jak obliczyc makro na redukcji mniej weglowodanow

Less Carb to dieta dla osób, które chcą przyjmować mniej węgli, a więcej białka i tłuszczów. Sprawdź, na czym dokładnie polega. Jaka jest najskuteczniejsza dieta dla Ciebie? Posiadamy łatwy w obsłudze kalkulator kaloryczny. Nasze dietetyczki doskonale wiedzą jak zbalansować mikro i makro składniki w zdrowej diecie, aby stała się Twoim stylem życia i przyjemnością. 

z tekstu dowiesz się:

  • co to jest makro
  • jak obliczyć makro
  • jakie makro na redukcji
  • Najskuteczniejsza dieta – makroskładniki w cateringu pudełkowym Nice To Fit You

Co to jest makro

Makro, a tak naprawdę makroskładniki to wszystkim dobrze znane: tłuszcze, węglowodany i białka. Są to składniki pokarmowe występujące we wszystkich znanych nam produktach, poza alkoholem – odgrywają one wielką rolę ludzkim organizmie. Nie tylko sama kaloryczność powinna być brana pod uwagę, a właśnie te 3 składniki, przy przygotowywaniu każdego posiłku. 

Węglowodany – są to makroskładniki w których skład wchodzą: węgiel, wodór oraz tlen. Pełnią one wiele ważnych funkcji w organizmie człowieka. Są kluczowym źródłem energii.

Tłuszcze – ich rola bardzo często jest spłycona jedynie do roli zbędnego materiału zapasowego. To błąd w myśleniu, który często skutkuje całkowitym wyeliminowaniem tłuszczu, będąc na diecie redukcyjnej.

Białka – najczęściej określane “królem” makroskładników w diecie. Pełnią bardzo ważną rolę – jest to budulec tkanek oraz narządów i biorą udział w syntezie hormonów i enzymów.

prawidlowe makro pizza na redukcji

Jak obliczyć makro

Istnieją pewne zasady jak obliczyć prawidłowe makro w Twojej diecie. Każdy z makroskładników dostarcza nam określoną dawkę energii 1 g białka – 4 kcal, 1g tłuszczów – 9 kcal, a 1 g węglowodanów – również 4 kcal. Kiedy pojawia się temat ustalenia swojej przykładowej diety – wiele osób główkuje jak obliczyć prawidłowe makroskładniki. Nie jest to wcale takie trudne! Na początku obliczamy swoją podstawową i całkowitą przemianę materii, następnie odcinamy kalorie, na redukcji lub dodajemy je, jeżeli oczekujemy przyrostu masy. W kolejnym kroku wyliczamy zapotrzebowanie na makroskładniki. W odpowiednio zbilansowanej uniwersalnej diecie, węglowodany nie powinny przekraczać 65% zapotrzebowania energetycznego, przy czym powinny dostarczać nie mniej niż 45% energii. Średnio przyjmuje się, że powinno być to ok 55%. Tłuszcze to przedział energetyczny około 20-35% dziennego zapotrzebowania. Białka od 10 do 20% energii. Możesz posłużyć się aplikacjami na smartfony lub wyszukiwarką internetową – istnieje wiele pomocników “liczenia produktów”. W kolejnym akapicie pochylimy się nad tematem odpowiedniego makro podczas redukcji tkanki tłuszczowej – kolokwialnie mówiąc, chudnięcia. 

Jakie makro na redukcji?

