Produkty na diecie dającej energię

Jest 15:00, a Ty właśnie sięgasz po kolejną kawę, bo nie jesteś się w stanie skoncentrować na swojej pracy? W porze lunchu dopada Cię zmęczenie i najchętniej uciąłbyś sobie drzemkę? Niestety, projekt zlecony przez szefa musi być skończony dzisiaj – ratujesz się więc czymś, co doda Ci energii. Zjadasz kawałek czekolady albo batonika – cukier w najczystszej postaci daje Ci kopa na kolejne pół godziny. Potem czujesz się jeszcze gorzej niż wcześniej i dopadają Cię wyrzuty sumienia. W końcu miałeś zdrowo się odżywiać. Czy właśnie tak wygląda Twój dzień? Wspólnie z ekspertami NTFY zastanów się, jak to zmienić!

Z tekstu dowiesz się:

  • jak powinna wyglądać dieta na energię i witalność,
  • czy istnieją produkty dające energię,
  • w jaki sposób dieta pudełkowa zapewni Ci energię na cały dzień.

Nikt z nas nie lubi uczucia ciężkości i senności w ciągu dnia. Niestety, wielu z nas nie zwraca uwagi na to, co je, ze względu na natłok obowiązków i jedzenie w pośpiechu. Zastanawiasz się, co jeść, aby mieć więcej energii? Catering dietetyczny NTFY będzie świetnym wyborem! 

Brak energii – dieta

Wbrew pozorom wcale nie musisz zarywać nocy, aby odczuwać problemy związane z niskim poziomem energii. Jeżeli do tej pory opierałeś swoje posiłki na mocno przetworzonych produktach bogatych w cukier i tłuszcze trans, nie dziw się, że czujesz się ociężały. To, co jemy, ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Nadmiar węglowodanów bez odpowiedniej podaży tłuszczów i białka spowoduje gwałtowny wyrzut glukozy do krwi, przez co możesz odczuwać senność po posiłkach.

Jak powinna wyglądać dieta dodająca energii?

Pierwszym krokiem powinno być zadbanie o regularne posiłki – jeżeli do tej pory zapominałeś o zjedzeniu śniadania w domu, a o 12:00 zabijałeś wilczy głód drożdżówką i kawą, to najwyższy czas na zmianę nawyków! Takie podejście powoduje gwałtowne skoki stężenia glukozy we krwi. Przez chwilę czujesz, że masz energię do działania, po czym opadasz z sił i nie możesz się skupić.

Co więcej, w momencie, gdy dopada Cię głód, zaczynasz jeść w pośpiechu. Mózg z opóźnieniem rejestruje uczucie sytości, a Ty zwyczajnie zjadasz więcej, niż powinieneś. Jedzenie zbyt dużych posiłków prowadzi do obciążenia układu trawiennego. Odbiera Ci energię, która zostaje przeznaczona na trawienie. To właśnie dlatego tak ważne jest, abyś spożywał posiłki o stałych porach.

Nie zapominaj o odpowiednim nawodnieniu – jeżeli w ciągu dnia nie dostarczasz organizmowi odpowiedniej ilości wody i pijesz tylko kawę, możesz odczuwać senność ze względu na odwodnienie. Jeżeli zastanawiasz się, jak pozbyć się wody z organizmu, (jej nadmiar powoduje ociężałość i problemy trawienne), pamiętaj o wypiciu 1,5-2 litrów wody każdego dnia.

Co daje dużo energii? Nieprzetworzone, zdrowe posiłki!

Dieta dająca energię powinna być skomponowana w odpowiedni sposób i opierać się na:

  • sezonowych owocach i warzywach, które dostarczą witamin i minerałów niezbędnych dla prawidłowej pracy organizmu,
  • pełnowartościowych źródłach białka (mięso, jaja, rośliny strączkowe, ryby, nabiał), które zapewnią sytość na wiele godzin, dzięki czemu nie będziesz podjadał słodkich przekąsek,
  • zdrowych tłuszczach (oliwa z oliwek, awokado, łosoś, orzechy), które zapobiegną dużym skokom cukru we krwi, dzięki czemu unikniesz uczucia senności i spadku energii po posiłku,
  • węglowodanach złożonych (pełnoziarniste kasze, ryż czy makaron) jako źródła błonnika, wspierającego prawidłową pracę jelit.

Dieta na energię? Z NTFY to pestka!

A co, jeżeli nie masz ochoty zawracać sobie głowy gotowaniem skomplikowanych posiłków, ale zależy Ci na tym, aby w końcu poczuć się pełnym energii? Skorzystaj z cateringu dietetycznego NTFY!

Nasze diety zostały skomponowane przez dietetyków, którym zależy na tym, abyś czuł się jak najlepiej. Indyk teriyaki z pieczonymi ziemniakami i surówką z czerwonej kapusty? Chili con carne? A może łosoś z pistacjami i sosem jogurtowo-bazyliowym? Zapomnij o lunchach, po których masz ochotę spać – wybieraj pyszne i zdrowe posiłki dostosowane do Twojego zapotrzebowania kalorycznego i celów sylwetkowych!

Blog

Self Care, czyli wpływ rytuałów na pogodę ducha – rozmowa z Anią Skurą – Whatannawears

Rytuały i dobre praktyki. W świecie Whatannawears to chleb powszedni....

