Wiele razy próbowałeś podejść do diety odchudzającej, ale zawsze kończyło się to fiaskiem? Nie wiesz, jak liczyć kalorie i ile właściwie powinieneś ich zjadać, aby uzyskać zadowalające efekty? Zastanawiasz się, czy treningi albo codzienne spacery mają duży wpływ na Twoje zapotrzebowanie kaloryczne? Wyjaśniamy wszystkie wątpliwości dotyczące tego, jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne.

Z tekstu dowiesz się:

  • czym jest zapotrzebowanie kaloryczne,
  • jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne,
  • jak w prosty sposób ułożyć dietę zgodną z zapotrzebowaniem kalorycznym.

Liczenie kalorii to dla wielu osób istna zmora. Niestety, nie ma jednej idealnej liczby kalorii dla każdego – różnimy się aktywnością, masą ciała, wzrostem, płcią oraz rodzajem wykonywanej pracy. Jeżeli zastanawiasz się, ile kalorii na dzień powinieneś przyswajać, aby schudnąć, utrzymać masę ciała lub przytyć, podpowiemy Ci, jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne w jeden prosty sposób. A jeżeli nie chcesz skrupulatnie liczyć wszystkich kalorii w swoich posiłkach, nasi dietetycy z NTFY Ci to ułatwią – u nas możesz wybierać diety odpowiednie dla Twojego zapotrzebowania kalorycznego! 

Czym jest zapotrzebowanie kaloryczne?

Podstawą każdej udanej diety jest odpowiednia podaż kalorii dobrana dla Ciebie – w przeciwnym wypadku trudno będzie Ci osiągnąć dobre efekty. Spożywanie zbyt dużej liczby kalorii przez dłuższy czas będzie skutkowało dodatkowymi kilogramami.

Zapotrzebowanie kaloryczne to ilość energii, którą musisz dostarczyć organizmowi, aby mógł funkcjonować. Potrzebujemy jej nie tylko, aby trenować, ale w głównej mierze po to, by organizm mógł przeprowadzać podstawowe procesy podtrzymujące funkcje życiowe, takie jak oddychanie czy krążenie krwi.

Bazowe zapotrzebowanie kaloryczne odnosi się więc właśnie do liczby kalorii, której twój organizm potrzebuje do utrzymania podstawowych funkcji życiowych.

Ale przecież większość z nas nie leży w łóżku, nie ruszając się przez cały dzień!

To, ile kalorii na dzień będziesz potrzebował, zależy od Twojej aktywności, masy ciała, wzrostu oraz stylu życia. Drobna kobieta wykonująca pracę biurową potrzebuje mniej energii niż pracujący fizycznie mężczyzna. Młoda mama karmiąca piersią będzie miała wyższe zapotrzebowanie na kalorie niż starsza pani.

Całkowite zapotrzebowanie kaloryczne będzie więc dodatkowo uwzględniało Twoją płeć, wiek, aktywność fizyczną oraz rodzaj wykonywanej pracy.

Jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie na kalorie?

W internecie aż roi się od skomplikowanych wzorów, dzięki którym obliczysz swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Ale który z nich jest najlepszy? Przecież nie chcesz pomylić się o 200 lub 300 kalorii – to może się przełożyć na zwiększoną masę ciała.

Z pomocą przyjdzie Ci kalkulator diet dostępny na naszej stronie. W prosty sposób wyliczysz swoje zapotrzebowanie na kalorie – wystarczy, że podasz informację dotyczącą swojej masy ciała, wzrostu, aktywności fizycznej oraz płci.

W zależności od tego, czy chcesz zrzucić zbędne kilogramy, zdrowiej się odżywiać, czy też zwiększyć masę mięśniową, dobierzemy odpowiednią kaloryczność, tak abyś mógł osiągnąć swój cel!

Jak ułożyć dietę zgodną z zapotrzebowaniem kalorycznym?

Łatwo sięgnąć po czekoladkę, garść popcornu czy kolejnego cukierka. Niestety – wszystkie te produkty wliczają się do Twojej dziennej puli kalorii. Dodaj do tego puszkę gazowanego napoju albo szklankę soku i ani się obejrzysz, gdy wykorzystasz większość swojego zapotrzebowania, a i tak nie będziesz najedzony.

Jeżeli nie masz ochoty ważyć każdego liścia sałaty, a zastanawianie się, ile kalorii znajduje się w Twoim obiedzie, przyprawia Cię o ból głowy, nie mogłeś lepiej trafić!

Z nami nie będziesz musiał się zastanawiać, jak obliczyć zapotrzebowanie na kalorie! Wszystkie rodzaje diet dostępne w naszej ofercie mogą być dobrane do Twojego zapotrzebowania kalorycznego!

Z NTFY nie ma mowy o smutnych, jałowych posiłkach – naleśniki kasztanowe z kremem bananowo-orzechowym, gofry z bazyliowym pesto, a może kurczak w kokosie z orzechowym sosem i czarnym ryżem? Te i wiele innych opcji mogą znaleźć się w Twojej diecie – będzie pysznie i w zgodzie z Twoim sylwetkowym celem!

Co więcej – nie musisz się decydować na jeden sztywny pakiet diet. W NTFY to Ty decydujesz, jakie posiłki pojawią się na Twoim talerzu! Do wyboru masz 3, 4 lub 5 diet, każda z własnym całodniowym menu, z których możesz skomponować swój własny jadłospis.

Już nie musisz zastanawiać się, co ugotować na kolację, aby nie przekroczyć dziennej liczby kalorii. Z NTFY codziennie możesz cieszyć się zbilansowaną dietą, dobraną specjalnie dla Ciebie.