Tak jak można wywnioskować z poprzednich akapitów – bardzo ważny jest odpowiedni rozkład makroskładników w diecie na masę mięśniową, ale równie ważnym jest ten na redukcję. Jest on bezwzględnie kluczowy dla skuteczności konkretnego planu dietetycznego. Jakie zatem powinny być proporcje białka, do tłuszczu i do węglowodanów? Jak obliczyć poprawne i zdrowe makro redukcji? Musimy być szczerzy – nie ma jednej konkretnej reguły na to, jak taka redukcja powinna wyglądać, aby została zakończona sukcesem. Tak samo jak na świecie nie istnieją dwie takie same osoby – każdy organizm pomimo wielu podobieństw jest inny. Na każdego działają inne rzeczy. Na jednych lepiej, na innych gorzej. mogą działać inne sposoby. Jednak omówimy podstawowe założenia redukcji, które warto na sobie sprawdzić. Na redukcji warto obniżyć proporcje węglowodanów względem białek i tłuszczy, w zależności od celu – chudnięcie, lub dodatkowe “docięcie” rzeźby przed formą życia na lato. Każdy organizm jest inny i takie proporcje warto ustalać indywidualnie obserwując siebie i swoje postępy. Warto założyć sobie jakiś okres czasu w którym codziennie będziemy zapisywać notatki w postaci zjedzonych posiłków, wagi, obwodów oraz zdjęć w lustrze. Oczywistym jest, że ten proces będzie trwał i tylko wtedy otrzymamy zadowalające nas efekty, ale nie odrazu Rzym zbudowano. Można wyjść od uniwersalnych wartości i stopniowo redukować proporcje węglowodanów. W naszej diecie Less Carb proponujemy następujący rozkład makro: 30 – 35% węglowodanów. 25-30% białka oraz 30 – 35% tłuszczu. 

poprawnie skomponowana dieta na redukcje less carb

Najskuteczniejsza dieta – makroskładniki w cateringu Nice To Fit You

Najskuteczniejsza dieta to taka, która jest wygodna i możliwa do utrzymania jak najdłużej. Dieta powinna stać się stylem życia i nową relacja z jedzeniem. Nie powinna sprawiać problemów, nie powinna męczyć psychicznie ani też powodować ciągłego uczucia głodu. Tylko wtedy zachowasz wewnętrzny balans i unikniesz efektu jojo. Nice To Fit You to przede wszystkim ludzie. Sztab ekspertów i specjalistów codziennie dba o to, aby nasi Klienci dostawali spersonalizowane, zdrowe i zbilansowane posiłki o odpowiednio policzonym makro. Posiadamy wygodny w użyciu kalkulator dietetyczny, który pomoże ustalić odpowiednią ilość kalorii na dzień w zależności od obranego celu. Chcesz schudnąć? A może chcesz nabrać masy mięśniowej? Jeżeli ani to ani to Cię nie interesuje, a jedyne czego pragniesz to zdrowe i regularne posiłki zapewniające Ci spokój ducha o tę najważniejszą część dnia – jedzenie, to również dobrze trafiłeś. Podchodzimy do tematu diety holistycznie i chcemy być dla naszych Klientów czymś więcej niż tylko cateringiem dietetycznym. Nice To Fit You to nie dieta, to styl życia! Przekonaj się sam, że dieta pudełkowa nie musi być nudna i monotonna. Smacznego!

wegetarianizm a dieta aplikacja do wyboru menu posilkow Blog

Dieta dla wegetarian – korzystaj z kilku wariantów i układaj swoje własne menu każdego dnia!

Zastanawiasz się nad dietą pudełkową, ale myślisz, że ogranicza Cię wegetarianizm? Poznaj nasz catering dietetyczny i komponuj menu spośród wielu wariantów! Nie jesz mięsa, ale lubisz zróżnicowane smaki? Najesz się zdrowo i bezmięsnie. Wegetarianie uwielbiają naszą dietę Veggy! Odstaw mięso i ryby jeśli tylko masz na to ochotę - z nami masz wybór… i to największy na rynku...

23.02.2021
sniadania tluszczowo bialkowe ntfy Blog

Dla kogo jest dieta białkowo-tłuszczowa? Poznaj nasz wariant Less Carb

Zastanawiasz się nad dietą białkowo-tłuszczową? Dowiedz się, na czym ona polega i dla kogo będzie odpowiednia. Chcesz schudnąć? Jeżeli planujesz ograniczyć węglowodany i zwiększyć ilość białka oraz tłuszczów w diecie to nasz wariant diety pudełkowej Less Carb będzie dla Ciebie idealny! Wypróbuj catering dopasowany do Ciebie, wybieraj posiłki i ilość dań dziennie.

18.02.2021
5 posilkow dziennie zdrowa dieta nice to fit you Blog

Jesz 5 posiłków dziennie? Sam dobierz własne menu!

Chcesz jeść 5 posiłków dziennie, ale nie odpowiada Ci zestaw dań w ramach diety pudełkowej? Sprawdź catering z wyborem menu! W Nice To Fit You masz możliwość pełnej personalizacji diety. Możesz jeść to co chcesz, ile chcesz i kiedy chcesz. Niczego nie nakazujemy, a pozwalamy na wszystko! Ty wybierasz, my gotujemy! Ile posiłków dziennie jeść? Jaki jest najzdrowszy tryb codziennej diety?

