb

Zastanawiasz się nad dietą białkowo-tłuszczową? Dowiedz się, na czym ona polega i dla kogo będzie odpowiednia. Chcesz schudnąć? Jeżeli planujesz ograniczyć węglowodany i zwiększyć ilość białka oraz tłuszczów w diecie to nasz wariant diety pudełkowej Less Carb będzie dla Ciebie idealny! Wypróbuj catering dopasowany do Ciebie, wybieraj posiłki i ilość dań dziennie.

18.02.2021
5 posilkow dziennie zdrowa dieta nice to fit you Blog

Jesz 5 posiłków dziennie? Sam dobierz własne menu!

Chcesz jeść 5 posiłków dziennie, ale nie odpowiada Ci zestaw dań w ramach diety pudełkowej? Sprawdź catering z wyborem menu! W Nice To Fit You masz możliwość pełnej personalizacji diety. Możesz jeść to co chcesz, ile chcesz i kiedy chcesz. Niczego nie nakazujemy, a pozwalamy na wszystko! Ty wybierasz, my gotujemy! Ile posiłków dziennie jeść? Jaki jest najzdrowszy tryb codziennej diety?

17.02.2021
zdieta redukcyjna Blog

Dieta redukcyjna 2000, 2500, 3000 kcal? Tak, to możliwe! Ułóż swoje spersonalizowane menu.

Dzięki diecie pudełkowej możesz dopasować swoją dietę redukcyjną do indywidualnych potrzeb. Sprawdź, jak personalizować menu. Zobacz ile kalorii potrzebujesz dzięki naszemu kalkulatorowi diet i zacznij realizować swoje cele żywieniowe już od jutra! Posiadamy diety dopasowane do Twojego stylu życia. Chcesz schudnąć? A może nabrać masy mięśniowej? Jaką dietę wybrać? Nice To Fit You!

15.02.2021
duzo blonnika w zdrowych sokach nice to fit you natura cold press Health

W czym jest błonnik? U nas to Ty decydujesz, co jesz!

Błonnik pokarmowy to niezbędny element prawidłowo skonstruowanej, zdrowej diety. Dowiedz się, w jakich produktach go znajdziesz. Jak ułożyć dietę opartą o produkty bogate w błonnik? Dlaczego jest on tak istotny i czy może pomóc w utracie wagi? Sprawdź proste zasady jak wprowadzić błonnik do swoich codziennych rytuałów i pozbądź się zaparć oraz problemów z wypróżnianiem!

04.02.2021
jak obliczyc makro na redukcji mniej weglowodanow Health

Prawidłowe makro dzięki diecie Less Carb – zapewnimy Ci odpowiednią ilość makroskładników

Less Carb to dieta dla osób, które chcą przyjmować mniej węgli, a więcej białka i tłuszczów. Sprawdź, na czym dokładnie polega. Jaka jest najskuteczniejsza dieta dla Ciebie? Posiadamy łatwy w obsłudze kalkulator kaloryczny. Nasze dietetyczki doskonale wiedzą jak zbalansować mikro i makro składniki w zdrowej diecie, aby stała się Twoim stylem życia i przyjemnością.

03.02.2021
zdrowe jedzenie pelne witamin i makroelementow Blog

Witaminy, a zdrowie człowieka – najważniejsze pytania

Zastanawiasz się, co ma najwięcej witaminy C albo jak dostarczyć organizmowi witamin z grupy B? Przeczytaj i dowiedz się! Witaminy to bardzo ważny i nieodłączny element zbilansowanej oraz zdrowej diety. Skąd brać witaminy? Jakie dawkowanie witamin jest odpowiednie? Czy można przedawkować witaminy oraz jak dbać o zdrowie. Zapraszamy do artykułu!

02.02.2021
Jak jeść 4 posiłki dziennie, aby schudnąć? Food

Jesz 4 posiłki dziennie? Dobierz odpowiednią dietę i ułóż menu według własnych upodobań

Zdrowa dieta polega na regularnym jedzeniu. Liczba posiłków jest kwestią drugorzędną. Ważne tylko, by dobrze dopasować kaloryczność dań. Jak to zrobić przy diecie złożonej z 4 posiłków?

28.01.2021
posegregowane dania obliczone i zaplanowane w zdrowym ciele zdrowy duch Blog

Jak z diety zrobić styl życia?

Chcesz prowadzić zdrowy styl życia, ale nie wiesz jak? Zdradzamy zasady zdrowego stylu życia i podpowiadamy, jak stać się zdrowszym i bardziej aktywnym. Pamiętaj, że w zdrowym ciele - zdrowy duch. W życiu najważniejszy jest balans, a żadne ekstrema nie są dobre. Zdobądź zdrowie, smukłą sylwetkę, dobre samopoczucie oraz odnajdź wewnętrzny spokój. To możliwe… i nie aż takie trudne.

21.01.2021
Lunchbox na każdy dzień do pracy lub szkoły Food

Lunchbox na każdy dzień tygodnia – dlaczego warto wybrać elastyczną dietę pudełkową?

Aby cieszyć się ładną sylwetką i dobrym zdrowiem, nie musisz jeść 5 posiłków dziennie. W diecie najważniejsze to, aby dopasować ją do swoich potrzeb. Zobacz, jak łatwo skomponować dietę pudełkową z uwzględnieniem 3 lub 4 posiłków.

18.01.2021

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
BydgoszczGorzów WielkopolskiKostrzynMurowana GoślinaOlsztynPłockRakoniewiceStary SączSterkowiecŚwiecie

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.