26.11.2020
Produkty superfoods Food

Superfoods w diecie Foodie – poznaj najnowsze trendy kulinarne

Na pewno słyszałeś wiele dobrego o popularnych superfoods! Zastanawiasz się, czym są? A może brakuje Ci inspiracji i chętnie poszerzyłbyś swoje kulinarne horyzonty? Wypróbuj dietę Foodie od NTFY z posiłkami bogatymi w superfoods i przekonaj się na własnej skórze, jaka tkwi w nich siła! Z nami jest to bardzo proste!

23.11.2020
Blog

Joga na poprawę humoru – perspektywa Basi Tworek

Niech pogoda ducha zasponsoruje Ci dobre zdrowie. Na przykład taka, której źródłem są przyjemne praktyki i rytuały! Ale w tym temacie głos oddaliśmy Basi Tworek – jogince z krwi i kości, która dobrze wie, jak wpływać na humor asanami (i nie tylko). Zapraszamy do lektury!

19.11.2020
Zdrowy obiad – propozycja do biura Food

Zastanawiasz się, co zjeść na obiad? Sprawdź zdrowe obiady z możliwością wyboru!

Tęsknisz za czasami, gdy pożywny, zdrowy obiad był Twoją codziennością? Z braku czasu ratujesz się kanapkami i szybkimi przekąskami, po których nie odczuwasz sytości? Jeżeli codziennie zastanawiasz się, co na obiad, catering NTFY pomoże Ci rozwiązać ten problem. Dzięki temu codziennie będziesz mieć solidną dawkę w energii - na każdy posiłek!

16.11.2020
Blog

Przez żołądek do odporności – rozmowa z naszym dietetykiem – Agnieszką Tokarz

Łapcie w dłoń kubek herbaty z pomarańczą, miodem i goździkiem. Albo inny ulubiony napar. Bo na kilka chwil zabierzemy Was do świata, w którym przez żołądek dociera się do odporności. I dobrego samopoczucia. Przed Wami rozmowa z Agnieszką – dietetyczką, która od lat projektuje smaki przekazywane w Wasze ręce. Bilety nie są obowiązkowe. Zapraszamy do lektury!

12.11.2020
Kobieta z płaskim brzuchem mierząca obwód talii. Food

Chcesz mieć płaski brzuch? Dowiedz się, jaką dietę powinieneś stosować!

Szczupły, ładny brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Wiele osób zastanawia się, co zrobić, żeby mieć płaski brzuch. Niektórym wydaje się to czymś nieosiągalnym mimo morderczych treningów oraz stosowanej diety. Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Czy dieta na płaski brzuch w ogóle istnieje? Sprawdźmy!

09.11.2020
Dziewczyna odmawia sobie burgera, bo chce, żeby jej dieta była skuteczna. Lifestyle

Życie na ciągłej diecie – jak nie dać się zwariować?

Masz wrażenie, że jesteś na diecie odchudzającej przez większość swojego życia? Odkąd pamiętasz próbowałeś zrzucić nadmiar kilogramów? Jesteś zmęczony wiecznymi restrykcjami i liczeniem kalorii? Zaczynasz wątpić w to, czy skuteczna dieta odchudzająca naprawdę istnieje? Dlatego tu jesteśmy i podpowiemy, co zrobić, żeby dieta była skuteczna. I prosta

04.11.2020
Zero waste w kuchni Lifestyle

Jak zaplanować jadłospis, by nie marnować żywności? Zero waste w praktyce

Dbanie o środowisko oraz życie zero waste stają się coraz bardziej popularnym tematem. Bycie świadomym konsumentem pozytywnie wpływa na naszą planetę. A to od nas samych zależy to, jak będzie wyglądała rzeczywistość za kilkadziesiąt lat. Jak jednak pogodzić realia życia codziennego z filozofią zero waste? Czy zero waste w kuchni jest możliwe?

26.10.2020
kobieta na diecie 1500 kcal Food

Dla kogo jest dieta 1500 kcal? Zobacz, jak zapewnić sobie odpowiednią kaloryczność

Chciałbyś zgubić kilka nadprogramowych kilogramów i zastanawiasz się, czy dieta 1500 kcal jest dla Ciebie? Zależy Ci na tym, aby wraz z procesem odchudzania zadbać o swoje zdrowie i nie narazić się na efekt jo-jo? Zobacz zatem, jak ułożyć zdrową i pełnowartościową dietę 1500 kalorii. Podpowiemy Ci, jak z głową przejść na dietę o mniejszej kaloryczności.

19.10.2020
Mężczyzna je przed treningiem na siłowni Food

Co jeść przed treningiem, aby nie czuć się ociężałym? Wybierz swój posiłek!

Zastanawiasz się, co jeść przed treningiem na masę, a co na redukcji? Na pewno wielokrotnie słyszałeś, że dieta stanowi 80% sukcesu – pozostałe 20% to trening. Jak jednak połączyć jedno z drugim tak, żeby mieć zadowalające efekty? Co zjeść przed treningiem, żeby mieć dużo siły i energii, bez uczucia ciężkości w żołądku?

12.10.2020

Sprawdź czy dowozimy do Ciebie

Nasz catering dietetyczny z dowozem zamówisz w największych miastach Polski i ich okolicach. Na naszej liście dostaw są:
BrzegCzęstochowaDąbrowa GórniczaGdyniaKrakówŁódźMysłowicePszczynaWłocławekZabrze

Marzysz o tym, żeby NTFY było u Ciebie?

Wow, ale jest nam miło! Napisz do nas – będziemy
wiedzieć, w którym kierunku rozszerzać usługi.
Wykorzystujemy technologię ciastek, nie tylko z uwagi na skojarzenia kulinarne.

Polityka Cookies. Ok, lubię ciasteczka.