17.02.2021
zdieta redukcyjna Blog

Dieta redukcyjna 2000, 2500, 3000 kcal? Tak, to możliwe! Ułóż swoje spersonalizowane menu.

Dzięki diecie pudełkowej możesz dopasować swoją dietę redukcyjną do indywidualnych potrzeb. Sprawdź, jak personalizować menu. Zobacz ile kalorii potrzebujesz dzięki naszemu kalkulatorowi diet i zacznij realizować swoje cele żywieniowe już od jutra! Posiadamy diety dopasowane do Twojego stylu życia. Chcesz schudnąć? A może nabrać masy mięśniowej? Jaką dietę wybrać? Nice To Fit You!

15.02.2021
duzo blonnika w zdrowych sokach nice to fit you natura cold press Health

W czym jest błonnik? U nas to Ty decydujesz, co jesz!

Błonnik pokarmowy to niezbędny element prawidłowo skonstruowanej, zdrowej diety. Dowiedz się, w jakich produktach go znajdziesz. Jak ułożyć dietę opartą o produkty bogate w błonnik? Dlaczego jest on tak istotny i czy może pomóc w utracie wagi? Sprawdź proste zasady jak wprowadzić błonnik do swoich codziennych rytuałów i pozbądź się zaparć oraz problemów z wypróżnianiem!

04.02.2021
zdrowe jedzenie pelne witamin i makroelementow Blog

Witaminy, a zdrowie człowieka – najważniejsze pytania

Zastanawiasz się, co ma najwięcej witaminy C albo jak dostarczyć organizmowi witamin z grupy B? Przeczytaj i dowiedz się! Witaminy to bardzo ważny i nieodłączny element zbilansowanej oraz zdrowej diety. Skąd brać witaminy? Jakie dawkowanie witamin jest odpowiednie? Czy można przedawkować witaminy oraz jak dbać o zdrowie. Zapraszamy do artykułu!

02.02.2021
Jak jeść 4 posiłki dziennie, aby schudnąć? Food

Jesz 4 posiłki dziennie? Dobierz odpowiednią dietę i ułóż menu według własnych upodobań

Zdrowa dieta polega na regularnym jedzeniu. Liczba posiłków jest kwestią drugorzędną. Ważne tylko, by dobrze dopasować kaloryczność dań. Jak to zrobić przy diecie złożonej z 4 posiłków?

28.01.2021
Dlaczego warto jeść śniadanie? Health

Dlaczego warto jeść śniadanie? Poznaj skutki niejedzenia śniadań

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia – to cała prawda! Choć każdy posiłek jest bardzo istotny dla organizmu, śniadania stanowią podstawę naszego zdrowego trybu życia i diety.

25.01.2021
posegregowane dania obliczone i zaplanowane w zdrowym ciele zdrowy duch Blog

Jak z diety zrobić styl życia?

Chcesz prowadzić zdrowy styl życia, ale nie wiesz jak? Zdradzamy zasady zdrowego stylu życia i podpowiadamy, jak stać się zdrowszym i bardziej aktywnym. Pamiętaj, że w zdrowym ciele - zdrowy duch. W życiu najważniejszy jest balans, a żadne ekstrema nie są dobre. Zdobądź zdrowie, smukłą sylwetkę, dobre samopoczucie oraz odnajdź wewnętrzny spokój. To możliwe… i nie aż takie trudne.

21.01.2021
Lunchbox na każdy dzień do pracy lub szkoły Food

Lunchbox na każdy dzień tygodnia – dlaczego warto wybrać elastyczną dietę pudełkową?

Aby cieszyć się ładną sylwetką i dobrym zdrowiem, nie musisz jeść 5 posiłków dziennie. W diecie najważniejsze to, aby dopasować ją do swoich potrzeb. Zobacz, jak łatwo skomponować dietę pudełkową z uwzględnieniem 3 lub 4 posiłków.

18.01.2021

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
BiaławodaBrzegKatowiceKutnoMała WieśPleszewPodrzeczeTrójmiastoWałbrzychWłocławek

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.